Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)
1970-09-21 / 18. szám
CITROEN GS Az év hátralevő részében még három nagy Autószalon nyílik Európában: október 1—11. között Párizsban, október 14—24. között Londonban, majd október 28. és november 8. között Torinóban. Egy biztos: a most született GS Citroen — sláger lesz mindenütt. Talán még „Az év autója” címre is jogosan pályázhat. Az persze sok mindentől függ, hogy elnyeri-e ezt a jól hangzó nevet. De egy ilyen autó , amely egyliteres, 74X59 mm furat löketű, rendkívül megbízhatónak ismert motorral gyakorlatilag 150 km/óra sebességet tud elérni, öt személyt képes szállítani és a négyajtós karosszériában 465 dm3-es igazi csomagteret is tud adni — feltétlenül kedvező fogadtatásban részesülhet a világpiacon. Annak ellenére, hogy új modellről van szó, máris elég bátran lehet értékelni, hiszen alkotóelemei korántsem újak a Citroënprogramban. A léghűtéses boxermotor — igaz, kéthengeres kivitelben — 1948-tól máig is egyik varázsereje a 2—CV típuscsaládnak. A fronthajtástól pedig 1934 óta egyetlen Citroen kocsinál sem tértek el, tehát óriási tapasztalatokkal rendelkeznek. A hidropneumatikus rugózás is (a terheléstől független automatikus nívószabályozással) közel két évtizedes múltra tekint már vissza, mint ahogy a Citroën-autóknál nem újdonság a motortérben fekvő pótkerék sem. A limousine és a kombi forma ügyes ötvözése ellen sem lehet kifogást emelni, a szervó rendszerű négy tárcsaféktől, a négyfokozatú szinkronváltótól sem idegenkedhetünk, különösen most, amikor középről emelkedik ki a kapcsolórúd. A képek és a rajzok feltárják ugyan a legértékesebb részleteket, de erről a kocsiról — a most már meginduló sorozatgyártás, no meg a világszerte megkezdődő próbák után — bizonyára sok mondanivaló marad. L. Gy. 1015 cm1 • 61 LAE lóerő • 149 km/óra sebesség • Négyhengeres, léghűtéses boxermotor • Hidropneumatikus rugózás • Fronthajtás • Nagy csomagtartó Újdonság a sebességjelző műszer is, amelynek ablakán mindig csak az a szám jelenik meg — a képen nullát mutat —, amely az adott tempóra utal. A hagyományosan skálázott óralap Itt a motorfordulatot jelzi