Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-09-21 / 18. szám

CITROEN GS Az év hátralevő részében még há­rom nagy Autószalon nyílik Euró­pában: október 1—11. között Párizs­ban, október 14—24. között London­ban, majd október 28. és november 8. között Torinóban. Egy biztos: a most született GS Citroen — sláger lesz mindenütt. Talán még „Az év autója” címre is jogosan pályázhat. Az persze sok mindentől függ, hogy elnyeri-e ezt a jól hangzó nevet. De egy ilyen autó , amely egyli­teres, 74X59 mm furat­ löketű, rendkívül megbízhatónak ismert motorral gyakorlatilag 150 km/óra sebességet tud elérni, öt személyt képes szállítani és a négyajtós ka­rosszériában 465 dm3-es igazi cso­magteret is tud adni — feltétlenül kedvező fogadtatásban részesülhet a világpiacon. Annak ellenére, hogy új modellről van szó, máris elég bátran lehet értékelni, hiszen alko­tóelemei korántsem újak a Citroën­­programban. A léghűtéses boxer­motor — igaz, kéthengeres kivitel­ben — 1948-tól máig is egyik va­rázsereje a 2—CV típuscsaládnak. A fronthajtástól pedig 1934 óta egyetlen Citroen kocsinál sem tér­tek el, tehát óriási tapasztalatokkal rendelkeznek. A hidropneumatikus rugózás is (a terheléstől független automatikus nívószabályozással) kö­zel két évtizedes múltra tekint már vissza, mint ahogy a Citroën-autók­­nál nem újdonság a motortérben fekvő pótkerék sem. A limousine és a kombi forma ügyes ötvözése el­len sem lehet kifogást emelni, a szervó rendszerű négy tárcsaféktől, a négyfokozatú szinkron­váltótól sem idegenkedhetünk, különösen most, amikor középről emelkedik ki a kapcsolórúd. A képek és a rajzok feltárják ugyan a legértékesebb részleteket, de erről a kocsiról — a most már meginduló sorozatgyártás, no meg a világszerte megkezdődő próbák után — bizonyára sok mondanivaló marad. L. Gy. 1015 cm1 • 61 LAE lóerő • 149 km/óra sebesség • Négyhengeres, léghűtéses boxermotor • Hidropneu­­matikus rugózás • Fronthajtás • Nagy csomagtartó Újdonság a sebességjelző műszer is, amelynek abla­kán mindig csak az a szám jelenik meg — a képen nullát mutat —, amely az adott tempóra utal. A ha­gyományosan skálázott óra­lap Itt a motorfordulatot jelzi

Next