Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)
1970-09-21 / 18. szám
MOTOROS ÉSET Normandiai motoros napló (1) IRÁNYA LA MANCHE... Féléves gondos tervezgetés, készülődés után, július 25-én zászlókkal feldíszített motoros karaván és tíz gépkocsi indult hosszú útra az MTI székháza elől. Úticéljuk Franciaország legnyugatibb részén, a La Manche-csatorna normandiai partján a FICC (Nemzetközi Kemping Szövetség) Rallye tábora volt. A hagyományos világtalálkozóra az MTSZ Országos Motoros Bizottsága immár harmadízben vezetett túrát, amelynek érdekes élményeiről négy képes folytatásban számolunk be. Napsütés, zápor, hómező A szép nyári reggel után már délben támadásra lendült az időjárás. Nyugat- Magyarországon felhőszakadás zúdult az utazókra, ám ausztriai területre érve, Graz közelében már újra sütött a nap, s motorosaink érthetően vidám hangulatban követték az előzékeny grazi rendőrség URH-s kocsiját, amely a Central Campingbe kalauzolta a társaságot. De ez csak ízelítő volt az időjárás szeszélyeiből, amelyek többször is megtréfálták motorosainkat. így történt, hogy a Tiroli Alpok egy-egy része felhőkbe burkolózva vált láthatatlanná... Az Arlberg-hágó viszont csodás panorámát mutatott: fehér hómezői csillogtak a ragyogó napsütésben... A Zürichi-tó környékén viharfelhők gyülekeztek, s a bázeli kempinget éppen csak elérte a karaván a zápor előtt... A Loire völgyében napsütés fogadta a magyar vándorokat, akik kánikulai melegben pillantották meg a tengert... Együtt menni lehetetlen .. . Ennyit az időjárásról, s most nézzük kissé részletesebben útvonalunkat. A túra főbb állomása Ausztriában Graz—Liezen—Radstadt—Bischofshafen— Zell am See—Innsbruck—Feldkirch, Liechtensteinben Vaduz, Svájcban Zürich—Basel, Franciaországban Belfort—Langres—Troyes—Orleans—Tours— La Fleche—Laval—Fougeres—Granville volt, s ezután következett Brehal, a tengerparti település. E kis falucska volt színhelye a kempingezők világtalálkozójának. Az útvonal kitűzésénél mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy valamennyi jármű teljesíteni tudja a közel 2000 kilométeres távot. Ezért például az Alpokban nehezebb szakaszokat kikerülve, völgyutakon, minél kevesebb hágón átkelve haladt a karaván. A korábbi évek tapasztalata alapján nem zárt konvojban vonultunk. Az esti eligazításokon a túravezetők ismertették a másnapi pontos útvonalat, a szálláshelyet, a főbb tudni- és látnivalókat. A 17 motor és 10 autó kisebb csoportokban, csoportvezetők irányításával közlekedett. A két műszaki kocsi a karaván végén haladt. A létszám mindig estére lett teljes, amikor az utolsó csoport is beérkezett az aznapi célba. A nyugati autóutak nagy forgatagában nem egy napig, de tíz percig is elképzelhetetlen együtt tartani hosszabb járműcsoportot... Díszkapu és óceán Néhány szót az utakról. Ausztriában jók, de nem túl szélesek, főként az Alpok völgyeiben mindkét irányban egy-egy sávúak, és sok a „dugó”. Svájc: jobb, sőt kiváló utak, bár itt sincs mindenütt autópálya. Franciaország: egy-két ütemmel lemaradtak a nyugat-európai útépítéstől. A motorokról. Odafelé kevés műszaki hiba akadt. A legtöbb gond, sajnos, most is az utánfutókkal volt. Sok bosszankodó motoros kérése: támasszanak nagyobb követelményeket az illetékesek a gyári utánfutókkal szemben! Július 31-én, utazásunk hetedik napján feltűntek Brehal háztetői. Motoros karavánunk előtt ott magasodott a FICC Rallye táborának pompás díszkapuja, s a távolban megcsillant az Atlanti-óceán végtelen víztükre... (Folytatjuk) Szöveg és kép: Thúróczy Lajos HOGYAN RENDEZZÜNK ÜGYESSÉGI VERSENYT (6) Az OMII Oktatási Bizottság szabályzatának soron következő részében négy újabb akadályt ismertetünk. .... rry -1 • . bjswwiwm Heggel! készülődés a grazi kempingben Egy „dugó” a sok közül (Innsbruck után) A kapun úgy kell áthaladni, hogy a kapuról lelógó ugrókötelet nem szabad megérinteni sem a motornak, sem a motorosnak. Ha érinti , hibapontot kap A karon elhelyezett kampót tovább kell vinni és az állványon levő karikába beakasztani. A rosszul végrehajtott gyakorlatért hibapont jár A keresztrúdon levő karikát tovább kell vinni, úgy, hogy a rúdhoz ne érjen hozzá. Ha a karika hozzáér a rúdhoz, a versenyző hibapontot kap A kitűzött piros zászlókat a nyíllal megjelölt útvonalon kell megkerülni. A piros zászlók döntéséért vagy helytelen megkerüléséért hibapont jár