Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-09-21 / 18. szám

Az év elején (február 6-án) ugyanebben a rovatban szerepelt már egy felvétel erről a Skoda S 110 R Coupéról, de ak­kor még csak prototípusként, a nyugat­német Stem című lap közlésére utalva említettük. A csehszlovák Motokov sajtó­­szolgálata most adta ki az első hivatalos információt a kocsiról, ezekkel a fotók­kal és az alábbi műszaki adatokkal: 1107 cm 3-es, 9,5 sűrítésű, 5500 fordulatnál 62 LAE lóerőt adó négyhengeres, vízhűtéses farmotor, kétkörös biztonsági fék , elöl tárcsák, hátul fékdobok. A kocsi hossza 4155, szélessége 1620, magassága 1340 mm, tengelytáv 2400 mm, üzemkész súlya 885 kg. A 2­2 személyesnek nevezett Coupé megengedett hasznos terhelése 320 kg, végsebessége 145 km,óra, gyorsulása pe­dig 0-tól 100 km óráig 18,5 mp. Azt vi­szont, hogy milyen gyorsan kerül forga­lomba, még nem tudjuk, de az idei őszi autószalonokon már kiállítják A készülék már létezik, de még csak később kívánják ellátni vele a Ford szervizhálózat embereit, akik ezzel a szonikus, vagyis hang­hatásra reagáló berendezéssel újszerűen tudják majd vizsgálni, ellen­őrizni például a fékberendezések csőrendszerét, de még azt is, hogy a javítások elvégzése után nincsenek-e tömítési hibák például a karosz­­szérián. A képen látható fülhallgatós férfi éppen a szélvédő-üveg keretének zártságát próbálja ki, és nyilván a hanghullámok vissza­verődése, illetve továbbterjedése ad információt arról, amit egyéb­ként csak bonyolult víz- vagy porvizsgálattal tudnak pontosan meg­határozni

Next