Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)
1970-09-21 / 18. szám
Az igénytelenséget szimbolizálják ezek a felvételek. A gyár szerint ez egy olyan autó, amely a szervizektől távol, még a prérin is megél. A fellegrajz ugyancsak érzékelteti, hogy a rossz utakon sem igen érhet talajt a sima vázlemez. A kocsi teljes hossza 4120, szélessége 160, mm, a nyomtáv elől 1378, hátul 1328 mm. A Michelin ZX gumiabroncsok jelzése: 145-15. A fordulókör-átmérő: 10,2 méter Itt még igyekszünk azt elmondani, ami nem látható a rajzon és nem szerepelt a rövid leírásban. Ilyen például a jódlámpás izzó, a hátsó, 43 literes benzintank és a kocsi DIN- szabvány szerint mért, 9,7 literes átlagfogyasztása. Az acéllemezből sajtolt praktikus önhordó karosszéria tervezésénél, gyártásánál ugyancsak több évtizedes tradícióra támaszkodhat ez a francia gyár, amely 1934-ben — amikor ez az építési forma még szinte ismeretlen volt az autótechnikában — már ilyen szisztéma szerint állította elő az akkori 7-CV modellt. Ez a mostani GS-kocsi mint „6-CV” gazdagítja a skálát. Ebben a 6-CV jelzésű kategóriában szerepel többek között ma a Renault R-12 és R-16, a Simca 1100 GL, a Peugeot-304, a VW-1200, a Fiat-128, no és az NSU-1200 a francia piacon