Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-09-21 / 18. szám

MOTOROS ÉSET Normandiai motoros napló (1) IRÁNYA LA MANCHE... Féléves gondos tervezgetés, készülődés után, július 25-én zászlókkal feldíszí­tett motoros karaván és tíz gépkocsi indult hosszú útra az MTI székháza elől. Úticéljuk Franciaország legnyugatibb részén, a La Manche-csatorna normandiai partján a FICC (Nemzetközi Kemping Szövetség) Rallye tábora volt. A hagyományos világtalálkozóra az MTSZ Országos Motoros Bizottsága immár harmadízben vezetett túrát, amelynek érdekes élményeiről négy képes folytatásban számolunk be. Napsütés, zápor, hómező A szép nyári reggel után már délben támadásra lendült az időjárás. Nyugat- Magyarországon felhőszakadás zúdult az utazókra, ám ausztriai területre érve, Graz közelében már újra sütött a nap, s motorosaink érthetően vidám hangulatban követték az előzékeny grazi rendőrség URH-s kocsiját, amely a Central Campingbe kalauzolta a társaságot. De ez csak ízelítő volt az időjárás szeszélyeiből, amelyek többször is meg­tréfálták motorosainkat. így történt, hogy a Tiroli Alpok egy-egy része felhőkbe burkolózva vált láthatatlanná... Az Arlberg-hágó viszont csodás panorámát mutatott: fehér hómezői csillogtak a ragyogó napsütésben... A Zürichi-tó környékén viharfelhők gyülekeztek, s a bázeli kempinget éppen csak elérte a karaván a zápor előtt... A Loire völgyében napsütés fogadta a magyar vándorokat, akik kánikulai melegben pillantották meg a tengert... Együtt menni lehetetlen .. . Ennyit az időjárásról, s most nézzük kissé részletesebben útvonalunkat. A túra főbb állomása Ausztriában Graz—Liezen—Radstadt—Bischofshafen— Zell am See—Innsbruck—Feldkirch, Liechtensteinben Vaduz, Svájcban Zü­rich—Basel, Franciaországban Belfort—Langres—Troyes—Orleans—Tours— La Fleche—Laval—Fougeres—Granville volt, s ezután következett Brehal, a tengerparti település. E kis falucska volt színhelye a kempingezők világ­találkozójának. Az útvonal kitűzésénél mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy valamennyi jármű teljesíteni tudja a közel 2000 kilométeres távot. Ezért például az Al­pokban nehezebb szakaszokat kikerülve, völgyutakon, minél kevesebb hágón átkelve haladt a karaván. A korábbi évek tapasztalata alapján nem zárt kon­vojban vonultunk. Az esti eligazításokon a túravezetők ismertették a másnapi pontos útvonalat, a szálláshelyet, a főbb tudni- és látnivalókat. A 17 motor és 10 autó kisebb csoportokban, csoportvezetők irányításával közlekedett. A két műszaki kocsi a karaván végén haladt. A létszám mindig estére lett teljes, amikor az utolsó csoport is beérkezett az aznapi célba. A nyugati autóutak nagy forgatagában nem egy napig, de tíz percig is elképzelhetetlen együtt tartani hosszabb járműcsoportot... Díszkapu és óceán Néhány szót az utakról. Ausztriában jók, de nem túl szélesek, főként az Al­pok völgyeiben mindkét irányban egy-egy sávúak, és sok a „dugó”. Svájc: jobb, sőt kiváló utak, bár itt sincs mindenütt autópálya. Franciaország: egy-két ütemmel lemaradtak a nyugat-európai útépítéstől. A motorokról. Odafelé kevés műszaki hiba akadt. A legtöbb gond, sajnos, most is az utánfutókkal volt. Sok bosszankodó motoros kérése: támasszanak nagyobb követelményeket az illetékesek a gyári utánfutókkal szemben! Július 31-én, utazásunk hetedik napján feltűntek Brehal háztetői. Motoros karavánunk előtt ott magasodott a FICC Rallye táborának pompás dísz­kapuja, s a távolban megcsillant az Atlanti-óceán végtelen víztükre... (Folytatjuk) Szöveg és kép: Thúróczy Lajos HOGYAN RENDEZZÜNK ÜGYESSÉGI VERSENYT (6) Az OMII Oktatási Bizottság szabályzatá­nak soron következő részében négy újabb akadályt ismertetünk. .... rry -1 • . bjswwiwm Heggel! készülődés a grazi kempingben Egy „dugó” a sok közül (Innsbruck után) A kapun úgy kell áthaladni, hogy a kapuról lelógó ugrókötelet nem szabad megérinteni sem a motornak, sem a mo­torosnak. Ha érinti , hibapontot kap A karon elhelyezett kampót tovább kell vinni és az állványon levő karikába be­akasztani. A rosszul végrehajtott gyakor­latért hibapont jár A keresztrúdon levő karikát tovább kell vinni, úgy, hogy a rúdhoz ne érjen hozzá. Ha a karika hozzáér a rúdhoz, a verseny­ző hibapontot kap A kitűzött piros zászlókat a nyíllal meg­jelölt útvonalon kell megkerülni. A piros zászlók döntéséért vagy helytelen meg­kerüléséért hibapont jár

Next