Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-09-21 / 18. szám

NEMZETEK KÖZÖTTI CROSS AJKÁN Augusztus 3-án az ajkai Feketehegyen az Alumínium SK ren­dezésében két kategóriában rajthoz álltak Csehszlovákiából a Nystra és a Holies versenyzői, valamint a hazai élgárda. (Kiss László, Mohácsi, Simon és Técsy aznap a soron levő Duna Ku­pa-versenyen, a jugoszláviai Karlovácban szerepeltek.) A cseh­szlovákiai versenyzők közül hárman motorhiba miatt feladták a küzdelmet. A 4000 főnyi ajkai közönség nagy érdeklődéssel figyelte a helybéli Somogyi József szereplését, aki ezúttal is motorhiba miatt esett el a jó helyezéstől. EREDMÉNYEK: 250 KCM: 1. Bányai, Videoton — 2. Reinerer, ZMMK — 3. Poszmik, BHSE — 500 KCM: 1. Kökényes­, ZMMK — 5. Kukta, Csehszl., Nyitra — 3. Vörös, BHSE. MENYHÁRT ISTVÁN Az ajkai versenyen az 500-asok mindkét futamát im­ponáló fölénnyel nyerte Kökényesi György (Zalka Máté MK) (Menyhárt István felv.) Kiss László nagyszerű győzelme Székesfehérvárott A Csúcsos-hegyen technikás, új vonalvezetésű pályán rendezte a Videoton szeptember első vasárnapján a Crossbajnokság II. fordulóját. A verseny „szépséghibája” volt, hogy a rosszul kiválasztott gödrös rajthely tömeg­bukást eredményezett az 500-asok I. futamában, aminek szenvedője a Zalkás Kökényesi lett. Régen látott küzdelmet vívott a 250-esek élmezőnye. Eleinte az esztergomi Kovács is ott „torzsalkodott” az elején, míg bokasérüléssel a verseny fel­adására nem kényszerült. Kiss László, Mohácsi és Bányai külön versenyt futottak, s e látványos küzdelemből mindkét futamban Kiss került ki győztesként. A Zalkás fiú mozgásán látszott, hogy klubjában jól foglal­koznak e sportággal, s reméljük, Kissnek lesz még „egy-két szava” a ma­gyar bajnokokhoz. Simon biztos kategóriagyőztes lett az 500-asoknál, bár az első futamban Vörös Pál (Bp. Honvéd), s a második futamban Szép András (Zalka Máté MK) próbálta Simon győzelmét kétségessé tenni. Jó helyen végzett volna Nátó (Bp. Honvéd), ha CZ-jének fúvókája ki nem csavarodik menet közben. M. L. EREDMÉNYEK. 250 KCM (táv 2X40 perc + 2 kör, 15 ind.): 1. Kiss László, ZMMK — 2. Mohácsi Jenő, Bp. Honvéd — 3. Bányai József, Videoton — 4. Reinerer László, ZMMK — 5. Miklós Antal, ZMMK — 6. Poszmik Árpád, Bp. Honvéd­ — 500 KCM (10 ind.): 1. Simon Ferenc, Videoton — 2. Szép András, ZMMK — 3. Vörös Pál, Bp. Honvéd — 4. Závodny István, ZMMK — 5. Czunt László, Kiskunlacháza — 3. Cseh­­falvay Róbert, Bp. Honvéd (mind CZ), CLNA SLOVENSKA 1970 A rajt után a bolyból kitörni készül a 4-es rajtszámú Miroslav Lisy, a verseny győztese, mellette a harma­dik helyezett Jlfi Káván (6) (Mécs László felvétele) A Szlovák Nemzeti Felkelés 26-ik évfordulója alkal­­mából Liptovsky Mikuláson rendezte a helyi Automotok­lub a „Szlovák Díj" nemzetközi motocross versenyt, amelyre öt ország küldte el versenyzőit, de a csehszlovák motorosok diadalát nem tudták kétségessé tenni. Az első futamban, bukásig a Jawa gyár versenyzője, Homola vezetett, majd Bartko állt az élre. A bolyba ragadt Lily fergeteges hajrát vágott ki, átvette a veze­tést, és az őt üldöző Sírnád bukása után nagy fölénnyel nyert. A második futamban ismét rosszul sikerült Lily start­ja. Bartka és Káván harcoltak az első helyért, amikor a tömegből kirobbant a tavaly még utánpótlásnak számító Hamismid (Prágai Dukla), és messze lerázva ellenfeleit futamgyőztes lett. Lisy e futamban másodikként végzett. A külföldiek nem tudtak beleszólni a csehszlovák „fe­negyerekek” harcába. A legeredményesebb külföldi, a svéd Jardenberg Olaf is a lekörözöttek között szere­pelt négyszázas Husqvarnájával. Német István rajthoz sem tudott állni, mert a magyar dugattyúval szerelt 360-as Javája az edzésen „beállt”. A végig lendületes versenyt a bratislavai tévé egyenes adásban közvetítette. EREDMÉNYEK: 500 KCM: 1. Miroslav Lisy, Dukla Prága — 2 Pável Bartko, Dukla Mosnov — 3. Jlfi Kován, Dukla Mosnov­ — 250 KCM (csak nemzeti futam): 1. Marián Fabriak, Ziar nad Hronom AMK Mécs László fitss­if Mielőbbi gyógyulást! A lassú gyógyulás útján van már a Zalka MK népligeti versenyén balesetet szenve­dett Spáth Tibor. A sportbarátok között is népszerű Zalka-versenyző elmondta, hogy Bustacójának dugattyúja éppen ab­ban a pillanatban állt be, amikor a ka­nyar bejáratánál befektette a motort. A bukás elkerülhetetlen volt. Spáth most már otthon várja gyógyulását (Almássy Tibor felvétele)

Next