Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-09-21 / 18. szám

14 nászajándék: GRAND PRIX Ausztriában Fáradt, látni sem akar újságírót. Tévés kollégák szök­tetnek be a brüsszeli repülőtér külön e célra hermetiku­san lezárt helyiségbe, ahol Jackie Ickx egykedvűen válaszol a vakító lámpák fényében, s időnként biztatóan riadt tekintetű feleségére néz. Nászútját szakította félbe, — hogy győzzön Zeltwegben. Szép nászajándék. Egész Belgium — no, és természete­sen Agnelli úr — a Fiatnál — örömmámorban úszik. Huszonnégy indulóból tizenöt ért célba, s az első két helyezett a Fiat-érdekeltségű Ferrari-kocsival! — Ugyanolyan motort építettünk a kocsimba, amilyen­nel nem is egy egész másodperccel maradtam Rindt mö­gött Hockenheimben, a német Grand Prix-n — mondja. — Egészen apró hiányosságok mutatkoztak már csak ott, s az egész csapat keményen dolgozott, hogy a 312-B-t tökéletesítsük. Az eredményt ismerik: 211,96 kilométeres átlagsebesség. Köszönet a műszakiaknak: a kocsi úgy szállt, hogy még a cannes-i tengerparton összeszedett náthámat is elfelejtettem. De Budapestet nem felejti el, az biztos: hat évvel ez­előtt, a túraautó EB budapesti futamán, a Hősök­ terén tűnt fel: kiválóim szerepelt — harmadik lett —, s a nagy „istállómester”, Ken Tyrell is felfigyelt rá. Ő indí­totta el a világhírnév felé, először a Forma-3 kategóriá­ban, majd negyedik ilyen típusú versenye után Forma- 2-n — Jacky Stewart mellett... 1968-ban már Ferrari F-1-gyel nyeri a francia Grand Prix-t, majd ideiglene­sen búcsút mond az olaszoknak, hogy az ausztrál Brab­­hamhez társuljon, s csak idén tért vissza a Ferrarihoz. — örülök, hogy így döntöttem. A Ferrari beváltotta számításaimat , s rámosolyog Cathrine-re, aki lázró­zsás arccal veti közbe, hogy milyen szeretettel vették körül a versenyző-feleségek a próbafutamok és a ver­seny idegölő órái alatt. — Most egy kicsit pihenek. Cathrine-nel néhány napra a tengerre megyünk, aztán Szicíliában indulok a F-2-ek Nagydíján. (Azóta az eredmény is ismeretes: Jacky Ickx BRCW-je a harmadik helyen végzett.) Kivételes tehetség. Tizenhat évesen Belgium motor­­kerékpáros bajnoka 50 kcm-es kategóriában, tizennyolc éves korától vesz részt rendszeresen nagy nemzetközi versenyeken. Érdekes részlet: a szeme ugyanolyan, mint Stewarté, éles, átható pillantásé, kissé bandzsító tekin­tet. Lassan, megfontoltan beszél, mozgása csupa ritmus, visszafogott temperamentum. Nem keringenek róla pletykák, élete megoszlik a műhelyek, a pálya és az otthona között. Huszonöt éves. Amikor a félelemérzetről faggatta egy újságíró, így válaszolt: — Én a brüsszeli utcán jobban félek a kocsimban, mint a versenypályán... Bódis Sylvia BUKÁSOK A SZOLNOKI SALAKON A Junior Salakbajnokság 1­. fordulójában az esélyes Tanács, Tóth és Szabó József erős küzdelmet vívtak. Ta­nács látszott már győztesnek, amikor az ötödik futamban a palánknak hajtott. Sérülése nem súlyos. Sajnos, kisebb bukások a továbbiakban is zavart okoztak. A 11. futam­ban Tóth Béla, aki már vezetett az összetett pontverseny­ben, fejsérülést szenvedett, az első versenyén meglepetést okozó Sziráczki pedig, aki az ugyancsak nagyszerűen versenyző Szabóval vetélkedett az első helyért, a 19. fu­tamban került hátrányba bukása miatt. EREDMÉNYEK: 1. Szabó József, Szeged, 14 pont — 2. Bihari Tibor, Deb­recen — 3. Sziráczki István, Miskolc — 4. Kádár Sándor, Szolnok — 5. Csordás István, Miskolc — 6. Kiss-Fekete Zoltán, Szolnok. CÍMLAPUNKON: az őszi szezon egyik újdonsága, a Citroen GS modell (Ismertetése a 16—17. oldalon) A IX. CORDATIC RALLYE EREDMÉNYEI 600 KCM-ig: 1. Krámer—Krámer, NDK, 512 hp — 2. Storbeck—Kallus, NDK, 601 — 3. Trojan—Kuczera, Csehszl. (mind Trabant) 711 — 4. Gaál—Farkas (Puch) 1012 — 5. Matolcsi—Müller (Trabant) 1821. — 850 KCM-ig: 1. Morvai—Zsombok (Fiat) 317 — 2. Kiss—Katona (Puch) 557 — 3. Tornyai—Németh (Fiat) 778 — 4. Dr. Lányi P. (Fiat) 1563 - 5. Nagy—Kiskos (Renault) 1967. — 1150 KCM-IG: 1. Jelinek—Soukup, Csehszl. (Skoda Rallye) 64 — 2. Vodsedalek—Landecky, Csehszl. (Skoda RaUye) 72 — 3. Valek—Valkova, Csehszl. (Skoda S—100) 288 — 4. Vltásek—Roudnicky, Csehszl. (Skoda RaUye) 441 — 5. Balatoni— Sándor (Skoda MB) 628 — 6. Sparwald—Karsten, NDK (Wartburg) 689­ — 1150 KCM FELETT: 1. (abszolút győztes) Ferjáncz—Zsembery (Renault Gordini) 37 — 2. Kec—Steuer, Csehszl. (Renault Gordini) 239 — 3. Kelemen—Dr. Pulváry (P. Fiat) 310 — 4. Mucha—Dziadura, Lengyelo. (P. Fiat) 400 — 5. Mrowczynski—Komorowski, Lengyelo. (P. Fiat) 412. — Csapatverseny: 1. Csehszlovákia 375 — 2. Magyar­­ország 1222 — 3. Lengyelország 1233 — 4. NDK 1802 hibapont. (Képes beszámoló a 32. oldalon) „Autó-Motor” — Főszerkesztő: B. Pór Ibolya. — Megjelenik havonta kétszer, 6-án és 21-én. — Szerkesztőség: Budapest V., Bajcsy-Zsilinszky út 22. V. em. — Levélcím: Budapest 5., Pf. 582. — Telefon: 112-888. — Felelős kiadó: Sala Sándor. Kiadja a Lapkiadó Válalat. (VII., Lenin körút 9—11. Telefon: 221-285.) — Terjeszti a Magyar Posta. Előfizethető a helyi (Buda­pesten a kerületi) kézbesítő postahivataloknál és kézbesítőknél. Előfizetési díj negyedévre 18 Ft, fél évre 36 Ft, egész évre 72 Ft. — Előfizetés külföldről: a Kultúra Könyv és Hírlap Külkereskedelmi Válalatnál (Budapest, 62., Pf. 149), vagy a külföldi képviseleteinél. Kéziratokat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza INDEX: 25.108 70.4910 Egyetemi Nyomda mélynyomása, Budapest Felelős vezető: Janka Gyula igazgató 31

Next