Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)
1970-09-21 / 18. szám
CORDATIC RALLYE Immár kilencedszer gyülekeztek a magyar autósok mellett a legjobb csehszlovák, lengyel és NDK- beli, részben gyári versenyzők az évente sorra kerülő nemzetközi Cordatic Rallye-ra, amely az idén 1353 km-es útvonalon vezette a 64 főnyi mezőnyt. A szokásos éjféli rajttal kezdődött az öt gyorsasági szakasszal fűszerezett túraverseny, helyenként olyan útvonalon, amelyen a legjobbak is „bevásároltak” néhány büntetőpontot (ilyen volt például a csodás visegrádi rezervátum). Nem sokkal 11 óra előtt futottak be az első versenyzők a főváros legújabb szállodájához, az Aeróhoz, amelynek kényelmes szobáiban lepihenhettek, az előírt kényszerpihenő 150 perc volt. Itt, a Ferihegyi út torkolatánál már foghíjas volt a mezőny. (A lengyel csapat egyik tagja már az első próbán összetörte BMW-jét, neki nem történt semmi baja.) A megmaradt versenyzők ismét útnak indultak, most visszafelé folytatva a Rallye-t, és éjfélre kereken 40 kocsi érte el a jánoshegyi célt. A MÁK és az OGV közös rendezésű versenyének abszolút győztese — harmadszor — a magyar bajnokpár, a Ferjáncz—Zsembery kettős lett, a csapatversenyt a csehszlovák együttes nyerte. Vergyé — A tavalyi kategóriagyőztesnek, a Trabant-gyári Storbeck—Kallus párosnak idén a 2. hellyel kellett megelégednie Éjfél múlott 14 perccel, amikor a Ferjáncz—Zsembery— Renault trojka megcélozta a Szépjuhászné úti gyorsasági szakaszt A két Szabót (Opel Kadett) hevesen üldözi a kategória-második Kec—Steuer páros, CSSR (Renault—Goranil) — A Skoda-gyár 95 lóerős „Rallye-110” kocsijai egyikét a fiatal Vodsedálek—Sandecky pár a 2. helyre hozta — A zúgó jegenyesorban robog tova Wartburgján az utas nélkül maradt Hermann (Eredmények a 31. oldalon.) A nagyszerű útfekvésű Renault- Gordini szinte átsuhant a vasúti síneken, a Zsámbok— Túra szakasz gödrein. Nem is csoda, hiszen Ferjáncz Attila volt a pilóta és Zsembery Jenő (képünkön balról) a navigátor (RÓZSA GYÖRGY felvételei)