Autó-Motor, 1974. január-június (27. évfolyam, 1-12. szám)

1974-03-06 / 5. szám

autók árak A SZABADPIACRÓL Hiába volt tavasz februárban, a hasz­nált autók piacain még nem kezdődött meg a tavaszi vásár. Bár a kínálat hét­ről hétre nagyobb, a közönség jó része csak nézelődik, érdeklődik, várja a nye­reségrészesedés kifizetését, s a tsz-zár­­számadások befejezését. Az üzletkötése­ket csökkenti az is, hogy a Merkúrnál rövidülnek a gépkocsi-megrendelések elő­jegyzési határidejei, és egyre többen már nem is kocsit árulnak, hanem kiutaláso­kat. Jó néhányan a használt kocsijukat kevésbé használtra cserélik az OTP hi­telakció segítségével. BUDAPEST. Minden vasárnap körülbe­lül ezer kocsi volt az eladótéren. Sok a 2—3 évesnél öregebb. A C és I rend­számú autók napi ára néhány hét alatt 2—3 ezer forinttal csökkent. Jellemző, hogy egy 1K rendszámú Zsigulit egy hó­nappal ezelőtt 68 ezerért kínált a gaz­dája, a legutóbbi piacon már 58 ezerért odaadta volna. A fővárosi piac „mazso­lái” közé tartozik az a néhány Wart­­burg-tulajdonos, akik vasárnapról va­sárnapra járják a piacokat, s az amortizá­ció figyelembevétele nélküli áron kínál­ják a kocsijukat. Például egy Wartburg de Luxe-ot (2 éves, garázsban őrzött, 2 ezer km-t futott) 80 ezerért akartak el­adni. A pesti piac pillanatnyi jellemzője, hogy alig van üzletkötés, többnyire 8—10 ezer forintos felárral új kiutalásokat vesznek. A néhány eladott kocsi ára: Wartburg—353 (CT—CZ) 43—49 ezer fo­rint, Wartburg—353 (I) 68—78 ezer, Tra­bant (CX—CY) 31—38 ezer, Trabant (I) 48—51 ezer, Zsiguli (I) 55—63 ezer, Skoda S—100 (I) 45—55 ezer, Skoda 110—L Coupé (II) 103 ezer, Dacia (I) 103—108 ezer, VW—1500 Automat (1971-es) 75 ezer forint. BÉKÉSCSABA. Kétszeresére emelkedett az eladásra kínált kocsik száma, mosta­nában már 100—120 darabot is árusítanak. Sok a Skoda 1000—MB és a Wartburg— 353. A Trabant-kiutalást 10 ezer forintos felárral kínálják. Jellemzőbb értékesítési árak: Fiat—850 (CP) 52 ezer, Zsiguli (IR) 60 ezer, Wartburg de Luxe (CT) 54 ezer, Skoda S—100 (I) 59 ezer, Skoda 1000— MB (CZ) 45 ezer, Trabant (CE) 13 ezer forint. DEBRECEN: Nagy kínálat volt Trabant­ból és Wartburgból, ám a magas árak miatt alig akadt vevő. Árak: Moszkvics— 412 (ID) 60 ezer, Moszkvics—412 (karam­bolos IK) 55 ezer, Wartburg—353 (IG) 65 ezer, Wartburg 313 (CN) 40 ezer, Tra­bant—601 (CT) 30 ezer, Trabant—601 (IP) 45 ezer, Skoda 1000—MB (CU) 48 ezer, Skoda S—100 (IB) 60 ezer, Skoda S—100 (ID) 64 ezer, P. Fiat—1300 (IR) 72 ezer, PÉCS. Alkalmanként 300—400 kocsit kí­nálnak, de nagyon drágán. Emelkedett a Trabant és a Wartburg ára, olcsóbb lett a Fiat—850 és a Zastava. A Trabant (CL—CN) 32—35 ezer, Wartburg (CZ) 50— 53 ezer, Wartburg (IB—IC) 70—74 ezer, Zsiguli (IP) 75 ezer, Moszkvics—408 (CR) 40 ezer, VW—1200 (CF) 45 ezer, VW—1300 (IH) 110 ezer. Jellemző az irreális árakra, hogy a Skoda S—100 (IB—ID) kocsikat 58—68 ezerre tartották, de 45 ezerért ad­ták el. A Fiat—850 (IG) 65 ezerrel lett ki­állítva, 53 ezerért kelt el. Egy IL rend­számú Zsigulit 72 ezerért kínáltak, a ve­vő 4 ezret le tudott alkudni. SZOMBATHELY. Mintha ez a piac len­ne a Fiat-tulajdonosok találkozóhelye. Januártól február végéig 8—10 ezer fo­rinttal emelkedtek az átlagárak. Egy Wartburg 353 de Luxe-ot (UE) 82 ezerért kínálgattak, a Fiat—125 Special (UE) ára 197 ezer, egy Fiat—125 (UE) ára 150 ezer volt. Az üzletkötéseknél már szerényebb számok szerepeltek: Skoda S—100 (IZ) 70 ezer, Fiat—850 (ID) 64 ezer forint. A drágább kocsik a törzshelyükön tovább­ra is várják, hogy vevőre akadjanak. AUTÓVÁSÁROK NAPTÁRA MÁRCIUS 10. Baja Balassagyarmat Békéscsaba Debrecen Dombóvár Lajosmizse Makó M­arcali Mátészalka Miskolc Nagykőrös Nyíregyháza Pápa Pécs Siófok Szeged Tata Szombathely Veszprém Zalaegerszeg MÁRCIUS 11. hétfő Dabas MÁRCIUS 13. szerda Szentlőrinc MÁRCIUS 17. Barcs Debrecen Dunaújváros Gödöllő Hatvan Kalocsa Kisvárda Makó Miskolc Mohács Nyíregyháza Orosháza Szeged Szigetvár Szolnok Tatabánya Vác MÁRCIUS 24. Debrecen Komárom Mátészalka Miskolc Monor Makó Nyíregyháza Szeged JO 30 40 34 20 20 30 26 20 20 40 31 20 11 00 68 Volga M—21 1966 Volga M—21 1967 Volga M—21 1969 Warszawa 223 1969 Warszawa 223 1970 Warszawa 223 1971 Wartburg 312 1963 Zsiguli 2101 1972 GYŐR (Rét u. 27.) ARO M—461 1973 GAZ 69 Raj 1972 P. Fiat 1500 1971 Skoda Oct. 1963 Skoda S—100 1972 Warszawa 223 1970 Zastava 1962 A Merkur használtautó-telepein feb­ruárban értékesített gépko­csik árai: BUDAPEST (Röppentyű u. 73.) ■la e £ c TÍPUS c5 h $ n-9 n rt 4› £ •<4 > a s? ttS < ARO m—461 1971 30 54 BMW 1600 1966 40 88 Fiat 1500 1966 10 18 Ford Taunus 1963 20 27 Ford Taunus 1969 60 83 GAZ 69 Raj 1961 20 20 GAZ 69 Raj 1965 20 19 GAZ 69 Raj 1969 20 26 Mercedes 200 D 1970 40 118 Moszkvics 403 1965 20 14 Moszkvics 408 1966 20 28 Opel Caravan 1965 30 53 Opel Rekord 1964 30 42 Peugeot 404 1962 20 29 P. Fiat 1500 1970 30 29 P. Fiat 1500 1970 50 55 Simca Aronde 1962 20 24 Simca 1100 1968 40 52 Skoda S—1000 MB 1966 30 35 Skoda 1000 MB 1969 40 26 Skoda S—100 1971 40 48 Skoda S—100 1971 50 52 Trabant 601 1964 30 30 Trabant 601 1966 40 30 Volga M—21 1959 20 15 Volga M—21 1962 20 19 Volga M—21 1963 30 28 Volga M—21 1969 40 37 Volga M—24 1972 50 G2 Volvo 121 C 1958 20 22 VW 1200 1961 20 19 VW 1200 1967 50 64 Warszawa 223 1961 20 14 Warszawa 223 1966 20 19 Warszawa 223 1969 50 33 Wartburg 1000 1964 50 26 Wartburg 1000 1963 20 12 Wartburg 353 1969 50 40 Zaporozsec 1970 40 29 Zsiguli 1971 40 42 Zsiguli 1971 60 57 Békéscsaba (Szarvasi út) Fiat 850 1970 50 54 GAZ 69 Raj 1971 30 24 Moszkvics 408 1968 50 40 Moszkvics 412 1970 50 52 Moszkvics 412 1972 70 66 P. Fiat 1500 1970 60 65 Skoda S—100 1971 60 54 Trabant 500 C 1961 30 29 Trabant 601 1970 50 35 Volga M—24 1972 60 78 Warszawa 223 1970 20 22 Wartburg 312 1964 30 22 Wartburg 312 L 1963 30 12 DEBRECEN (Balmazújvárosi út 4.) GAZ 69 Pk 1969 20 18 GAZ 69 Raj 1968 30 29 GAZ 69 Raj 1970 30 31 Moszkvics­ 407 1963 20 13 Moszkvics 403 1965 20 16 Moszkvics 403 1965 30 19 Moszkvics 408 1966 40 26 P. Fiat 1500 1970 40 38 P. Fiat 1500 1971 30 36 P. Fiat 1500 1971 80 72 Renault 10 1966 60 45 Trabant 600 1963 40 18 Trabant 601 1965 40 20 50 45 90 95 50 48 20 22 80 63 30 22 30 29 PÉCS (Fürst Sándor Fiat 500 U. o.) 1969 40 35 Fiat 500 1970 40 27 Fiat 125 1969 60 70 Moszkvics 408 1966 40 26 Moszkvics 426 1971 30 23 P. Fiat 1300 1971 30 32 Fiat 1500 1970 30 34 Skoda S—100 1971 70 52 Volga M—21 1966 20 24 Volga M—21 1967 20 23 Volga M—21 1968 20 24 Volga M—24 1971 50 65 Warszawa 223 1969 20 13 Warszawa 223 1969 40 29 Warszawa 223 1970 30 29 Warszawa 223 1971 20 26 Wartburg 312 1963 30 18 Zaporozsec 1970 60 31 SZÉKESFEHÉRVÁR (Batthyány u. 4.) GAZ 69 Raj 1970 30 22 P. Fiat 1500 1970 500 Skoda Oct. Super 1962 40 18 Skoda 1000 MB 1966 40 25 Skoda S—100 1971 60 46 Trabant 601 1966 60 26 Trabant 601 1966 70 32 Volga M—21 1962 20 18 Volga M—21 1967 20 17 Volga M—24 1971 50 66 Warszawa 223 1968 40 20 SZEGED (Vásárhelyi Pál U.4.) Ford Consul 1963 20 20 GAZ 69 Pk. 1969 20 17 GAZ 69 Pk. 1968 30 29 Moszkvics 408 1966 20 25 Moszkvics 408 1968 30 30 Moszkvics 426 1969 20 20 P. Fiat 1500 1970 40 47 P. Fiat 1500 1971 50 56 P. Fiat 1500 1972 10 23 Volga M.21 1964 40 38 Warszawa 223 1971 40 25 Wartburg 1000 1964 30 24 SZOMBATHELY (Tolbuhin u. 36.) GAZ 69 Pk. 1968 10 16 Moszkvics 408 1966 20 15 Moszkvics 408 1970 40 28 P. Fiat 1500 1971 50 59 P. Fiat 1500 1973 60 65 P. Fiat 1500 1973 80 87 Skoda S.100 1970 70 50 Trabant 600 1963 20 18 Wartburg 312 1965 40 32 Zsiguli 1971 70 66 A TELEPEK NYITVATARTÁSI IDEJE: hétköznap 8—15, szombaton 12 óráig. 8

Next