Autó-Motor, 1974. január-június (27. évfolyam, 1-12. szám)

1974-02-06 / 3. szám

MOTOROS ESET AZ MTSZ ORSZÁGOS MOTOROS BIZOTTSÁGÁNAK ROVATA ORSZÁGOS MOTOROSÉRTEKEZLET Január 19—20-án negyedik alkalommal ültek össze az ország szervezett motorosai­nak aktívái, klubvezetői, hogy évi értekezletükön megvitassák a motorosok hely­zetét és problémáit. Ott voltak a társszervek (BM, KPM, KISZ, OTSH, OKBT, FKBT), valamint a motorosklubokat támogató vállalatok (Csepeli Motorkerékpár­gyár, Csepel Nagyker., Hungaroszerviz, Ramovill stb.) küldöttei. THURÓCZY LAJOS, az MTSZ titkára beszámolójában megállapította: az OMB munkája tervszerű volt, és mindig igyekezett kapcsolatot teremteni a tömegekkel. Az OMB 1973-ban feladatának tekintette, és a jövőben még inkább törekszik arra, hogy jó kapcsolatok alakuljanak ki a társszervekkel és a közlekedési vállalatokkal. Különösen sokat ígérő az OKBT és FKBT képviselőivel fenntartott kapcsolat, mivel ezek bizottságaiban az OMB néhány tagja is tevékenykedik. Fokozni kell a kapcso­latot a KISZ szervezeteivel. Az 1974-es évben nem látványos dolgokra kell törekedni, hanem meg kell erősödnie a szervezeti életnek. Cél, hogy a túramotorozás méltó helyet foglaljon el a sport­ágak között, tömegsporttá váljék. SIPOS ISTVÁN r. őrnagy, a BM és az OKBT képviselője hangsúlyozta, hogy a for­galom hatalmas méretű növekedése nagy feladat elé állítja a 700 ezer motorost is. A balesetek eléggé jelentős, 23 százalékát még mindig a motorosok okozzák. Remé­nyét fejezte ki, hogy az OKBT társadalmi munkásai, összefogva a motoros aktivis­tákkal, az idén hatékonyabb munkát végezhetnek a közlekedésre nevelésben. A ké­szülő új Kresz-szabályok terjesztésében az OKBT nagy szerepet szán a szervezett motorosoknak is. Az OKBT és az FKBT jelentős erkölcsi és anyagi segítséget kíván nyújtani a motoros vetélkedők, rendezvények lebonyolításához. NAGY LÁSZLÓ, a Csepeli Motorkerékpárgyár küldötte, a korábbi évekhez hasonló­an több ezer forint értékű alkatrész-támogatást és a nagyobb rendezvényeken in­gyenes szervizszolgáltatást ajánlott fel a motorosoknak. Ismertette a Motorkerék­párgyár legifjabb típusait, amelyek már 1974-ben kaphatók lesznek. PÉTER ISTVÁN, a Csepel Nagyker képviselője felhívta a figyelmet arra, hogy több gondot kell fordítani a kismotorkerékpárok vezetőinek szervezésére és nevelésére. POLCZ ZOLTÁN, a Hungaroszerviz elnöke további segítséget ajánlott fel a szerve­zett motorosoknak, elsősorban a klubok barkácsműhelyeinek felszereléséhez. ERDÉLYI GYÖRGY, az ATI titkárságának vezetője a közlekedésre nevelés fontos­ságát hangsúlyozta. A motorosklubokban folyó nevelőmunka és az OKBT propa­gandatevékenysége jelentősen hozzájárulhat a közlekedési balesetek csökkenéséhez. SZŐKE PÁL, az OMB Versenyalbizottságának vezetője a motoros vetélkedők és ver­senyek iránti igényeket ismertette. Szorosabb kapcsolatot kell teremteni a motor­­versenyek tényleges gazdájával, a Motorsport Szövetséggel. MULI ERVIN, az OMB motorkerékpár-vezetői tanfolyamainak jelenlegi helyzetéről szólt. Az utóbbi időben a klubokban rendezett tanfolyamok színvonala emelkedett, és azok anyagi alapot is teremtettek a kluboknak. A második napon a klubvezetők tájékoztattak helyi problémáikról, majd BUS AN­TAL, az OMB Túrabizottságának vezetője értékelte a klubok elmúlt évi munkáját. Az értékelés alapján került sor a motorosklubok 1973. évi versengésének rangsoro­lására és a jutalmazásra. Az OMB hatéves fennállása óta nem volt példa rá, hogy ilyen sok klub és ilyen jelentős jutalmazásban részesült volna. Oklevelet kapott a legjobban működő új klubok közül az első három: a PÉCSI JÓZSEF ATTILA MŰ­­VELŐDÉSI HÁZ MK, a 402-ES HUNYADI MÁTYÁS MK (MOSONMAGYARÓ VÁR) és a TATABÁNYAI VOLÁN MK. Az OMB 1972-ben tartott országos értekezletén elfogadott pontértékelés szerint az első tíz klub részesült jutalmazásban. Az első három helyezett: 1. A KINIZSI TE MOTOROS-AUTÓS SZAKOSZTÁLY, az év legeredményesebb klubja nyerte a vándorzászlót, a vándordíjat és annak kicsinyített mását, valamint a 2000 Ft alkatrészdíjazást. 2. A VÁCI DÖM SE MOTOROS-AUTÓS SZAKOSZTÁLYA oklevelet és 1800 Ft értékű alkatrészjutalmat kapott. 3. BUDAI MOTOROS KLUBNAK oklevelet és 1300 Ft értékű alkatrészt adtak át. Záróbeszédében SZÉKELY MIKLÓS MTSZ-főtitkár megállapította, hogy az értekez­let résztvevői tisztában vannak a lehetőségekkel, és értik, magukévá teszik a jövő célkitűzéseit. Hangsúlyozta, hogy a magyar tömegsport szívonalának emelése párt- és kormányhatározat is. Amikor tehát társadalmi munkát végzünk a motorosok ér­dekében, magasabb szempontok is vezéreljenek bennünket: sportszerető, szabad ide­jét jobban kihasználó, a természet szépségeit kedvelő, egészséges fiatalság nevelése a cél. Végül hozzátette, hogy a sportmozgalom átszervezése során az OTSH várhatóan na­gyobb lehetőségeket teremt a Magyar Természetbarát Szövetségnek is, hogy az ed­diginél nagyobb erővel támogassa az egyre fejlődő túramotorozást. Balogh Zoltán TAGFELVÉTELT hirdet az Angyalföldi Kilián Motorosklub és a Ferencvárosi Mo­toros Szakosztály az 1974. évre. Jogosítvány nélküli fiatalokat is felvesznek tagjaik közé, mert motorkerékpárvezetői tanfolyamokat szerveznek a klubon belül. Címek: Angyalföldi Kilián Motorosklub: 1139 Budapest XIII., Thälmann u. 53. (pinceklub). Klubnap: hétfő—szerda—péntek 18—21 óráig. Ferencvárosi Motorosklub: 1093 Budapest IX., Szamuely u. 23. (Czuczor utcai be­járat). Klubnap minden este 17—21 óráig.­­ KORBULY LÁSZLÓ okl. gépészmérnök (1126 Bp., Böszörményi út 17.c). Augusztus 1-én gépkocsim házunk előtt állt, amikor egy kék-sárga színű GB-11-19 rendszámú kisautóbusz a bal Bőrvédőmet megrongál­ta, úgy, hogy az autóbusz kék festék­re is rákenődött. A házfelügyelővel meg­jegyeztük az autóbusz rendszámát. Az esetet bejelentettem az Állami Biztosító­nál. Legnagyobb meglepetésemre az Ál­lami Biztosító legutóbbi levelében ezt közölte: „Szíves tudomására hozzuk, hogy a Magyar Optikai Művek bejelentése sze­rint a gépkocsivezetőnek a balesetről nin­csen tudomása, az ön által megjelölt rendszámú busz pedig a jelzett időpont­ban a menetlevél szerint a Balaton tér­ségében tartózkodott. Fentiek értelmében kárát a GB-11-19 trsz. gépjármű felelős­ségbiztosítása alapján nem áll módunk­ban rendezni". Kérdésem: kinek a köte­lessége egyértelműen megállapítani, hogy a károsult által megadott és tanúval is alátámasztott rendszámú, kárt ok­ozó gép­jármű felelős-e a balesetért. (Tanácsunk: mivel a Biztosító nem nyo­mozó hatóság, Önnek kell a bírósághoz fordulnia. Az eljárás során azután elkép­zelhető, hogy talán egyetlen keresztkér­dés is kiderítheti az igazságot, amely­nek megállapításához hozzásegíthet pél­dául a festéknyom egyeztetése is ...) IFJ. GŐGÖS ÁRPÁD (1041 Bp., Venetianer u. 20.) A Szeged melletti Algyőre akartam eljutni. Térképen tájékozódtam és elin­dultam. Szegedet elhagyva, Algyő helység névtábla sehol sem volt. Szeged feliratú tábla volt kitéve, és emiatt tovább men­tem 15 km-t. Feleslegesen. Véleményem szerint legalább zárójelben ki kellene ír­ni a helység előző nevét i­s. KERES: FÓBIÁN JÁNOS (4133 Tépe, Dó­zsa Gy. u. 48.) Kérem, értesítsen, aki egy Riga főtengellyel, két csapággyal és egy, kis lánckerék-tengellyel ki tudna segíteni. Előre is köszönöm. KÍNAL: KÜSS PÁL (Balatonberény, Zala megyei Tanács Gyerm­eküdülője). Zaporo­­zsec-tulajdonosnak tudna segíteni saját kocsijának alkatrészeivel, melyet karam­bolja miatt már nem tud megcsináltatni. TANÚT KERES: KAPCSOS JÓZSEF (Bp. IV., Bán Tibor u. 46.) Kéri a szemtanúk és azon Robur ve­zetőjének jelentkezését, aki tavaly no­vember 23-án délután ■­,4-kor a IV. ker. Árpád út és Leibstück Mária u. kereszte­ződésében egy Trabant és egy motor­­kerékpár karambolját látták. Telefon: 493-078. BAKAY ATTILA (1202 Bp., Breznó u. 1.) Kérem jelentkezésüket azoknak, akik 1973. augusztus 30-án 10 óra 50 perckor Kis­pesten az Ady Endre utcában a strand közelében, a Háztartási bolt előtt egy sze­mélygépkocsi és egy motorkerékpár ösz­­szeütközésének szemtanúi voltak. Külö­nösen fontos volna egy 3,5 tonnás teher­autó vezetőjének jelentkezése, aki elmon­dása szerint előzőleg mentőautó-sofőr volt, és intézkedett a baleset színhelyén. Telefon: 485-290.* A „Csúcsforgalom” találkozóhelyei feb­ruár hónapban: 5-én Belügyminisztérium Kiállítóterme Bp. VI., Népköztársaság útja 55. — 12-én Komárom megyei Rendőrfőkapitányság — Tatabánya, — 19-én Kálvin tér — Múzeum utca sarok — 26-án Móricz Zsigmond körtér.* Várjuk továbbra is kedves leveleiket. Cí­münk: Magyar Rádió „CSÚCSFORGA­LOM”, 1800 Budapest, Bródy S. u. 5—7. TELEFONSZOLGÁLATUNK a műsor ide­je alatt: 343-732. Sikeres volt az OVIT Vasas SE nemrégen alakult Túramotoros Szakosztályának első nyilvános klubdél­utánja Gödön „Csúcsforgalom” postája Szerkeszti: Juhász Andor

Next