Autó-Motor, 1974. június-december (27. évfolyam, 13-24. szám)
1974-07-06 / 13. szám
öreg templomok városa. A tisztaság szembetűnő, nemcsak az ilyen irányban nem nagyon elkényeztetett pestieknek. Való igaz, a város határában csupán egyetlen gyárkémény füstölög, az erőműé. A nyáron is hósipkát viselő Vitosa hegység gondoskodik a főváros éghajlatának szabályozásáról. A mi Margitszigetünknél nagyobb területű Szabadságparkból kitiltották az autókat, és ez a városszéli „ősvadon” a szófiaiak valóságos paradicsoma. (Itt épült fel a Levszki Stadion, valamint a városi strand.) „Az ember akkor ember, amikor utazik” — olvasom az országutat átszelő felüljáró korlátján a bolgárok József Attilájának, a fasiszták által meggyilkolt Nikola Vapcarovnak sorait. Bolgár barátaink élnek is nagy költőjük szavaival. Az ott töltött tíz nap alatt csupán egyetlen sérült autót láttunk. Igaz, a sebességkorlátozás lakott területen 60 és az országúton 80 km/óra, ámde ez nem szentírás. Ennek ellenére vigyáznak egymásra , emberek maradnak utazás közben is. A Bulgáriába utazni szándékozó magyar autósok és motorosok jó, ha tudják, hogy a Magyar Autóklubban, vagy a határon váltsák ki a benzinutalványt, amelynek alapján engedménnyel kaphatnak üzemanyagot. Akkor a 96 oktános benzin ára literenként 6,75, a 93 oktánosé 5,60 és a 83 oktánosé 5,10 forint. Figyelem! A fel nem használt utalványt visszafelé, a határnál nem váltják viszsza. Jó szolgálatot tehet ez az út mellé beásott kettős gumikerítés — kiselejtezett abroncsokból „Viszik a menyasszonyt” — bolgár módra. A nagyméretű babáról az is megtudja, hogy ifjú párt visz a kocsi, aki nem venné észre az ilyenkor szinte kötelező fehér szalagot az antennán (A szerző felvételei) A FIA-kongresszus előtti napon a veteránautók parádéja vonzott tömegeket Ilyen és hasonló „hírverése” volt a Nemzetközi Autósport Szövetség, a FIA Szófiában tartott tavaszi kongresszusának, amelyen 35 tagállam küldöttei vettek részt