Autó-Motor, 1974. június-december (27. évfolyam, 13-24. szám)

1974-07-06 / 13. szám

öreg templomok városa. A tisztaság szembetűnő, nem­csak az ilyen irányban nem nagyon elkényeztetett pes­tieknek. Való igaz, a város határában csupán egyetlen gyárkémény füstölög, az erőműé. A nyáron is hósip­kát viselő Vitosa hegység gondoskodik a főváros ég­hajlatának szabályozásáról. A mi Margitszigetünknél nagyobb területű Szabad­ságparkból kitiltották az autókat, és ez a városszéli „ősvadon” a szófiaiak való­ságos paradicsoma. (Itt épült fel a Levszki Stadion, valamint a városi strand.) „Az ember akkor ember, amikor utazik” — olvasom az országutat átszelő fe­lüljáró korlátján a bolgá­rok József Attilájának, a fasiszták által meggyilkolt Nikola Vapcarovnak sorait. Bolgár barátaink élnek is nagy költőjük szavaival. Az ott töltött tíz nap alatt csu­pán egyetlen sérült autót láttunk. Igaz, a sebesség­­korlátozás lakott területen 60 és az országúton 80 km/óra, ámde ez nem szent­írás. Ennek ellenére vi­gyáznak egymásra , em­berek maradnak utazás közben is. A Bulgáriába utazni szán­dékozó magyar autósok és motorosok jó, ha tudják, hogy a Magyar Autóklub­ban, vagy a határon váltsák ki a benzinutalványt, amelynek alapján enged­ménnyel kaphatnak üzem­anyagot. Akkor a 96 oktá­nos benzin ára literenként 6,75, a 93 oktánosé 5,60 és a 83 oktánosé 5,10 forint. Fi­gyelem! A fel nem hasz­nált utalványt visszafelé, a határnál nem váltják visz­­sza. Jó szolgálatot tehet ez az út mellé beásott kettős gumikerítés — kiselejtezett abroncsokból­­ „Viszik a menyasszonyt” — bolgár módra. A nagyméretű ba­báról az is megtudja, hogy ifjú párt visz a kocsi, aki nem venné észre az ilyenkor szinte kötelező fehér szalagot az an­tennán (A szerző felvételei) A FIA-kongresszus előtti na­pon a veteránautók parádéja vonzott tömegeket Ilyen és hasonló „hírverése” volt a Nemzetközi Autósport Szövetség, a FIA Szófiában tartott tavaszi kongresszusá­nak, amelyen 35 tagállam kül­döttei vettek részt

Next