Autó-Motor, 1975. június-december (28. évfolyam, 13-24. szám)

1975-10-21 / 20. szám

ÁRINDEX Mennyit ér ma a kocsim? Olvasóink kívánságára min­den félévben közöljük a használt gépkocsik árait. Amikor 1974 májusában az első ilyen táblázatot elkészí­tettük, akkor még csak nyolc piac 3369 adásvételé­vel számoltunk. Azóta a for­galom tetemesen megnöve­kedett, s most, az 1975. év első felének adatait több mint 19 ezer adatból össze­geztük. Statisztikánk csak a piaco­kon leggyakoribb típusokat tartalmazza. Az árként fel­tüntetett számok minden esetben ezer forintot jelen­tenek. (Pl. a Dacia rovatban található 80 azt jelenti, hogy az 1974-ben gyártott Dacia az idei első félévben 80 ezer forintot ért.) Megfigyeléseink szerint a magánautók évenként 15— 20 ezer kilométert futnak, az állami kocsik 30—40 ezer kilométert. Az ennél jobban kihasznált, vagy az átlagos­nál rosszabbul gondozott kocsik ára természetesen kisebb. A jól konzervált, va­lamint extra kiegészítő be­rendezésekkel — rádió, fej­­támasz, kávéfőző és mások­kal — ellátott kocsik ára olykor az átlagosnál lénye­gesen magasabb. Táblázatunkban szerepel néhány új kocsi, pl. a sza­badpiacon újabban nagyon keresett Polski Fiat 1500-as, amelyet S-betűvel jelöltünk. Nem közöltük az olyan ko­csitípusokat, amelyekből csak elvétve kerül egy-egy a piacra. Ilyen pl. a torinói Fiat 126-os, (nem téveszten­dő össze a Polski Fiat 126- ossal, bár igen nagy a külső hasonlósága). Ez a típus a nyáron jelent meg a szabad­­azoknak az új kocsiknak piacon 80—84 ezer forintos áron. Nem közöltük továbbá az irreális szabadpiaci árat sem, amelyek az újdonsá­gokkal olyan divatosak, hogy még nem lehet átlagol­ni. Ilyen: a Zsiguli 2103 (1500-as), új állami ára 98 ezer forint, valamint a Wartburgok közül a 353 W Lim. (74,3 ezer), a De Luxe (80,7 ezer), a De Luxe TT (85,2 ezer) és a Tourist (85,3 ezer forint). Az első félévi átlagárak a téli szezonban valamennyit csökkennek majd. R. M. L Gyártmány és típus Új ár 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 DACIA 1300 90 87 80 73— —'— — RAT 500 61— — — — 39 33 28 850 76— — — — 50 42 36 850 C 106— — — — 64 50 44 2300 148— — — — — — 28 124 113— — — — — 42 36 125 145,1— — — 65 52 43 34 127 106,9 103 92 81— — — — 128 129,4 112 98 84 72 59— — 132 1600 165,0 160 146 100 76— — — 132 1800 175 171 145 112 88— — — MOSZKVICS 408 76 76— — — 36 30 24 412 80 80 71 62 53 45 36— 426 84 84 76 65 58 49 46 39 POLSKI RAT 1300 98 98— — •------52 44 35 1500 110 110 95 83 68 60 52 44 1500 S 117,1 117,1— — — — — — RENAULT R—4 83,6— — — — 55 48 44 R—10 100,0— — — — — 50 45 R—16 161,9— — — 82 70 58 50 SKODA 1000 MB 72— — — — — 30 20 S—100 74 69 62 56 50 42— — S—100 L 76 71 64 58 52— — — S—110 L 79 73 66 60— — — — S—110 R 103 93 84 75 66— — — TRABANT 601 46,6 46 43 40 36 32 28 25 601 Spec. 50,0— — — — — — — 601 K 50,6 50 48 45 38 33 29 25 VOLGA M—21 115— — — — — 36 30 M—21 K 120— — — — — 42 35 M—24 130 86 75 62 54 46— — VOLKSWAGEN 1200 90 50 44 38 32 1200 1300 110 106 97— — — — — 1300 140,5 120 106 98 84 66 54 42 WARSZAWA 203 92— — — — — — — 223 100— — — — 24 18 12 WARTBURG 353 Lim 68 68 64 62 58 50 46 40 De Luxe 74 74 72 68 64 ' 58 50 44 Tourist 78 78— 70 66 60 54 50 ZAPOROZSEC 58 53 42 38 31 26 22_ ZSIGULI 2101 80 80 78 73 68 62 2102 88 88 86 83— — — — ZASTAVA 750 65— — 56 49 38 31 24 11

Next