Autó-Motor, 1975. június-december (28. évfolyam, 13-24. szám)

1975-07-06 / 13. szám

„odaszoktatása” egy-egy karbantar­tó állomásra valamennyi AIFIT-vál­­la­lat alapvető érdeke. A panaszfórumok is ennek megfe­lelően alárdülnek. Az ügyfelek mindenekelőtt a kar­bantartó állomás munkafelvevőjé­vel kerülnek kapcsolatba. Vele tár­gyalnak a javításról, tőle veszik át a megjavított gépkocsit. Az alapos átvétellel sok későbbibi reklamáció­nak elejét vehetjük. S ha a munka­felvevő egy-egy észrevétel megvizs­gálása elől elzárkózik, forduljunk az ügyfélszolgálati vezetőhöz, vagy a karbantartó állomás vezetőjéhez. Sok bosszúságot megtakaríthatnak az ügyfelek, ha csírájában keresnek — az előbb említett dolgozóknál — panaszukra megoldást. Az AFIT karbantartó állomásokon megtalálható az országosan előírt panaszkönyv is. A panaszkönyv- be­jegyzéseket a karbantartó állomás vezetője vizsgálja meg, és vagy sa­ját hatáskörében intézkedik, vagy — ha döntési jogát az ügy meghaladja — vállalati központjához fordul. Megtalálható továbbá mindenütt egy előnyomtatott levelezőlaptömb a vállalat főmérnökéhez címezve. E levelezőlapok már arra az esetre szólnak, ha a bejelentést a karban­tartó állomás elintézni nem tudja, vagy magára a vezetőre vonatkozik a panasz. Ezek a közvetlen fórumok. Azonban a kör itt nem zárul be, s ha az ügyet nem rendezték, nincs akadálya an­nak, hogy a panasztevők közvetle­nül az Autófenntartó Ipari Tröszt­höz forduljanak. Az ÁFIT 1973. január 1-től létre­hozta Váci út 45/b. alatti székhá­zában a KÖZPONTI ÜGYFÉLSZOL­GÁL­AT-ot. Az Ügyfélszolgálat elsőrendű szere­pe az, hogy az autótulajdonosok pa­naszfóruma legyen olyan esetekben, amikor az AFIT-vállalatoknál vé­geztetett — akár garanciaidőszakon belüli, akár azon túli­­ gépkocsi­javítással összefüggő kifogásokat, panaszokat a karbantartó állomás vezetője, ezen túlmenően a válla­lat főmérnöke orvosolni nem tudja. E panaszok egyaránt vonatkozhat­nak a minőségileg rosszul végzett javításra, túlszámlázásra, udvariat­lanságra, a javítás elhúzódására. Hangsúlyozottan aláhúzzuk, hogy a Központi Ügyfélszolgálat nem a vállalatok azonos irányú tevékeny­ségét veszi át, hanem az ilyen tevé­kenységet bírálja felül, s véglegesen dönt az ügyekben. Vállalati vétkes­ség esetében anyagi és fegyelmi kö­vetkezményekkel járó intézkedése­ket foganatosít. A Központi Ügyfélszolgálat rendel­kezik mindazokkal a műszerekkel és készülékekkel, amelyek a gépkocsik alapos felülvizsgálatát lehetővé te­szik. Ennek ellenére nem dönt a szóban forgó vállalat megkérdezése nélkül. Ha a panasz egy-egy vállalat mun­kájára vonatkozik, a vállalat felszó­lítás után még megterheti a szük­séges intézkedéseket az ügy lezárá­sa érdekében. * Befejezésül néhány adat az AFIT- vállalatokhoz, illetve az Autófenn­tartó Ipari Tröszthöz érkezett ügy­fél reklamációk alakulásáról. Az AFIT-vállalatok karbantartó ál­lomásait 1973-ban 938 307 autóval keresték fel. A panaszok száma 1087 volt. Ez azt jelenti, hogy minden 863-ik kocsira esett egy panaszbe­jelentés. Az 1974. évben a gépkocsik darab­száma 1 480 000 volt, a panaszok száma pedig 827. Ez azt jelenti, hogy minden 1789-ik kocsira esik egy panaszbejelentés. E kedvező fejlődés ellenére is az AFIT állandóan felszínen tartja az ügyfelek teljes kielégítését, s a vál­lalati és tröszti ellenőrzési szerveken keresztül, a munkavégzés folyama­tába beépítve az ellenőrzési módsze­reket, mindent elkövet a szocialista javítóiparhoz méltó hibátlan mun­ka megvalósítása érdekében. A Központi Ügyfélszolgálat sok korszerű berendezéséhez úgynevezett CO- tartalom vizsgálatára alkalmas műszer is csatlakozik, amely a porlasztó, a gyújtás helyes beállítására, kedvező összehangolására is választ ad. Természetesen a műszer segítségével az esetleges viták ugyancsak a tények bizonyításával lezárhatók (Varga Ferenc felvételei) .

Next