Autó-Motor, 1976. július-december (29. évfolyam 13-24. szám)

1976-09-06 / 17. szám

Főszerkesztő: Kókai Imre Főszerkesztő-helyettes: Liener György Megjelenik havonta kétszer. Szerkesztőség: Budapest VII., Madách Imre út 11. Levélcím: 1374 Budapest 5., Pf. 582. Telefon: 422-333, 422-559. Felelős kiadó: Siklósi Norbert. Kiadja a Lapkiadó Vállalat­­VII., Lenin krt. 9—11. Telefon: 221-285). Levélcím: 1906 Pf. 223. Terjeszti a Magyar Posta. Előfizethető a helyi (Buda­pesten a kerületi) kézbe­sítő postahivataloknál és a kézbesítőknél. Előfizetési díj negyedévre 33 Ft, fél évre 66 Ft, egész évre 132 Ft.­­ Előfizetés kül­földről: a Kultúra Könyv és Hírlap Külkereskedelmi Vállalatnál (1389 Buda­pest 62., Pf. 149), vagy a Kultúra külföldi képvisele­ténél. Kishirdetések felvétele: a Lapkiadó Vállalat hir­detési üzletében, 1906 Bp. VII., Lenin krt. 9—11. Te­lefon: 223-430. Kéziratokat, képeket és rajzokat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza! INDEX: 25 108 . 76. 2177 Athenaeum Nyomda, Kozma utcai üzem Budapest, Rotációs mélynyomás Felelős vezető: Soproni Béla vezérigazgató címlapunkon: A jaguar XJ—S Windsor kastélya előtt . . . (Illusztráció a 19—21. oldalakhoz Andrew Franks felvétele) 15. Taurus Rallye Nemhiába tartotta Ferjáncz Attila legveszélyesebb ellenfelének a nyolcszoros belga bajnok Gilbert Staepelaere-t, mivel már az első gyorsaságin, a híres-nevezetes 20 ki­lométeres farkasgyepűs pályán 15 másodperccel jobb időt ért el a belga legény a 230 lóerős, 16 szelepes gyári Ford Escorttal, mint a mi Attilánk, így aztán nem marad­hatott más hátra, mint a 2. hely megvédése, mert néha sajnos ez is veszélybe került. Először a fékszerkezet ugrott szét, később leszakadt a hátsó híd, majd egy gumide­fekt okozott problémát, de hála az URH-telefonnal ellátott szervizkocsiknak és az ügyes kezű szerelőknek, ezúttal sikerült kivédeni minden bajt és a célba dirigálni a rakoncátlan Gordinit. A rekordszámban induló hazai gárda (62 páros) közül ismét a dr. Antalffy,dr. Tan­­dari kettős remekelt az ősrégi Gordinivel és a Földes—Dákai duó szerzett örömet a Volán SC vezetőinek ragyogó 10. helyezésével. F. A. VÉGEREDMÉNY: 1. Staepelaere Vaillant, B (Ford) 5752 — 2. Ferjáncz,Iriczfalvi, (R 17 G) 5907 — 3. Lulz Weixelbraun, A (Porsche) 5953 — 4. Russling/Heissenberger, A (Opel) 6011 — 5. Haider Pat­­termann, A (Opel) 6047 — 6. Günther Wulf, D (Ford) 6319 — 7. Fischer/Gottlieb, A (Opel) 6330 — 8. Dr. Antalffy dr. Tandari, H (R 12 G) 6386 — 9. Stohl/Svanda, A (BMW) 6404 — 10. Földes Dá­kai, H (Polski F.) 6703. A MAGYAR BAJNOKI FUTAM ABSZOLÚT SORRENDJE: 1. Ferjáncz Iriczfalvi, Volán (R 17 G) — 2. Dr. Antalffy dr. Tandari, Volán (R 12 G) — 3. Föld­es/Dákai, Vo­lán (Polski F.) — 4. Kovács Kiss, Kaposvári V. (Lada) — 5. Felián/Erdélyi, Volán (Porsche) — 6. Pengő/Gyuris, Délép (Polski F.) — 7. Valcsics/Gáll, Pécsi V. — 8. Jakab Müller, Kaposvári V. — 9. Hideg/Bessenyei, Kaposvári V. — 10. Csizmadia Simkó, Spartacus (mind Lada). Farmigyepü: az abszolút győztes belga Staepelaere Vaillant kettős „söpröget" az RS Ford Escorttal (A szerző felvételei) Fekete felhők az F-1 autóverseny felett Egy bizonyos, Árpád fejedelem uralma óta nem volt annyi nézője autóversenynek, mint augusztus 15-én, amikor a magyar TV jóvoltából (első ízben) láthattak a száz­ezrek egy igazi Formula 1-es VB-futamot. Mint a kedves Olvasó emlékezik, a köz­vetítést késve kezdték a Zeltweg felett elhúzó fekete felhők miatt. De az égiek kegye­sek voltak a sportág híveihez, a fekete felhő később hullott le. Nem így a magyar TV, amely az Osztrák Nagydíj közvetítésének befejezését éppen a legizgalmasabb résznél kapcsolta ki, egy másik műsorszám, a „Fekete felhők” című lengyel film vetítése miatt. Bizony ez a rendezői hiba több volt mint tapintatlanság . .. Reméljük, hogy a következő autó-motorverseny közvetítésének zavartalansága és jobb színvonala kárpótolja majd a szerényen számítva is többszázezres nézősereget ezért a sajnálatos bosszúságért. A VB Állása AZ osztrák NAGYDÍJ UTÁN: 1. Lauda, 58 pont — 2. Hunt, 47 — 3. Scheck­­ter, 34 — 4. Depailler, 26 — 5. W­atson, 18 — 6. Regazzoni és Laffite, 16 — 8. Mass, 14 pont. Motorcsónak-fesztivál a Tiszán Ami a szegedi Dóm téren a szabadtéri, az a Tiszán a hagyományos nemzetközi motorcsónakverseny. És hogy mennyire népszerű külföldön ez a sportese­­m­én­y­, álljon itt például az NSZK-beli Alfred Wel­­schar ..esete­­, aki éppen tizenötödször jött Szegedre, nem kevesebb, mint 3500 km-es utat vállalva ezért. Majd tízezer néző szegélyezte a szőke­ Tiszát, amelynek hátán a kétnapos találkozó jó eredménye­ket hozott, a négy nemzetközi futamból kettőt nyer­tek a magyarok, egyen-egyen az osztrákok, illetve a jugoszlávok osztoztak. KATEGÓRIAGYŐZTESEK A NEMZETKÖZI FU­TAMBAN. SIKLÓHAJÓK 350 KCM: Wielfried Wei­land, A, 1100 pont — 500 KCM: Fekete Péter, ZM, 794 — SPORTHAJÓK, 700 KCM: Zoran Pavlovec, YU, 1000 — 850 KCM: Fröhlich József, ESMTK, 1200 — ORSZÁGOS BAJNOKSÁG, SIKLÓHAJÓK, 250 KCM: László F., Baja 1100 — 350 KCM: Pávai P., ZM, 1100 — 500 KCM: Fekete P., 1000 — SPORTHAJÓK 500 KCM: Bodrogvölgyi L., PGSK, 1200 — 700 KCM: Dr. Kovács F., Váci V., 1200 — 850 KCM: Fröhlich J., 1200 pont. Habzik a Tisza a gyors sporthajóktól. A győztes Fröhlich éppen kikanyaro­dott a képből (SURÁNYI PÉTER felvétele)

Next