Autó-Motor, 1976. július-december (29. évfolyam 13-24. szám)

1976-07-06 / 13. szám

J­únius 6-án kora reggel százával sorakoztak a kocsik az M8-as út 48-as kövénél kijelölt terepen. Ott, ahol az idén már hivatalosan is „Lada Márkatalálkozó­’ néven rendezték az ügyességi versenyeket, adtak ta­nácsokat és sok gyakorlati segítséget azoknak, akik odautaztak. Végül is ezernél jóval több autót számoltak a veszprémi Bakony Művek szomszéd­ságában, a máskor csendes, de most annál élénkebb réteken, erdőszélen. A házigazda szerepét közösen vállalta az Avtoexport Külkereskedelmi Vál­lalat és az említett hazai gyár, amelyiknek termékei mind nagyobb szerepet kapnak az ismert szovjet—magyar­ járműipari kooperációban, a VAZ-prog­­ramban. És ez a márkatalálkozó jó alkalom arra is, hogy megismerjünk néhány új számot. Például azt, hogy 1976. május 25-ig a Merkúr statisztikája szerint már 134 975 Lada érkezett hazánkba. A találkozó napjáig túlléphettünk a 135 ezres számon is! És tudjuk azt is, hogy az idei évre szóló szerződés alapján 30 ezer, a mostani ötéves tervidőszak alatt pedig összesen mintegy 180 ezer különböző Lada-típust importálunk. Azt is tudjuk, hogy ma a Magyarországon forgalomban levő Zsiguli vagy Lada néven ismert kocsik közül minden második ennek a nagy jelentőségű kooperációnak eredményeként érkezett hozzánk. Már eddig is a Bakony Mű­vek gyújtáskapcsolói, gyújtáselosztói, ablaktörlő- és kürtszerkezetei 28 ezer, az Elzett zárai, kilincsei 17 ezer, az MMG műszerei 16 ezer, a Videoton autó­rádiói több mint 8 ezer és az Egyesült Izzó termékei, az apró kis lámpák is mintegy ezer kész autót adtak a hazai utakra. Igazán érthető, hogy mind többen vesznek részt a már hagyományos Lada­­találkozón, amelynek sikere, no meg a kocsik behozatala és üzemben tartása érdekében az említett gyárakon kívül az AFIT, az Autóker, az Áfor és a Mogürt képviselői ugyancsak jelentős munkát végeznek. Epizódok a találkozóról, ahol a fi­gyelmes szemlélődök azt is észre­vehették, hogy a gyártmányt és tí­pust illetően egyforma kocsik mégsem egyformák. Nemcsak a színek, hanem az egyéni ötletek, kivitelek is sok változatosságot mutattak. Az utastéren belüli ala­kításoktól a külső márkajelzésig egyaránt számos érdekes elképze­lés megvalósításának lehettünk ta­núi

Next