Autó-Motor, 1976. július-december (29. évfolyam 13-24. szám)
1976-07-06 / 13. szám
Június 6-án kora reggel százával sorakoztak a kocsik az M8-as út 48-as kövénél kijelölt terepen. Ott, ahol az idén már hivatalosan is „Lada Márkatalálkozó’ néven rendezték az ügyességi versenyeket, adtak tanácsokat és sok gyakorlati segítséget azoknak, akik odautaztak. Végül is ezernél jóval több autót számoltak a veszprémi Bakony Művek szomszédságában, a máskor csendes, de most annál élénkebb réteken, erdőszélen. A házigazda szerepét közösen vállalta az Avtoexport Külkereskedelmi Vállalat és az említett hazai gyár, amelyiknek termékei mind nagyobb szerepet kapnak az ismert szovjet—magyar járműipari kooperációban, a VAZ-programban. És ez a márkatalálkozó jó alkalom arra is, hogy megismerjünk néhány új számot. Például azt, hogy 1976. május 25-ig a Merkúr statisztikája szerint már 134 975 Lada érkezett hazánkba. A találkozó napjáig túlléphettünk a 135 ezres számon is! És tudjuk azt is, hogy az idei évre szóló szerződés alapján 30 ezer, a mostani ötéves tervidőszak alatt pedig összesen mintegy 180 ezer különböző Lada-típust importálunk. Azt is tudjuk, hogy ma a Magyarországon forgalomban levő Zsiguli vagy Lada néven ismert kocsik közül minden második ennek a nagy jelentőségű kooperációnak eredményeként érkezett hozzánk. Már eddig is a Bakony Művek gyújtáskapcsolói, gyújtáselosztói, ablaktörlő- és kürtszerkezetei 28 ezer, az Elzett zárai, kilincsei 17 ezer, az MMG műszerei 16 ezer, a Videoton autórádiói több mint 8 ezer és az Egyesült Izzó termékei, az apró kis lámpák is mintegy ezer kész autót adtak a hazai utakra. Igazán érthető, hogy mind többen vesznek részt a már hagyományos Ladatalálkozón, amelynek sikere, no meg a kocsik behozatala és üzemben tartása érdekében az említett gyárakon kívül az AFIT, az Autóker, az Áfor és a Mogürt képviselői ugyancsak jelentős munkát végeznek. Epizódok a találkozóról, ahol a figyelmes szemlélődök azt is észrevehették, hogy a gyártmányt és típust illetően egyforma kocsik mégsem egyformák. Nemcsak a színek, hanem az egyéni ötletek, kivitelek is sok változatosságot mutattak. Az utastéren belüli alakításoktól a külső márkajelzésig egyaránt számos érdekes elképzelés megvalósításának lehettünk tanúi