Autó-Motor, 1977. július-december (30. évfolyam 13-24. szám)
1977-09-06 / 17. szám
10 Október elején jelenik meg lapunk különszáma, az AUTÓ-MOTOR MAGAZIN. Mint arról már korábban írtunk, évente kétszer, tavasszal és ősszel jelentkezünk különkiadásunkkal, a kéthetenkénti számokhoz hasonló formátumban és terjedelemben. Az AM Magazin, amely címéhez méltóan igyekszik magazinjellegű színes, szórakoztató, izgalmas cikkekkel és képekkel szolgálni Olvasóinknak, a többi számozott példányhoz hasonlóan 11 forintba kerül. Az AM-nek ez a kiadványa csak utcai árusításban lesz kapható. mozaik & mozaik Talán a csodával határos, hogy személyi sérülés nem történt. Az M7-es autópályán haladt a teherkocsi, amikor egy hirtelen eléjekerült személyautó miatt erős fékezésre kényszerült Cseh Gábor, a vontató vezetője. A rakomány, 11 tonna bitumen, önállósította magát, és az elválasztó fűsávra sodródva pontosan szembentalálkozott az odakerült vontatóval. Az úton haladók közül senki sem sérült meg, és a teherkocsi vezetője is épen szállt ki az autó roncsai közül. (Bojár Sándor felvételei) • AUTÓGÉPÉSZ SZAKMÉRNÖKÖK KÉPZÉSE indul ismét a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karán 1978. februárjában. A képzés célja, hogy a közúti járművek üzemeltetése, karbantartása, valamint a gyártás és fejlesztés területén dolgozó, diplomával már rendelkező mérnökök részére az egyetemi tananyagnál is átfogóbb ismereteket adjon a gépjárművek elmélete, működése, szerkezettana és üzemeltetése tárgyaiból. A következő tantárgyakat oktatják: matematika, fizika, számítástechnika, ergonómia és környezetvédelem, gazdaságtan, gépszerkesztés, gépjármű-mechanika, gépjárműszerkezetek, gyártás, karbantartás, javítás, kocsitestek, biztonságtechnika, és beszámolók a hazai kutatási eredményekről. A tananyag alapot ad az üzemeltető és karbantartó mérnökök, a konstruktőrök egyéni továbbképzéséhez, előnyös a gépjárműiparban és a közlekedésben dolgozó vezetőknek is. Felvételüket kérhetik mindazok, akik a műszaki egyetemi vagy természettudományi karon szerzett és a továbbképzés szakjellegének megfelelő oklevél megszerzésétől számított 2 éves mérnöki gyakorlattal rendelkeznek. A tanulmányi idő 2 év. A felvételi kérelmeket a munkáltatónál kell benyújtani olyan időpontig, hogy a munkáltató azt javaslatával ellátva szeptember 15-ig elküldhesse a Közlekedésmérnöki Kar dékáni hivatalának (1092 Budapest, Kinizsi u. 1—7.). A kérelemhez csatolni kell az oklevelet, vagy annak közjegyzőileg hitelesített másolatát, erkölcsi bizonyítványt és önéletrajzot. A jelentkezéshez szükséges nyomtatványok a dékáni hivatalban szerezhetők be. • A VOLKSWAGEN amerikai leányvállalata javításra viszszahívta az 1970 és 1974 között készített összes Porsche 914-es típusú személygépkocsit, mert a hibás üzemanyag-berendezés miatt felrobbanhatnak a motorok. • A GÉPKOCSIBALESETEK okait vizsgálva Angliában megállapították, hogy a balesetet okozó vezetők 60 százaléka reggel - mielőtt elindult volna hazulról - veszekedett házastársával. Az orvosok véleménye szerint az ilyen reggeli veszekedések egész nap éreztetik hatásukat. • LÉGMEGHAJTÁSÚ JÁRMŰVET — egy milánói mesterember alkotását — mutatta be az olasz tévé. A járművet sűrített levegő hajtja, amelyet a padlózaton elhelyezett négy palack tartalmaz; a jármű óránkénti sebessége 35 kilométer. • A KOPOTT GUMIABRONCSOK miatt évente csaknem 30 millió durrdefekt történik a világon, egy nemzetközi felmérés szerint. A jelentés másik szomorú statisztikai adata: a kopott gumiabroncsok okozta defektek 25 százaléka súlyos balesetet okoz. • A SOPRONI AFIT GYÁRBAN eleget tettek az idei jugoszláv megrendelésnek is: 50 ezer évet szállítottak a szomszédos országba. A magyar biztonsági övek új piaca Lengyelország lesz: 126-os Polski