Autó-Motor, 1977. július-december (30. évfolyam 13-24. szám)

1977-09-06 / 17. szám

10 Október elején jelenik meg lapunk különszáma, az AUTÓ-MOTOR MAGAZIN. Mint arról már korábban írtunk, évente kétszer, ta­vasszal és ősszel jelentke­zünk különkiadásunkkal, a kéthetenkénti számokhoz hasonló formátumban és terjedelemben. Az AM Ma­gazin, amely címéhez mél­tóan igyekszik magazin­­jellegű színes, szórakozta­tó, izgalmas cikkekkel és képekkel szolgálni Olvasó­inknak, a többi számozott példányhoz hasonlóan 11 forintba kerül. Az AM-nek ez a kiadványa csak utcai árusításban lesz kapható. mozaik & mozaik Talán a csodával határos, hogy személyi sérülés nem történt. Az M7-es autópá­lyán haladt a teherkocsi, amikor egy hirtelen eléjekerült személyautó miatt erős fé­kezésre kényszerült Cseh Gábor, a vontató vezetője. A rakomány, 11 tonna bitu­men, önállósította magát, és az elválasztó fűsávra sodródva pontosan szembe­n­­találkozott az odakerült vontatóval. Az úton haladók közül senki sem sérült meg, és a teherkocsi vezetője is épen szállt ki az autó roncsai közül. (Bojár Sándor felvételei) • AUTÓGÉPÉSZ SZAKMÉRNÖKÖK KÉPZÉSE indul ismét a Budapesti Műszaki Egye­tem Közlekedésmérnöki Karán 1978. februárjában. A képzés célja, hogy a közúti járművek üzemeltetése, karban­tartása, valamint a gyártás és fejlesz­tés területén dolgozó, diplomával már rendelkező mérnökök részére az egye­temi tananyagnál is átfogóbb ismere­teket adjon a gépjárművek elmélete, működése, szerkezettana és üzemelte­tése tárgyaiból. A következő tantárgya­kat oktatják: matematika, fizika, szá­mítástechnika, ergonómia és környezet­­védelem, gazdaságtan, gépszerkesztés, gépjármű-mechanika, gépjárműszerke­zetek, gyártás, karbantartás, javítás, kocsitestek, biztonságtechnika, és be­számolók a hazai kutatási eredmé­nyekről. A tananyag alapot ad az üze­meltető és karbantartó mérnökök, a konstruktőrök egyéni továbbképzésé­hez, előnyös a gépjárműiparban és a közlekedésben dolgozó vezetőknek is. Felvételüket kérhetik mindazok, akik a műszaki egyetemi vagy természettu­dományi karon szerzett és a továbbkép­zés szakjellegének megfelelő oklevél megszerzésétől számított 2 éves mér­nöki gyakorlattal rendelkeznek. A ta­nulmányi idő 2 év. A felvételi kérelme­ket a munkáltatónál kell benyújtani olyan időpontig, hogy a munkáltató azt javaslatával ellátva szeptember 15-ig elküldhesse a Közlekedésmér­nöki Kar dékáni hivatalának (1092 Budapest, Kinizsi u. 1—7.). A kérelem­hez csatolni kell az oklevelet, vagy an­nak közjegyzőileg hitelesített másola­tát, erkölcsi bizonyítványt és önéletraj­zot. A jelentkezéshez szükséges nyom­tatványok a dékáni hivatalban szerez­hetők be. • A VOLKSWAGEN amerikai leányvállalata javításra visz­­szahívta az 1970 és 1974 között készí­tett összes Porsche 914-es típusú sze­mélygépkocsit, mert a hibás üzem­anyag-berendezés miatt felrobbanhat­nak a motorok. • A GÉPKOCSIBALESETEK okait vizsgálva Angliában megállapí­tották, hogy a balesetet okozó vezetők 60 százaléka reggel - mielőtt elindult volna hazulról - veszekedett házas­társával. Az orvosok véleménye szerint az ilyen reggeli veszekedések egész nap éreztetik hatásukat. • LÉGMEGHAJTÁSÚ JÁRMŰVET — egy milánói mesterember alkotását — mutatta be az olasz tévé. A jármű­vet sűrített levegő hajtja, amelyet a padlózaton elhelyezett négy palack tartalmaz; a jármű óránkénti sebessé­ge 35 kilométer. • A KOPOTT GUMIABRONCSOK miatt évente csaknem 30 millió durr­defekt történik a világon, egy nem­zetközi felmérés szerint. A jelentés másik szomorú statisztikai adata: a kopott gumiabroncsok okozta de­­fektek 25 százaléka súlyos balesetet okoz. • A SOPRONI AFIT GYÁRBAN eleget tettek az idei jugoszláv meg­rendelésnek is: 50 ezer évet szállí­tottak a szomszédos országba. A magyar biztonsági övek új piaca Lengyelország lesz: 126-os Polski

Next