Autó-Motor, 1978. január-június (31. évfolyam 1-12. szám)

1978-01-06 / 1. szám

(Fotó: BOJÁR SÁNDOR) Egy éve immár, hogy az AM új köntösben jelenik meg, színes nyomásban és 64 ol­dalon. S úgy érezzük, köte­lességünk, hogy olvasóink előtt mérleget vonjunk e szá­munkra oly jelentős válto­zást hozott esztendőről. Nem volt könnyű dolgunk. Hiszen nekünk, magunknak is át kellett állnunk. El kel­lett sajátítanunk az új tech­nikát, meg kellett tanulnunk színes képekben, egész szí­nes oldalakban gondolkozni. Ugyanakkor ki kellett dol­goznunk a tartalmi változást is: mit adjunk a megnöveke­dett terjedelemben, s mikép­pen osszuk el az oldalakat. Bizony, sokszor és sokat vitáztunk minderről magunk között. De, szerencsére, nem vol­tunk egyedül. Segítettek ol­vasóink. Most is, mint min­denkor — immár harminc éve. Igen, éppen harminc éve lesz most, májusban, hogy la­punk első száma megjelent. Akkor még „Autó" néven — 5000 példányban. Ez a szá­­­­münk pedig 300 ezer pél­­­­dányban kerül olvasóink ke­ I­zébe. Olvasóinkhoz, akiket mindenkor munkatársaink­nak tekinthettünk — akik most is, e nagy változáskor felkerestek bennünket véle­ményükkel. Dicsértek is, sza­­pultak is..., de ami a leg­fontosabb: tanácsokat adtak, közölték kívánságaikat. Akadtak — és akadnak — persze olyan kívánságok is, amelyeknek nem lehet eleget tenni. Sokan nehezményezték pél­dául, hogy a lapnak nem minden oldala színes. Ezt nem is ígérhettük. Olyan ará­nyú a színes oldalak száma, mint a hasonló többi magyar sajtóterméké. Egyesek panaszolják, hogy rendszertelen a lap megjele­nése; szerintük jobb volt, amikor minden hónap 6-án és 21-én kapták kézhez. Már megírtuk: a nyomda a kéthe­tenkénti ütemes szállítást vállalta. Úgy mondhatnánk tehát, hogy a lap minden má­sodik kedden jelenik meg, így hát, mivel egy évben 52 hét van, nem 24, hanem 26 számot készítünk mindig el. Ezért évente kétszer — má­jusban és októberben — az adott hónapban esedékes két sorszámozott példányon kívül, megjelentetjük az AM Maga­zint is. Néhány előfizetőnk reklamálja, miért nem kap­ják meg a Magazinokat is az előfizetési díjért. Írtunk már erről is. Előfizetőink abban a kedvezményben részesülnek, hogy egy évre csak 22 szám árát fizetik — a 24 sorszá­mozott példányért. A Maga­zinok a megszokottól eltérő típusú különkiadványok! De a legtöbb kívánságot, javaslatot teljesíthettük. Több helyet kaptak a színes útleírások; rendszeresebben közlünk gyakorlati tanácso­kat a járművek üzemben tar­tásához, javításához; gyak­rabban adunk jogi tájékozta­tásokat. Olvasóink javaslatá­ra alakítjuk ki a középső két színes oldalt úgy, hogy érde­mes legyen külön kiemelni, gyűjteménybe tenni, dekorá­ciónak felhasználni. Kíván­ságra közöltük ott, a középső oldalakon tavaly az F—1 ver­senyek egész évi naptárát — s most, ebben a számunkban már megtalálhatják az 1978- as versenyek menetrendjét. Régi kívánság, hogy közöl­jünk tartalomjegyzéket; e számunktól kezdve ennek is eleget tehetünk. Hivatásos gépkocsivezető olvasóink ki­fogásolták, hogy keveset fog­lalkoztunk az ő ügyeikkel. Most már rendszeresebben adunk teret ilyen cikkeknek. Gyakran közlünk egész ol­­­­dalnyi színes képeket — és általában igyekszünk minél nagyobbra tervezni a fotókat, rajzokat, sőt a betűk mére­teit is. Végül azután így alakult ki a lap új arculata. Talán nem vallottunk vele szégyent. Ez azonban már nem csu­pán a szerkesztőség tagjai­nak, hanem kedves állandó munkatársainknak, az Athe­naeum Nyomda dolgozóinak is érdeme. Nem lehetne ilyen az Autó-Motor az ő hozzáér­tésük, hozzáállásuk, a lap iránti vonzalmuk nélkül. Jó barátként dolgozunk együtt, egy célért: az olvasók szere­­tetének, ragaszkodásának, el­ismerésének megtartásáért, növeléséért. Az AM szerkesztősége Egy év színeiben

Next