Autó-Motor, 1978. július-december (31. évfolyam 13-24. szám)
1978-07-06 / 13. szám
30 ÉVE esztendőről esztendőre fűzzük össze kötetté az AM példányait. Igen, most múlott 3 évtizede, hogy a mi lapunk első száma megjelent. . . Ezek a kötetek felidézik motorizációnk újkori történelmét, amelynek minden szakaszában hű krónikások voltak cikkeink írói, szerkesztőségünk munkatársai. Számot adtunk az autók és motorok nélkül maradt ország újjáépítési törekvéseiről, majd a teherautók és autóbuszok létrehozásának első eredményeiről. Később már a magyar motor- és autósport fejlesztését, járműiparunk mind több nemzetközi elismerést is kiváltó sikereit, no meg az autózás megindulásának lelkesítő epizódjait is tükrözhették az AM példányai. És hűen tükröződnek vissza az Autó-Motor lapszámaiból a hazai motorizáció lépései, lendületes előretörései, hiszen a kezdeti vékony újság együtt élt, együtt fejlődött az ország gépjárműközlekedésével. Lapunk olvasói közül is mind többen váltak olyan munkatársainkká, akik hozzánk címzett leveleikkel, javaslataikkal segítették és segítik ma is a lapszerkesztés feladatait. Most újból köszönetet mondunk fáradozásaikért. És köszönetet mondunk itt mindazoknak, akik az eddigi három évtized során a közlekedés, az autószakma különböző fórumairól bíztattak, támogattak bennünket, vagy főszerkesztőként közvetlenül irányították az AM tevékenységét. Eljöttek most szerény, házi ünnepségünkre, ahol így együtt lehettek az AM egykori és mai munkatársai. Jó alkalom volt ez a találkozás, olyan újabb tervezgetésekre is, amelyek megvalósulása nyomán jobban segíthetjük a hazai gépjárműközlekedés továbbfejlődését, motorizációnk hátterének megerősítését, olvasóink sokirányú érdeklődésének kielégítését. Feladataink között szerepel továbbra is, hogy hű krónikásai legyünk az autók-motorok világának, és mind több mind színesebb beszámolót adjunk az eseményekről egy felnövekvő új generációnak is. Vendégeink között üdvözölhettük Kiss Dezső miniszterhelyettes elvtársat is . . . 2 AZ AUTÓ-MOTOR 1978/13. SZÁMÁNAK TARTALMÁBÓL: FISZTA-kongresszus Budapesten (Körmendy Ágoston) _____ 4-5 A baleseti helyszínelőkkel (Földvári A.—Surányi P.) - - — - 6—7 Előzni veszélyes! (Dr. Mihály Lajos) - 8-9 Mozaik _________ 16_11 Autósoknak 12 Lada-találkozó Veszprémben - - - _ 13 Ismerd meg hazádat: Végig az M 7-esen (Túri A.—Almássy T.) — — — — — 14—15 A szmog ellen (Almássy Tibor) — — 16—17 Régi és új VW-tipusok (L. Gy.) - - — 18-19 Autók és árak - Vasárnaptár - - — 20 Képes híradó - -- -- -- - 21 Szakmai továbbképzés az AFIT-nál (Kocsis László) — — — — — — — 23 Made in Hungary 13 (Zsuppán István) - 24-25 Elfekvő kincsek nyomában (Lovász Károly) 26-27 SAAB+TURBO (Robert Bán) - - - 29-33 Régi Autó - Modell - Bélyeg - - - _ 35 Gépkocsival az autó körül (Tatár Imre) 36-37 A biztonsági öv és a jog (Tóth István) 38 Soponyai jelzőlámpák ------ 39 őszintén szólva — — — — — — — — 40 AM-posta _________ 41 Tolna megyei garázsszövetkezetek (Dr. Varga Emil) — — — — — — 43 Reflektor _ A csúcsforgalom postája - - 44 Világrekord motorrepülésben - - - - 45 Mokick Belgiumból ------ 46 Itália, a kismotorok hazája - - - — 47 „Tűzkarika” ________ 48-49 A szél ellenében ------ 50 Ahol minden más megfeneklik... - — 51 A mestermotorosokért ----- 52 Javítóműhely 3 (S. P.) _____ 53 Túraautó-EB (Rózsa György) — — — 54—55 „Leendő" világbajnokok Debrecenben - 57 Gigászok harca a Le Mans-on - - — 58 Béke és Barátság Kupa (Mester István) 59 Keresztrejtvény - Találja ki - - - - 60 Humor — — — — — — — — — — 61 Svéd GP (Andrew Franks) — — — — 63 CÍMLAPUNKON: Próbaúton egy Saab 99 HÁTLAPUNKON: Az MZ nyergében