Autó-Motor, 1978. július-december (31. évfolyam 13-24. szám)
1978-07-06 / 13. szám
Az m postája A vetélkedő sikeréről Az 1978. május 12-én lebonyolított „Keressük a legjobb gépjárművezetőt — gyalogost” Komárom megyei döntő lebonyolításában részt vettek nevében írom ezt a levelet. A megyei KISZ-bizottság, az SZMT és a megyei KBT képviselői kedvezően ítélték meg az AM-ben meghirdetett vetélkedősorozatot, amely szerintünk jelentős mértékben hozzájárul a közúti fegyelem növeléséhez és a balesetek számának csökkenéséhez. A döntő során a versenyzők lelkesedése, küzdőszelleme arról tanúskodott, hogy megyénkben mind a magánautósok, mind a hivatásos vezetők, sőt a gyalogosok is figyelemmel kísérik a közlekedéssel kapcsolatos gondokat, a közlekedés fejlődését. Az élénk érdeklődés és a fegyelmezett magatartás azt bizonyította, hogy akik eljutottak a döntőig, a forgalomban hasonlóan példamutató közlekedési magatartást tanúsítanak. A vetélkedő lebonyolításában az ATI — és különösen a szakoktatókból álló „Skoda”’ szocialista brigád — örömmel vette ki részét, és a jövőben is készséggel áll minden hasonló kezdeményezés rendelkezésére. Aknai Ferenc, az ATI megyei igazgatója . Nem ez az egyetlen levél, amely vetélkedősorozatunkról szól, örülünk, hogy kezdeményezésünk jó visszhangra talált, jólesnek az elismerő sorok. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik segítenek az országos verseny lebonyolításában. Nem kívánunk önreklámozó sorozatot indítani, ezért megköszönjük mindazok fáradságát, akik megírták észrevételeiket, és elnézésüket kérjük, hogy lapunkban csak a tatai levelet közöljük. Azzal a megjegyzéssel, hogy tudjuk: a közlekedés iránti nagy érdeklődés sokkal több okra vezethető vissza, s arra is büszkék lehetünk, ha lapunk csak egy az érdeklődést felkeltők közül. Azt pedig legvérmesebb álmunkban sem képzeljük, hogy bármilyen vetélkedő jelentős mértékben hozzájárul a balesetek számának csökkentéséhez. (Bár ilyen egyszerű lenne!) Sokkal inkább hisszük, hogy a közlekedésbiztonság javítása azoknak a vezetőknek és gyalogosoknak a sikere, akik a mindennapos vetélkedőn, a közúton is megállják helyüket, s jó példát mutatnak. Az AM Szerkesztősége Tábla-matematika A felvételeket három, különböző helyen felállított tábláról készítettem. Érdekességük, hogy a Tatabánya és Wien felirathoz tartozó számok különbsége más és más. Nem nagy dolog, de érdekes ... Németh Ferenc Tatabánya Nyolcvan — ez is, az is Az AM 78 10. számának 9. oldalán a Közlekedési képeslap két fotóval ad hírt a Tolna megyeiek rugalmas intézkedéséről. A kommentár hasznosnak ítéli a lakott területen elhelyezett, hatvannál nagyobb sebességet engedő táblák kirakását. Az illusztráló két tábla egyike azonban a zöld alapszínű „Helynévtábla”, amely önmagában sebességkorlátozást nem jelent, tehát a járművek a lakott területen kívüli sebességükkel haladhatnak el mellette. Ám a 80-as tábla után a személyautók csak nyolcvannal, a teherautók és motorkerékpárok hetvennel mehetnek, tehát ez a zöld táblára szerelt sebességkorlátozó jelzés csak korlátozást jelent a korábbi helyzethez képest — ellentétben a fehér Paks feliratú táblához illesztett 80-na. Itt a személyautók a lakott területen engedélyezettnél jóval gyorsabban, míg a teherautók és a motorkerékpárok csak ötvennel közlekedhetnek. Dr. Jakab Ferenc Budapest