Autó-Motor, 1978. július-december (31. évfolyam 13-24. szám)

1978-07-06 / 13. szám

Az m postája A vetélkedő sikeréről Az 1978. május 12-én lebonyolított „Keressük a leg­jobb gépjárművezetőt — gyalogost” Komárom megyei döntő lebonyolításában részt vettek nevében írom ezt a levelet. A megyei KISZ-bizottság, az SZMT és a megyei KBT képviselői kedvezően ítélték meg az AM-ben meghirdetett vetélkedősorozatot, amely sze­rintünk jelentős mértékben hozzájárul a közúti fe­gyelem növeléséhez és a balesetek számának csökke­néséhez. A döntő során a versenyzők lelkesedése, küzdőszel­leme arról tanúskodott, hogy megyénkben mind a magánautósok, mind a hivatásos vezetők, sőt a gya­logosok is figyelemmel kísérik a közlekedéssel kap­csolatos gondokat, a közlekedés fejlődését. Az élénk érdeklődés és a fegyelmezett magatartás azt bizonyí­totta, hogy akik eljutottak a döntőig, a forgalomban hasonlóan példamutató közlekedési magatartást tanú­sítanak. A vetélkedő lebonyolításában az ATI — és különö­sen a szakoktatókból álló „Skoda”’ szocialista brigád — örömmel vette ki részét, és a jövőben is készség­gel áll minden hasonló kezdeményezés rendelkezésére. Aknai Ferenc, az ATI megyei igazgatója . Nem ez az egyetlen levél, amely vetélkedősorozatunk­ról szól, örülünk, hogy kezdeményezésünk jó vissz­hangra talált, jólesnek az elismerő sorok. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik segítenek az országos verseny lebonyolításában. Nem kívánunk önreklámozó sorozatot indítani, ezért megköszönjük mindazok fáradságát, akik megírták észrevételeiket, és elnézésüket kérjük, hogy lapunk­ban csak a tatai levelet közöljük. Azzal a megjegy­zéssel, hogy tudjuk: a közlekedés iránti nagy érdek­lődés sokkal több okra vezethető vissza, s arra is büsz­kék lehetünk, ha lapunk csak egy az érdeklődést fel­keltők közül. Azt pedig legvérmesebb álmunkban sem képzeljük, hogy bármilyen vetélkedő jelentős mértékben hozzájárul a balesetek számának csökken­téséhez. (Bár ilyen egyszerű lenne!) Sokkal inkább hisszük, hogy a közlekedésbiztonság javítása azoknak a vezetőknek és gyalogosoknak a sikere, akik a min­dennapos vetélkedőn, a közúton is megállják helyü­ket, s jó példát mutatnak. Az AM Szerkesztősége Tábla-matematika A felvételeket három, különböző helyen felállított tábláról készítettem. Érdekességük, hogy a Tatabánya és Wien felirathoz tartozó számok különbsége más és más. Nem nagy dolog, de érdekes ... Németh Ferenc Tatabánya Nyolcvan — ez is, az is Az AM 78 10. számának 9. oldalán a Közlekedési ké­peslap két fotóval ad hírt a Tolna megyeiek rugal­mas intézkedéséről. A kommentár hasznosnak ítéli a lakott területen elhelyezett, hatvannál nagyobb sebes­séget engedő táblák kirakását. Az illusztráló két tábla egyike azonban a zöld alap­színű „Helynévtábla”, amely önmagában sebességkor­látozást nem jelent, tehát a járművek a lakott terü­leten kívüli sebességükkel haladhatnak el mellette. Ám a 80-as tábla után a személyautók csak nyolc­vannal, a teherautók és motorkerékpárok hetvennel mehetnek, tehát ez a zöld táblára szerelt sebesség­­korlátozó jelzés csak korlátozást jelent a korábbi helyzethez képest — ellentétben a fehér Paks felira­tú táblához illesztett 80-na. Itt a személyautók a la­kott területen engedélyezettnél jóval gyorsabban, míg a teherautók és a motorkerékpárok csak ötven­nel közlekedhetnek. Dr. Jakab Ferenc Budapest

Next