Autó-Motor, 1979. január-június (32. évfolyam 1-12. szám)

1979-01-06 / 1. szám

4 az -as A fenti címen elég részletesen írtunk már ennek az új típusnak a jellegéről, utasterének kialakításáról és főként azokról az eltérésekről, amelyek az 1500-as Ladához hasonlítva lényegesnek nevezhetők. Beszámoltunk a 20 ezer kilométeres próbaút során szerzett vizsgálati tapasz­talatokról, mérési eredményekről, ismertettük a kocsi gyorsulási adatait, és amint azt legutóbb említettük, most még visszatérünk a karosszéria néhány szerelvényéhez. Azzal kezdjük, hogy mind a négy ajtó 75 fokos szögben nyitható, a belépő­magasság 400 mm, és ezek is kétségtelenül előnyös tulajdonságok. Az üléseket elöl-hátul műszálas velúrszövettel, oldalt pedig műbőrrel vonták be. Az első ülések hosszirányban fokozatosan állíthatók, támlájuk pedig egészen a fekvő helyzetig fokozatmentesen dönthető. Képünkön láthatók az első ülések háttám­lájába épített műbőr bevonatú fejtámlák is, amelyek ehhez a típushoz gyári tartozékok. És sok-sok olyan szerelvényt említhetnénk még, amelyek jelentősen növelik e kocsi gyakorlati értékét, kezdve a műszerfal rugalmas bevonatától a padlószőnyegig, vagy az utastér belső világításáig, amely bármelyik ajtó nyitá­sakor automatikusan bekapcsol. Mind többen tapasztalhatják, hogy az 1600-as Lada, erősebb motorjával,­ az áttételekben módosított sebességváltóval szinte azonos üzemanyag-fogyasztás mellett nyújt jobb menetdinamikai teljesítményt és több komfortot, mint előd­je, illetve testvértípusa, az ugyancsak joggal dicsérhető 1500-as modell. MŰSZAKI ADATOK: MOTOR: Típusa: VÁZ 21031 Négyhengeres, soros, vízhűtéses, négyütemű, a kocsi orrába építve. Lökettérfogat: 1568 cm3 Legnagyobb teljesítmény: 57,3 kW (78 DIN LE) 5400 ford/min Legnagyobb nyomaték: 121,6 Nm (12,5 mkp) 3000 ford min Kompresszióviszony: 8,5:1 Furat/löket: 79/80 mm Vezérlés: OHC, feszített lánchajtással, egy vezérműtengellyel. Gyújtás: Akkumulátoros, P 125 típu­sú gyújtáselosztóval, B 117 típusú gyújtótekerccsel, centrifugális elő­­gyújtásszabályozóval és oktánszám­­korrektorral. Gyújtógyertya: A—7,5 XC (szovjet) vagy Marelli CW 7 LP, illetve Champion N 9 Y. Alapelőgyújtás: 3—5° Porlasztó: kéttorkú, esőáilamú, me­chanikus hidegindítóval és elektro­mágneses üresjárati szeleppel. Légszűrő: papírbetétes, külön barter­­gázszűrővel. Hűtés: zárt rendszerű, fagyállóval töltött, beépített termosztáttal, hő­érzékelővel kapcsolt elektromos hű­tőventillátorral. Kipufogórendszer: egycsöves, három egymást követő zajtompító dobbal. Kenés: szivattyús kényszerolajozás, főáramú olajszűrővel. Üzemanyagrendszer: 39 liter űrtar­talmú tartály, az üzemanyagot víz­zsákon és előszűrőn keresztül me­chanikus tápszivattyú továbbítja. Benzinoktánszám: 93 oktán ERŐÁTVITEL: Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz, tányérrugós tengelykapcsoló, hid­raulikus működtetéssel. Sebességváltó: négyfokozatú, vala­mennyi fokozat szinkronizálva, plusz hátrameneti fokozat. Áttételi viszonyszámok: I. 3,242:1 II. 1,989:1 III. 1,289:1 IV. 1,00 :1 H. 3,34 :1 Tengelyhajtás: hippidfogazású kúpfo­­gaskerékpár, áttétel 4,1:1 áttételi viszonnyal. FŰTŐMŰ: Elöl független kerékfelfüggesztés, tra­pézháromszög keresztlengőkarokkal, csavarrugókkal, kettős működtetésű hidraulikus teleszkópos lengéscsil­lapítókkal. Hátul merev tengely, a fék- és a tolóerő felvételére két-két hosszirányú és egy keresztirányú

Next