Autó-Motor, 1979. július-december (32. évfolyam 13-24. szám)
1979-07-06 / 13. szám
SPORTHÍREK A MOTOCROSS JUNIOR OB befejeződött. A bajnokság eredménye: 250 kcm: 1. Gyurászik L., 75 pont — 2. Erdős L. (mind K.-lacházi KSK), 58 — 3. Paksi G., Ajkai Alu. 46. — 500 kcm: 1. Benyő M., BHSE 69 — 2. Borbély A., K.-lacházi KSK 63 — 3. Nagy I., ZMMK 60 pont. A ZALKA KUPA motorkerékpáros túraverseny győztesei. A/1 kát.: Bucsi A., ZMMK — A/2 kát: Kallós A., PTTE — A/3: Asztalos I., BHSE — A/4: Moldvai T., ZMMK — B 1: Csontos L., D. Építők — B/2: Németh I., Jamse — B 3: Birgés I., ZMMK — Csapatverseny: ZMMK „A”-csapat (Bucsi, Moldvai, Rúzsai, Tóth). SÚLYOS BALESET érte Depailler-t, aki delta sárkányával lezuhant. A francia Forma–1 versenyző jobb karján háromszoros, jobb combján kettős törést szenvedett és bal lábfeje is megsérült. Azóta újabb műtéten is átesett. A VB-lista 3. helyezettje búcsút mondhat az idei VB-nek. Ligier-ék gondban vannak: kit ültessenek az árván maradt kocsiba? Valószínűleg Jackie Jekx vagy James Hunt lesz az utód , ha vállalja. KETTŐS BALLINGTONGYŐZELEMMEL végződött a Spanyol GP, (és ezzel a 250 és 350-es kategóriában a dél-afrikai versenyző vezet a VB- listán). További győztesek: Lazzarini (50 kcm), Nieto (125), Roberts (500 kcm). JÓL HALAD A HEGYI EB-listán Cserkuti József a dobrachi versenyen elért 3. helyével. Kiss Dezső 6. lett géposztályában. A HAGYOMÁNYOS KARVINAI „Arany bányászlámpa” nemzetközi versenyen Drapál János a 3. helyen végzett a 350-es géposztályban, Juhász Károly ugyancsak 3. lett a negyedliteres kategóriában. Egy NSZK-beli és egy csehszlovák versenyző — egymástól függetlenül — halálos baleset áldozata lett. CARLQVIST A VERHETETLEN A negyedliteres cross VB 6. futamán, a csehszlovákiai Holiceben 19 náció legjobb „fűszaggatói” csaptak össze. A tavalyi világbajnok, a szovjet Mojszejev (KTM) csak a 3. helyet tudta kivívni, mert a svéd Carlqvist (Husqvarna) ismét verhetetlen volt. A 2. helyet a brit Hudson (Marco) foglalta el. A színeinket képviselő Németh Kornél (KTM) egy kör hátránnyal a 19. helyen végzett az elrajtolt 41 versenyző között. A célt 23 crossozó érte el. Jim Pomeroy, USA (Ballaco), nyomában Vladimir Kavinov, SZU (KTM). Nemcsak a dobbantót „vették” együtt, de a kiesést is (J. Mejvad, Pardubice felv.) 26. ACROPOLIS RALLYE: DRÁMAI FORDULATOK A CÉL ELŐTT A sportvilág még szinte el sem felejtette a januári Monte Carlo Rallye izgalmas hajráját, amikor a francia Bernard Darniche fantasztikus elszántsággal hozta be 10 perces hátrányát a végig vezető svéd Björn Waldegaarddal szemben, és végül a legutolsó gyorsaságin hódította el a győzelmet , s most kísértetiesen megismétlődött a téli szituáció a görög Acropolis Rallye-n. A 2885 km-es útvonal felénél toronymagasan vezetett Waldegaard, Darniche még mindig csak a 3. helyig jutott, mivel már kezdettől fogva alig győzte a defektes kerekeket cserélni. Ekkor 14 perc választotta el a svéd fiútól, majd a 6 nagyobb szakaszra bontott verseny újabb pihenőjéig 8 percre csökkentette hátrányát. Az ötödik szakaszban Darniche 66 mp-re megközelítette az egyetlen lábon maradt vezető gyári Escortot, miután az angol szerelők egyre több hibát fedeztek fel Waldegaard autóján. A rali programjában 54 gyorsasági szerepelt és Darniche a 49. gyorsaságin vette át a vezetést! Ám a svéd—francia párharc újabb fordulója ezúttal elmaradt: a Darniche,Mahé párost is hamarosan utolérte a végzet. Az 50. gyorsaságin Végre Waldegaardra is rákacsintott a szerencse ... (H. W. Bishop felv.) eltörött a sokat szenvedett Lancia Stratos hátsó futóműve ... Waldegaard mégsem érezhette magát még páholyban, mivel a sok időveszteség miatt honfitársa, a Toyotát lovagló Öve Andersson olyan közel jutott hozzá, hogy egy újabb technikai malőr a győzelmébe került volna. De a 42 éves „ralipápa” is rosszul számított, az 52. gyorsaságin ugyanis nem a Ford, hanem a Toyota motorja mondta fel a szolgálatot... Waldegaard a világ legjobb ralipilótája idén már háromszor volt balszerencsés második — most végre rámosolygott a szerencse és — győzött! Feltétlenül meg kell említeni a kelet-európai versenyzők ragyogó szereplését: a csehszlovák Blahna Motal kettős 8. lett a gyári Skodával, a szovjet Jelizarovf Moszkovszkij páros a 9, a Vukovics Brum duó pedig a 10. helyen végzett a gyári Ladákkal, egy olyan elképesztően nehéz versenyen, amelynek 155 indulójából csak 20 páros érte el az athéni célt... Martin Holmes VÉGEREDMÉNY: 1. Waldegaard Thorzelius, S (Ford) — 2. Salonen Harianne, SF — 3. Kallström/Billstam, S (mind Datsun) — 4. Ragnotti Andrie, F (Renault) — 5. ''Saveris’V Stefanis, GR (Ford) — 6. Monschous ’’Simetra” GR — 7. Gallo Petropoulos, GR (mind Datsun) — 8. Blahna Metal, CS (Skoda) — 9. Jelizarov TV Moszkovszkij, SU — 10. Vukovics Brum, SU (mind Lada). A VB állása a 6 futam után (egyéni) : 1. Waldegaard 71 — 2. Mikkola 51 — 3. Alén 34 — 4. Darniche, Blomquist és Mehta 20 pont (Márkák): 1. Ford 68 — 2. Datsun 57 — 3. Fiat 41 — 4. Renault 24.