Autó-Motor, 1979. július-december (32. évfolyam 13-24. szám)

1979-07-06 / 13. szám

SPORTHÍREK A MOTOCROSS JUNIOR OB befejeződött. A baj­nokság eredménye: 250 kcm: 1. Gyurászik L., 75 pont — 2. Erdős L. (mind K.-lacházi KSK), 58 — 3. Paksi G., Ajkai Alu. 46. — 500 kcm: 1. Benyő M., BHSE 69 — 2. Borbély A., K.-lacházi KSK 63 — 3. Nagy I., ZMMK 60 pont. A ZALKA KUPA motor­­kerékpáros túraverseny győztesei. A/1 kát.: Bucsi A., ZMMK — A/2 kát: Kallós A., PTTE — A/3: Asztalos I., BHSE — A/4: Moldvai T., ZMMK — B 1: Csontos L., D. Épí­tők — B/2: Németh I., Jamse — B 3: Birgés I., ZMMK — Csapatverseny: ZMMK „A”-csapat (Bu­csi,­ Moldvai, Rúzsai, Tóth). SÚLYOS BALESET érte Depailler-t, aki delta sár­kányával lezuhant. A francia Forma–1 ver­senyző jobb karján há­romszoros, jobb combján kettős törést szenvedett és bal lábfeje is megsé­rült. Azóta újabb műté­ten is átesett. A VB-lista 3. helyezettje búcsút mondhat az idei VB-nek. Ligier-ék gondban van­nak: kit ültessenek az ár­ván maradt kocsiba? Valószínűleg Jackie Jekx vagy James Hunt lesz az utód , ha vállalja. KETTŐS BALLINGTON­­GYŐZELEMMEL vég­ződött a Spanyol GP, (és ezzel a 250 és 350-es ka­tegóriában a dél-afrikai versenyző vezet a VB- listán). További győzte­sek: Lazzarini (50 kcm), Nieto (125), Roberts (500 kcm). JÓL HALAD A HEGYI EB-listán Cserkuti Jó­zsef a dobrachi verse­nyen elért 3. helyével. Kiss Dezső 6. lett gép­osztályában. A HAGYOMÁNYOS KARVINAI „Arany bá­nyászlámpa” nemzetközi versenyen Drapál János a 3. helyen végzett a 350-es géposztályban, Juhász Károly ugyancsak 3. lett a negyedliteres kategó­riában. Egy NSZK-beli és egy csehszlovák ver­senyző — egymástól füg­getlenül — halálos bal­eset áldozata lett. CARLQVIST A VERHETETLEN A negyedliteres cross VB 6. futamán, a cseh­szlovákiai Holiceben 19 náció legjobb „fűszag­gatói” csaptak össze. A tavalyi világbajnok, a szovjet Mojszejev (KTM) csak a 3. helyet tud­ta kivívni, mert a svéd Carlqvist (Husqvarna) ismét verhetetlen volt. A 2. helyet a brit Hudson (Marco) foglalta el. A színeinket kép­viselő Németh Kornél (KTM) egy kör hát­ránnyal a 19. helyen végzett az elrajtolt 41 versenyző között. A célt 23 crossozó érte el. Jim Pomeroy, USA (Ballaco), nyomában Vladimir Kavinov, SZU (KTM). Nemcsak a dobbantót „vették” együtt, de a kiesést is (J. Mejvad, Pardubice felv.) 26. ACROPOLIS RALLYE: DRÁMAI FORDULATOK A CÉL ELŐTT A sportvilág még szinte el sem felejtette a januári Mon­te Carlo Rallye izgalmas hajráját, amikor a francia Bernard Darniche fantaszti­kus elszántsággal hozta be 10 perces hátrányát a vé­gig vezető svéd Björn Wal­­degaarddal szemben, és vé­gül a legutolsó gyorsaságin hódította el a győzelmet , s most kísértetiesen megis­métlődött a téli szituáció a görög Acropolis Rallye-n. A 2885 km-es útvonal fe­lénél toronymagasan veze­tett Waldegaard, Darniche még mindig csak a 3. he­lyig jutott, mivel már kez­dettől fogva alig győzte a defektes kerekeket cserélni. Ekkor 14 perc választotta el a svéd fiútól, majd a 6 na­gyobb szakaszra bontott verseny újabb pihenőjéig 8 percre csökkentette hátrá­nyát. Az ötödik szakaszban Darniche 66 mp-re megkö­zelítette az egyetlen lábon maradt vezető gyári Escor­­tot, miután az angol szere­lők egyre több hibát fedez­tek fel Waldegaard autóján. A rali programjában 54 gyorsasági szerepelt és Dar­niche a 49. gyorsaságin vet­te át a vezetést! Ám a svéd—francia pár­harc újabb fordulója ezúttal elmaradt: a Darniche,Mahé párost is hamarosan utolérte a végzet. Az 50. gyorsaságin Végre Waldegaardra is rákacsintott a szerencse ... (H. W. Bishop felv.) eltörött a sokat szenvedett Lancia Stratos hátsó futó­műve ... W­aldegaard mégsem érez­hette magát még páholy­ban, mivel a sok időveszte­ség miatt honfitársa, a To­yotát lovagló Öve Andersson olyan közel jutott hozzá, hogy egy újabb technikai malőr a győzelmébe került volna. De a 42 éves „rali­­pápa” is rosszul számított, az 52. gyorsaságin ugyanis nem a Ford, hanem a Toyo­ta motorja mondta fel a szolgálatot... Waldegaard a világ leg­jobb ralipilótája idén már háromszor volt balszeren­csés második — most végre rámosolygott a szerencse és — győzött! Feltétlenül meg kell em­líteni a kelet-európai ver­senyzők ragyogó szereplését: a csehszlovák Blahna Motal kettős 8. lett a gyári Sko­dával, a szovjet Jelizarovf Moszkovszkij páros a 9­, a Vukovics Brum duó pedig a 10. helyen végzett a gyári Ladákkal, egy olyan elké­pesztően nehéz versenyen, amelynek 155 indulójából csak 20 páros érte el az athé­ni célt... Martin Holmes VÉGEREDMÉNY: 1. Waldegaard Thorzelius, S (Ford) — 2. Salo­­nen Harianne, SF — 3. Kallström/Billstam, S (mind Datsun) — 4. Ragnotti Andrie, F (Renault) — 5. ''Saveris’V Stefanis, GR (Ford) — 6. Monschous ’’Simetra” GR — 7. Gallo­ Petropoulos, GR (mind Datsun) — 8. Blahna Metal, CS (Skoda) — 9. Jelizarov TV Moszkovsz­­kij, SU — 10. Vukovics Brum, SU (mind Lada). A VB állása a 6 futam után (egyéni) : 1. Waldegaard 71 — 2. Mikkola 51 — 3. Alén 34 — 4. Darniche, Blomquist és Mehta 20 pont (Márkák): 1. Ford 68 — 2. Datsun 57 — 3. Fiat 41 — 4. Renault 24.

Next