Autó-Motor, 1979. július-december (32. évfolyam 13-24. szám)

1979-10-21 / 20. szám

KETTŐS MAGYAR SIKER JICINBEN A különleges kék szikláiról híres csehszlovák kisváros­ban, Jicinben 13 ország gyorsasági versenyzői gyűl­tek össze a jubileumi, 25. nemzetközi körversenyre. Juhász és Drapál révén két kategóriagyőzelemmel tér­tek haza versenyzőink. EREDMÉNY, 125 cm3: 1. Weibel, D — 2. Havrda, CS — 3. Wilbers, NL (mind Morbidelli) — ... 6. Vlaszaty (Rotax) — 9. Ju­hász (MZ) ... 11. Hársfai (MZ) — 250 cm3: 1. Juhász (Yamaha) — 2. Dorfeld, DDR (MZ) — 3. Hoffmann, D — 4. Vlaszaty ... 3. Hársfai — 9. Juhos ... 17. Hegedűs (mind Yamaha) — 350 cm3: 1. Drapál — 2. Hill, D — 3. Brandstädte, D — 4. Balázs, CS (mind Yamaha) — 500 cm3. Hals­­bach, D (Suzuki) — 2. Hoffmann, D (Yamaha) — 3. Struik, NL (Suzuki) ... 6. Juhos (Yamaha 350) VERSENYZŐK! Veterántalálkozó lesz! Az Autó-Motor idén is ösz­­szehívja a régi motorkerék­pár-, autó-, és motorcsó­nak-versenyzőket, és az egykori sportbírákat egy kis „családi” beszélgetésre, emlékezésre. Szeretettel vá­runk mindenkit (akár fe­leséggel, vagy férjjel együtt), november 26-án, 17.30 órakor, a Lapkiadó Vállalat klubjában (V., Ok­tóber 6. u. 22.). Műsorról mi gondoskodunk. A­ szerkesztősége A pálya hattyúdala így, az első nekifutásra ritka nagy fel­adatot vállalt magára a Vörös Október Sportegyesület. Nem elég az, hogy egy­általán első ízben rendeztek versenyt, de — hazai cross-sportunk történetében először — a cross minden ágát mozgó­sító kétnapos fesztivált tartottak. Per­sze nem véletlen, hogy éppen ők. Az ember aki a VOSE sportja mögött áll, Kökényesi György, a volt versenyző, a sportág fő apostola, rutinos róka a szak­mában, így hát ha valakinek, akkor ne­ki szívügye a cross, és talán éppen ezért nem is véletlen, hogy hosszú-hosszú idő óta először neki sikerült kijárnia, hogy a budapesti cross-stadionba ismét been­gedjék a versenyzőket. Jóllehet ez a ta­lálkozó volt a pálya hattyúdala. A verseny, a Nemzetek Díja világren­dezvényhez hasonlóan volt felépítve, ami tulajdonképpen a nem hivatalos csapat VB (a 250-eseket és 500-asokat együtt értékelték), és a kísérőműsort a mini­­crossozók utolsó MAMSZ-kup­a futama adta. Mindenesetre első ízben mutat­koztak be a szeniorok, a juniorok és a minicrossozók egyetlen rendezvényen belül, és ez még akkor is szerencsés fo­gás volt, ha a minicrossozóknak kicsit szelídebb pálya is juthatott volna. A csapatversenyre négyfős csapatok nevezték, és tényleg, aki élt és mozgott, rajthoz állt. A Kaposvári Volántól nem volt szép, hogy épp­en a legjobb verseny­ző, Németh Kornél szakosztálya nem in­dított csapatot. A háromfutamos verseny mindhárom összecsapását játszi könnyedséggel nyer­te meg Németh Kornél. Nátó János há­rom 2. helyet gyűjtött, míg Czuni Lász­lót a makrancos váltó a 2. futamban ki­állásra kárhoztatta. Az utóbbi időben hihetetlenül feljavult Somogyi József megérdemelten került az egyéni verseny 3. helyére, és a nagykanizsai Kerekes is sokszor mutogatta magát az utóbbi idő­ben a rangosabb helyeken. Az itt meg­szerzett 4. helye méltó folytatása felfe­lé ívelő pályafutásának. A kiskunlachá­­ziaiknál új tehetség érik. A közönség kezdi megtanulni Gyurászik László ne­vét. Ha nem bízza el­­magát, sokat fog még hallatni magáról. A csapatversenyt a kétcsap­atos kis­­kunlacháziak „A” csap­ata nyerte jelen­tős előnnyel, a 2. helyen az aj­kaiak, a 3-on a BHSE „A” csap­ata végzett. S. P. EREDMÉNYEK CSAPATVERSENY: 1. Kiskunlacházi KSK (Czuni L., Borka J., Gyurászik L., Erdős L.) 72 pont — 2. Ajkai Ali. (Somogyi J., Brunner M., Paksi G„ Kopnyik P.) 93 — 3. BHSE (Nátó J„ Nátó L„ Mohácsi J., Benyó M.) 94 — 4. Kiskunlacházi KSK­­„B” (Gábor G., Boros M„ Böh A., Borbély A.) 141 pont. MINICROSS 125/A: 1. Kosaras József, Abok­y (CZ). — 2. Ábrahám D„ — 3. Bara­nyai V., mind Kúp (mind CZ). 125/B: 1. Nemes­­T., Apr. 4. Tsz. — 2. Budai I., Kúp — 3. Cziráki J„ Totév (mind MZ). 125/C: 1. Zsíros Z„ Apr. 4. Tsz. — 2. Pegler I., To­­tév — 3. Buth K., DCM (mind MZ). 50 KCM3: 1. Bíró E., DCM (Simson—CZ) — 2. Budai T., Kap (Simson) — 3. Vincze G., MM. Abony (Simson—CZ). Czuni csak rövid ideig vezette Németh Kornélt, mert a hibás váltó miatt ki kellett állnia (Surányi Péter felvétele) 57

Next