Autó-Motor, 1980. január-június (33. évfolyam, 1-12. szám)
1980-06-01 / 11. szám
MAGYAROK TULNBAN Gyorsasági versenyzőinknek is megkezdődött az ausztriai Tulnban az idényük. A falu melletti katonai reptéren nagy nemzetközi versenyt rendeztek sportbarátaink, amelyen angol, svájci, francia, svéd, NSZK-beli, dél-afrikai, csehszlovák és a népes osztrák gárda mellett a magyar válogatott - egyben a BHSE első négy versenyzője - is rajthoz állt. A Drapál—Hársfai—Juhász—Vlaszaty négyes teljesítette a tervet, azaz valamennyien végigmentek és a várakozásnak megfelelően a középmezőnyben értek célba. Drapál a 125-ben az 5., 350-ben a 4. helyen végzett. Az ugyancsak ausztriai Amstettenben rendezték későbben azt a nemzetközi versenyt, amelyen Drapál első helyre hozta a 125-ös Morbidellijét. S. I. INDULNAK A KARTOK A mostoha időjárás sem tudott kifogni az 54 kartoson, a szombathelyi rendezőkön és a 3000 lelkes nézőn. Lelkesedésüket az égiek locsolkodása sem tudta lehűteni. A szokásos idény eleji nehézségeket leszámítva, végig izgalmas, és jól pergő versenyt láthatott a közönség. A Savaria Kupáért kiírt csapatversenyben a Győri Volán győzött a Csepeli Papírgyár együttese előtt. N. I. Eredmény: Nemzetközi géposztály: 1. Nagy J. (Győri Volán) — 2. Sebestyén F. (Ikarus) — 3. Móri Cs. (Ikarus) A természet az első igazi tavaszi nappal, a versenyzők meg egy izgalmas versennyel lepték meg az országos bajnokság kaposvári I. futamára kijött tízezer motorsport-rajongót. Az I. osztályú versenyzők a harcosság mellé jó adag rutint is kevertek, így már az edzések alatt összeállt a jó menés receptje. Kerekes és Gyurászik motorozása elűzte a nyugodt álmot egy-két „öreg” fejéből. Az általuk diktált tempót csak újabb, megbízhatóbb motorok tudják kiállni. Németh Kornél nem sok esélyt adott a 250-es mezőny számára. Tízezer ember hördült föl, amikor a rajtgép lecsapódott és útjára eresztette a magyar motocross krémjét. A Németh rajt-cél győzelme egy pillanatig sem volt kétséges, de a dobogó üresen maradt helyeire még sokan tartottak igényt. Czuni — Nátó János — Somogyi élvezetes, sportszerű csatát vívott és ebből Czuni került ki győztesen. Gyurászikot előkelő helyről ütötte el az összerogyott levegős rugóstag. Az ötszázasok még cifrább dolgokat műveltek. Kerekes például vezető helyről — láncszakadás miatt — hagyott ki köröket. Borka tévesztett, de igen harcosan visszaszerezte a vezető helyet Nagy Miklóstól, akit szintén a lánc tett harcképtelenné. Szalma Feri megbízhatóan motorozva kihasználta a lehetőséget és második helyre hozta be gépét. Németh leesett lánca hosszú percekig borzolta az érte szurkolók idegeit, de végül is ledolgozta hátrányát és ismét győzött. Kerekes megleckéztette a teljes 250-es mezőnyt és megnyerte az 500-asok II. futamát. Czuni megismételte az első futambeli teljesítményét, Somogyi harmadik , Gyurászik negyedik lett. Az első futamban kitűnően menő Benyót elragadta a hév, óriásit bukott, válltöréssel került kórházba. Ezúton kívánunk mielőbbi gyógyulást. Helyét Nátó Sándor vette át és nem kis meglepetésre az összetettben negyedik lett. Mohácsy Jenő EREDMÉNYEK: II. OSZT. 1. Nátó László, BHSE — 2. Czili György, Ajka — 3. Nagy Jenő, ZMMK — 4. Simon Ferenc, Ajka — 5. Bráz András, Volán Kaposvár. I. OSZT. 250 cm1: 1. Németh Kornél, Kaposvár — 2. Czuni László, Kólacháza — 3. Somogyi József, Ajka — 4. Nátó Sándor, BHSE — 5. Paksi Gábor, Ajka. 500 cm1: 1. Szalma Ferenc, Szeged — 2. Halász László, ZMMK — 3. Juhász Sándor, BHSE — 4. Kerekes László, BHSE — 5. Brunner Mihály, Ajka. 53