Autó-Motor, 1980. január-június (33. évfolyam, 1-12. szám)

1980-06-01 / 11. szám

MAGYAROK TULNBAN Gyorsasági versenyzőinknek is meg­kezdődött az ausztriai Tulnban az idényük. A falu melletti katonai rep­téren nagy nemzetközi versenyt ren­deztek sportbarátaink, amelyen an­gol, svájci, francia, svéd, NSZK-beli, dél-afrikai, csehszlovák és a népes osztrák gárda mellett a magyar vá­logatott - egyben a BHSE első négy versenyzője - is rajthoz állt. A Drapál—Hársfai—Juhász—Vla­szaty négyes teljesítette a tervet, az­az valamennyien végigmentek és a várakozásnak megfelelően a közép­mezőnyben értek célba. Drapál a 125-ben az 5., 350-ben a 4. helyen végzett. Az ugyancsak ausztriai Amstetten­­ben rendezték későbben azt a nem­zetközi versenyt, amelyen Drapál el­ső helyre hozta a 125-ös Morbidelli­­jét. S. I. INDULNAK A KARTOK A mostoha időjárás sem tudott ki­fogni az 54 kartoson, a szombathe­lyi rendezőkön és a 3000 lelkes né­zőn. Lelkesedésüket az égiek locsol­­kodása sem tudta lehűteni. A szoká­sos idény eleji nehézségeket leszá­mítva, végig izgalmas, és jól pergő versenyt láthatott a közönség. A Sa­­varia Kupáért kiírt csapatversenyben a Győri Volán győzött a Csepeli Pa­pírgyár együttese előtt. N. I. Eredmény: Nemzetközi géposztály: 1. Nagy J. (Győri Volán) — 2. Sebestyén F. (Ikarus) — 3. Móri Cs. (Ikarus) A természet az első igazi tavaszi nappal, a versenyzők meg egy izgalmas versennyel lepték meg az országos bajnokság kaposvári I. futamára kijött tízezer motor­sport-rajongót. Az I. osztályú versenyzők a harcosság mellé jó adag rutint is kevertek, így már az edzések alatt összeállt a jó menés recept­je. Kerekes és Gyurászik moto­rozása elűzte a nyugodt álmot egy-két „öreg” fejéből. Az álta­luk diktált tempót csak újabb, megbízhatóbb motorok tudják ki­állni. Németh Kornél nem sok esélyt adott a 250-es mezőny szá­mára. Tízezer ember hördült föl, amikor a rajtgép lecsapódott és útjára eresztette a magyar moto­­cross krémjét. A Németh rajt-cél győzelme egy pillanatig sem volt kétséges, de a dobogó üresen maradt helyeire még sokan tar­tottak igényt. Czuni — Nátó Já­nos — Somogyi élvezetes, sport­szerű csatát vívott és ebből Czu­ni került ki győztesen. Gyurá­­szikot előkelő helyről ütötte el az összerogyott levegős rugóstag. Az ötszázasok még cifrább dol­gokat műveltek. Kerekes példá­ul vezető helyről — láncszakadás miatt — hagyott ki köröket. Borka tévesztett, de igen harco­san visszaszerezte a vezető he­lyet Nagy Miklóstól, akit szintén a lánc tett harcképtelenné. Szal­ma Feri megbízhatóan motoroz­va kihasználta a lehetőséget és második helyre hozta be gépét. Németh leesett lánca hosszú per­cekig borzolta az érte szurkolók idegeit, de végül is ledolgozta hátrányát és ismét győzött. Ke­rekes megleckéztette a teljes 250-es mezőnyt és megnyerte az 500-asok II. futamát. Czuni meg­ismételte az első futambeli tel­jesítményét, Somogyi harmadik , Gyurászik negyedik lett. Az első futamban kitűnően menő Benyót elragadta a hév, óriásit bukott, válltöréssel került kór­házba. Ezúton kívánunk mielőb­bi gyógyulást. Helyét Nátó Sán­dor vette át és nem kis megle­petésre az összetettben negyedik lett. Mohácsy Jenő EREDMÉNYEK: II. OSZT. 1. Nátó László, BHSE — 2. Czili György, Ajka — 3. Nagy Jenő, ZMMK — 4. Simon Ferenc, Ajka — 5. Bráz András, Volán Kaposvár. I. OSZT. 250 cm1: 1. Németh Kornél, Kaposvár — 2. Czuni László, Kó­­lacháza — 3. Somogyi József, Aj­ka — 4. Nátó Sándor, BHSE — 5. Paksi Gábor, Ajka. 500 cm1: 1. Szalma Ferenc, Szeged — 2. Halász László, ZMMK — 3. Juhász Sándor, BHSE — 4. Kerekes László, BHSE — 5. Brunner Mihály, Aj­ka. 53

Next