Autó-Motor, 1981. január-június (34. évfolyam, 1-12. szám)

1981-03-01 / 5. szám

autó-motor XXXIV. évfolyam Megjelenik havonta kétszer Főszerkesztő: Kókai Imre Főszerkesztő-helyettes: W­­i­ner Györgyi Szerkesztőség: Budapest VII., Lenin krt. 9-11. 1073 Telefon: 223-625, 222-408 Sportrovat: 427-749 Levélcím: 1906 Pf 223. Felelős kiadó: Siklósi Norbert Kiadja: a Lapkiadó Vállalat VII., Lenin krt. 9—11. Telefon: 221-285 Levélcím: 1906 Pf. 223. Terjeszti a Magyar Posta Előfizethető a hírlapkézbesítő postahivataloknál, a kézbesí­tőknél és a Posta Központi Hírlap Irodánál (postacím: Budapest V., József nádor tér 1. — 1900) közvetlenül vagy postautalványon, valamint át­utalással a KHI 215-96162 pénzforgalmi jelzőszámra. Előfizetési díj negyedévre 108 Ft, fél évre 216 Ft, egész évre 432 Ft. Előfizetés külföldről: a Kultúra Külkereskedelmi Vállalatnál 1389 Budapest, 62. Pf. 149., vagy a Kultúra külföldi képviseleténél. Kishirdetések felvétele: a Lapkiadó Vállalat hirdetési üzletében Bp. VII., Dohány u. 54. Telefon: 230-430. 1077 Kéziratokat, képeket és rajzokat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza. INDEX: 25 108 HU ISSN 0005-0792 81.0128 ATHENAEUM NYOMDA Kozma utcai üzeme Budapest Rotációs mélynyomás Felelős vezető: Soproni Béla vezérigazgató és még arról is beszélnek, ... hogy a Porsche-siker ugyan egyér­telmű volt a hatfutamos Márka VB el­ső erőpróbáján, a Daytona 24­ óráson, hiszen az első három befutó Porsche volt, a győztes Garetson/Rahal/Redman trió 4375 km-t darált le 181,1 km/h át­laggal, de a meglepetést a Finotto/Fa­­cetti/Pirro csapat 5. helye okozta, a Ferrari új turbó­kocsival (ezzel állítot­ták fel a körrekordot). A Stuck vezette BMW M1 csapat 6. lett * ... hogy az idős Enzo Ferrari elnökleté­vel megállapodott két tábor (FISA— FOCA) kiegyezett, de nem hivatalosan, mert a „törvényes” szövetség, a FISA elnöke, Balestre még nem szentesítet­te ezt.* ...hogy a kétszeres­ spotorkerékpár-vi­lágbajnok, a venezuelai Cecotto (25) átnyergelt autóra, s leszerződött a Minar­di F—2 csapathoz. * ... hogy le Castellet-ben nagyszerű idő­ket ért el a próbára fogott Talbot— Ligier—Matra. Alan Jones szerint ez a francia kocsi az egyenesben gyorsabb, mint a Williams. Igaz, ez még nem a „valódi” Forma—1 világbajnoki futam, csak amolyan FOCA-verseny, és többek között ezért volt csaknem negyvenezer nézője a Kyalamiban rendezett dél-afrikai GP- nek, amelyet a még „kötényes” és hiz­lalt gumiabroncsokon süvítő William­­sen nyerte meg az argentin Carlos Reutemann. (Fotó: lat, London) ... hogy az első, nem hivatalos dél-afri­kai F-1 futamot úgy nyerte Reute­mann, hogy „száraz” gumikkal állt rajthoz, bár zuhogott, de nem sokkal később kisütött a nap. A Fortuna már az edzésen meglátogatta, amikor kisod­ródott a kocsijával, és mikrofonvezetéke a nyakába tekeredett... Győzött Reu­temann, a további befutási sorrend: Piquet (ő indult az 1-es kockából), An­­gelis, Rosberg, Watson, Patrese, Chee­­ver, Zunino, Serra, Mansell. Milyen volt a verseny ? 40 000 néző vette meg a belépőt...!­­ . .. hogy a Renault nyomást gyakorol a FISA elnökére mert az nem akarja elfogadni, amit pedig mindenki akar. ... hogy a mindig borotválatlannak tűnő (pedig csak ilyen fazonú szakállt viselő) 28 éves, olasz gyógypedagógus, Siegfried Stohr apja német származású, és Sto­hr a neve, ám mivel az olaszban nincsen „ö” betű, így lett belőle Stohr. Neje svájci, Ingrid nevű lánya pedig 5 éves. Nos, ez az S. Stohl az Arrows verseny­zője, és jól is hajtott Kyalamiban, amíg az Arrows motorja bírta. * ... hogy a FISA által lemondott dél­afrikai GP helyett az olaszországi föld­rengés áldozataiért május 3-án, San Marinóban rendezik az első európai F-1 futamot.* . .. hogy nemcsak Mikkola, hanem Bet­­tega is atyává lett a Monte-Carlo Rallye futamának ideje alatt. * ... hogy ismét a szovjet jégmotorosok arattak babérokat Inzellben (NSZK), ahol teli lelátó előtt fölényesen győzött a szovjet együttes a csapat VB döntő­jén (53 ponttal), 2. CS (43), 3. S (42), 4. A (42), 5. D (36), 6. SF (18), 7. NL (18). Miután nemcsak az európai, hanem az USA tv is közvetítette a versenyt, mint­egy 900 millió nézője volt ennek a VB- döntőnek.* ... hogy a világ legnagyobb túraverse­nyén, a 9500 km-es Párizs—Dakar Rallye­ n, a volt F—1-pilóta, a belga Jackie Ickx is indult Citroennel, de nem ért célba. Huber Auriol (BMW GS 800) motoron és az ugyancsak francia Merge Giroud (Range Rover) lettek a győztesek A 20 napos versenyen hár­man lelték halálukat. * ... hogy Reutemann, mint igazi argen­tin, a síelés mellett a labdarúgást ked­veli. És tessék csodálkozni, szereti a nagy sétákat feleségével Mimichával, és két leánykájával. * ... hogy a világ legeredményesebb mo­torkerékpár-versenyzője, 15 VR-cím viselője, a 38 éves Giacomo Agostini több különféle kereskedelmi kapcsolata mellett most bevonult az illatszerpiac­ra is az „Ago” nevű férfi­ parfümjével. * ... hogy az ATS-istálló gazdája, az ab­roncsgyáros Schmid úr, a müncheni Deutsche Museumnak ajándékozta az ATS egyik régebbi FF1 kocsiját. G. R.

Next