Autó-Motor, 1982. január-június (35. évfolyam, 1-12. szám)

1982-02-01 / 3. szám

Tavasz a ______ télben A felhők mögül kikukucskáló nap a derék motorost még akkor is nyeregben tartja, amikor puha hószőnyeget von a tél az utakra. Mert a téli motorozásnak is megvan a maga gyönyörűsége, alkalmasint nagyobb élvezet, passzió a téli kétkerekezés, mint a tavaszi kilovaglás. Tulajdonképpen ez már sport — nem is közlekedés. És mert sport, nagyobb szakértelmet igényel, mint a puszta helyváltoztatás. Az alaplépések ismertek. A jó öltözet, a pamutanyagok­ból készült alsó rétegsor, és az ezt beborító szél- és vízzáró fedőréteg a motoros ruha, a szabad mozgást kevéssé gátol­hatja. A síkos úton persze a motor műszaki állapotának is döntő jelentősége van. A gumi futófelülete, kapaszkodó ké­pessége meghatározó, akárcsak a felfagyások rumplijait „elnyelő” lengéscsillapítók kifogástalan állapota, vagy a vezérlőszervek, fék, gáz, kuplung olajozott, rendkívül fi­nom működése. A harmadik összetevő a motoros, a magában felhalmozott rutinszerű cselekvés láncolatával. Ez utóbbi a legnehezeb­ben, ám gyönyörű élvezetek árán tökéletesíthető tényező. Mert mire az ember igazán belelendülne a télbe, már rá­köszönt a tavasz. Csak néhány téli készségfejlesztő többlet­órával lehet igazán elsajátítani azokat a fogásokat, amiktől a motoros a jég- és hómezők lovagjává válik. Forgalmatlan, kies hómezőkön passziószerű, hosszú élvezkedések árán.

Next