Autó-Motor, 1982. január-június (35. évfolyam, 1-12. szám)

1982-01-01 / 1. szám

és furnérlemezekkel megtö­mött zsákokat, illetve már kimúlt birkákat dobattunk az út széléről a Zil és a vonta­tott pótkocsi közé. A bizonyítási kísérlet ha­tósági tanúk előtt folyt, s ta­nácsadóként részt vett azon dr. Kékesi György, a duna­újvárosi kórház főorvosa , akinek javaslatára döntöt­tünk a birkás kísérlet mel­lett is. A vezetőfülkében Németh István gépkocsivezető, a két hatósági tanú és jómagam tartózkodtunk, s hordozható magnetofonnal rögzítettük a zajt, a fotós pedig az út felől rögzítette a négyszer egymás után megismételt kísérlet legfontosabb mozzanatait. Nem tagadom, hogy már azt hittem, azért nem hallot­tam én sem a vezetőfülkében a dobások okozta zajt, mivel a dobást végrehajtó segítő­társaink rosszul céloztak — holott nagyon is pontosan ta­láltak. Mindezek alapján kétség­telenné vált előttünk, hogy az elütés tényét a pilóta való­ban nem hallhatta. — Miként zárult ez a bün­tetőeljárás? — A Tolna megyei Fő­ügyészség halálos közúti bal­eset gondatlan okozásának bűntette miatt vádat emelt Rábóczky István ellen, akit azonban a szekszárdi Járás­­bíróság felmentett. Az ítélet indokolása sze­rint: Rábóczky 50—70 km/h se­bességgel vezetett 20—20 óra 30 perc közötti időpontban, amikor az ütközés neki nem felróhatóan bekövetkezett. Petrovics József néhány korsó sörrel a gyomrában igyekezett zuhogó esőben a munkahelyére, s nyilván ab­ban a hiszemben, hogy a mellette elhaladó kocsi után tovább folytathatja útját — sajnos visszalépett, pontosab­ban: belépett a Zil és a pót­kocsi közé, az ú. n. „halál háromszögébe". Mit tehet hozzá ehhez az újságíró? Csupán csak annyit, hogy Süveges József igazságügyi közlekedési műszaki szakér­tő leleményességének, szak­tudásának oroszlánrésze volt abban, hogy ez az igazságos felmentő ítélet megszülethes­sen. MARTINKÓ KÁROLY Kísérletre felkészülten... Birkával.. Fotó: Muszienkó Mihály és Geleta Pál Zsákokkal.

Next