Autó-Motor, 1982. január-június (35. évfolyam, 1-12. szám)
1982-01-01 / 1. szám
és furnérlemezekkel megtömött zsákokat, illetve már kimúlt birkákat dobattunk az út széléről a Zil és a vontatott pótkocsi közé. A bizonyítási kísérlet hatósági tanúk előtt folyt, s tanácsadóként részt vett azon dr. Kékesi György, a dunaújvárosi kórház főorvosa , akinek javaslatára döntöttünk a birkás kísérlet mellett is. A vezetőfülkében Németh István gépkocsivezető, a két hatósági tanú és jómagam tartózkodtunk, s hordozható magnetofonnal rögzítettük a zajt, a fotós pedig az út felől rögzítette a négyszer egymás után megismételt kísérlet legfontosabb mozzanatait. Nem tagadom, hogy már azt hittem, azért nem hallottam én sem a vezetőfülkében a dobások okozta zajt, mivel a dobást végrehajtó segítőtársaink rosszul céloztak — holott nagyon is pontosan találtak. Mindezek alapján kétségtelenné vált előttünk, hogy az elütés tényét a pilóta valóban nem hallhatta. — Miként zárult ez a büntetőeljárás? — A Tolna megyei Főügyészség halálos közúti baleset gondatlan okozásának bűntette miatt vádat emelt Rábóczky István ellen, akit azonban a szekszárdi Járásbíróság felmentett. Az ítélet indokolása szerint: Rábóczky 50—70 km/h sebességgel vezetett 20—20 óra 30 perc közötti időpontban, amikor az ütközés neki nem felróhatóan bekövetkezett. Petrovics József néhány korsó sörrel a gyomrában igyekezett zuhogó esőben a munkahelyére, s nyilván abban a hiszemben, hogy a mellette elhaladó kocsi után tovább folytathatja útját — sajnos visszalépett, pontosabban: belépett a Zil és a pótkocsi közé, az ú. n. „halál háromszögébe". Mit tehet hozzá ehhez az újságíró? Csupán csak annyit, hogy Süveges József igazságügyi közlekedési műszaki szakértő leleményességének, szaktudásának oroszlánrésze volt abban, hogy ez az igazságos felmentő ítélet megszülethessen. MARTINKÓ KÁROLY Kísérletre felkészülten... Birkával.. Fotó: Muszienkó Mihály és Geleta Pál Zsákokkal.