Autó-Motor, 1983. július-december (36. évfolyam, 13-24. szám)

1983-07-01 / 13. szám

Az Autó-Motor 1983/13. számának tartalmából Az FKBT jubileumi járművezetői versenye — 4 A telezőrd — — — — — — 5 Kell-e bukósisak a segédmotoros kerékpáron is? — — — — 6 Rohanás a halálba — — — 7 Részlet egy bírósági tárgyalás sajtóelőze­teséből: „Héthy Géza, 20 éves raktári segédmunkás 1983. január 18-án apja autóját a Népstadion területére vezette (jogosítványa nem volt), azzal a céllal, hogy rodeózni fog. 110 km/órás sebes­séggel közlekedett... az úttestről kisod­ródott, a közvilágítást tartó betonoszlop­nak ütközött. Az ütközés következtében felesége a helyszínen meghalt. Két utasa nyolc napon túl gyógyuló sérülést szen­vedett.” Azóta már a jogerős bírósági ítélet is megszületett... A pályatévesztőkért — — — 8—9 Mozaik — — — — — — — 10—11 Mire ügyeljünk külföldi karambolnál — 12 Képes híradó — — — — — 13 Pihenőnap Fertődön, Balfon — — — — — — 14—15 Gyertya-gondok — — — — 16—17 Aligha akad olyan autós, aki időnként ne ellenőrizné a gyújtógyertyák állapo­tát. Azt azonban már lényegesen keve­sebben tudják, hogy a használat követ­keztében fellépő „gyertya-jelenségek" mire is engednek következtetni, összeál­lításunkban egy-egy — természetesen négyütemű motorokra érvényes — jelleg­zetes gyertya­hibát mutatunk be. Ausztria útjain, osztrák tájakon — — — 18—19 Autók és árak Vasárnaptár­­ — — — 20 Merkur-hírek — Sorszámok 21 Jól közlekedő gyermekeink — Kairóban 43 A „Csúcsforgalom” postája 44 Nyári bizarrságok — — — 46 Európai indiánok — — — 46 Tanácsok Jawásoknak — — 47 Munkatársunk a bajba jutott motorosok Mekkájába, az igazán korszerű, három­­szintes „motorkórházba” a Hungaroszer­­viz 1. sz. üzemébe látogatott el, hogy tanácsokat kapjon és adjon a Jawa-tu­­lajdonosoknak. A Hungaroszerviznél 23 éve dolgozó Németh András, aki igazán ért ezekhez a motorokhoz, mondta el ta­pasztalatait e motortípus jellegzetes hi­báival kapcsolatosan. Nehéz vizesek — — — — — 48—49 Zebra, csík nélkül — — — 50 Szelíd bestia-----— — — 51 Tini-suli —----------— —­­ 53 Három magyar a középdöntőben — — — 54 III. Porán—Centrum Rali — A sárga Renault pilótája------------— — 55 Motorkerékpár vagy F—1-es autó — —­­ 57 A sár napja — Jaramán nem sikerült 58 Autó BBK Kijevben — — — 59 Keresztrejtvény — — — — 60 Humor — — — — — — — 61 Kanadai GP — — — — — 63 Ötletbörze — — —-----— 23 Az 1000. ütköztetés — — — 24—25 Kevesen tudják, hogy a Ford biztonsági laboratóriumában működik egy törő-zúzó csoport. Ezek a szakemberek ma már olyan dolgokat is tudnak mérni, ame­lyekre azelőtt nem is gondolhattak. 36 ponton látják el jelfogóval az ütközte­tésre kiszemelt autót, amelyek a számoló és érzékelő komputernek jelzik a kocsi­­szekrény gyűrődési képességét, merevsé­gét, a kormányoszlop, a benzintartály, az akku és még számos elem mozgását. A gőzkocsitól a villanyautóig 6. — - — 26—27 Vásár után — — —-------- 29 Mitsubishi­ - — — — - — 30—33 Elektronikus újdonságok — 34—35 Mesterséges légzés —-----36—37 Az autógyárak sorra egymás után jelen­tetik meg a benzin- és dízelüzemű feltöl­­tős motorjaikat. Hovatovább már nem az számít úttörőnek, aki turbó­modellel je­lentkezik a piacon, hanem az kerül a technológiai elmaradottság gyanújába, aki megmarad a hagyományos motor mellett. Divat lett a turbó... De vajon valóban csupán divatról van-e szó, vagy egy olyan műszaki lehetőségről, amely hatékonyan segíti korunk automobilizmu­sa problémáinak megoldását. A tárgyalóteremből —----- 39 Őszintén szólva — — — — 40 Régi autó — Modell — Bélyeg és kerék — — - 41 CÍMLAPUNKON: Mitsubishik. A Colt és a kisbusz Fotó: Almássy Tibor és Favics Péter HÁTLAPUNKON: Négyen a vízügyesektől Fotó: Favics Péter

Next