Autó-Motor, 1987. július-december (40. évfolyam 13-24. szám)

1987-07-01 / 13. szám

12 Versenyben az ügyfélért 1986. július 1-jével a Hun­gária Biztosító hatáskörébe került mind a kötelező gép­járműfelelősség-biztosítás, mind a cascobiztosítások ügyintézése. Az előbbi mint­egy 2,3 millió gépjárműre terjedt ki, az utóbbi szerző­dési forma pedig több mint 830 ezer autóst érint. S mi­vel időközben az Állami Biz­tosító ismét megkapta azt a jogot, hogy cascobiztosítási szerződéseket kössön, a két szervezet között megindult a vetélkedés — ezúttal való­ban az ügyfelek kegyeiért. A verseny nyílt. Kondor Ferencnével, a Hungária osztályvezetőjével arról beszélgettünk, milyen változásokat eszközöltek a gépjárműbiztosítás eddigi rendszerén. — Kérem, foglalja össze, melyek voltak a változtatás alapelvei? — Az alapkonstrukció jó, mi csak továbbfejleszteni, tökéletesíteni igyekeztünk. Új biztosítási formák, vala­mint kiegészítő elemek be­vezetésével most arra törek­szünk, hogy egyrészt meg­tartsuk eddigi ügyfeleinket, másrészt minél több új tu­lajdonos érdeklődését kelt­sük fel. — Konkrétan, milyen új intézkedéseket hoztak? — Sorolom. Az éves díj egy összegben való fizetése esetén tavaly november 1-jé­­től egy havi díjkedvezmény illeti meg ügyfeleinket. To­vábbá : kedvezőbb feltétele­ket teremtettünk azok szá­mára, akik autóikat rendsze­resen oktatásra használják — közületeknek, magánsze­mélyeknek egyaránt. Ők ez­után mentesülnek az 50 szá­zalékos pótdíj fizetése alól. Díjkedvezményt nyújtunk mozgássérült ügyfeleink szá­mára is. Trabant Hycomat esetében a kedvezményezett vételár alapján állapítjuk meg a biztosítási díjat, a kárrendezésnél viszont a magasabb — kedvezmény nélküli — ár szolgál a szá­mítás alapjául. Minden egyéb, 2000 cm3 alatti űrtar­talmú gépjárműnél a fo­gyasztói árból levonjuk a mindenkori támogatás (ma­ximum 30 ezer Ft) összegét, s ennek alapján számítjuk fel a díjat. Továbbá: nyuga­ti gyártmányú gépkocsik esetében választhat a tulaj­donos, vagy a vámalapárat, vagy a vámösszeggel emelt árat tekintjük a díjfizetés­kor — és magától értetődően a kárkifizetéskor is — mérv­adónak. S végül, de nem utolsósorban bővítettük az önrészesedési választékot, a felső határt 20 ezer forint­ban állapítottuk meg. — Idén január elsejétől pedig életbe lépett az új Hungária-casco ... — Így van. Ez a módozat alapbiztosításból és az ehhez szabadon kapcsolható rész­elemekből áll. Az alapforma védelmet nyújt törés, lopás, elemi kár ellen s tartalmaz­za a poggyász- és baleset­­biztosítást is. Ehhez kapcso­lódnak — külön díjért per­sze — a már említett kiegé­szítő elemek. Az első az úgy­nevezett újérték-biztosítás, amelynek értelmében az öt­évesnél fiatalabb gépjármű­vek esetében nem „avultat" a biztosító, ha a kár helyre­állítható. Totálkár esetén vi­szont a maradványértékkel csökkentett összeget fizetjük, lopás esetén pedig a roncs­érték levonása nélkül térí­tünk. S ami a legfontosabb: minden esetben a kárese­mény bekövetkeztekor érvé­nyes újkori fogyasztói ár alapján. Külföldre szóló ki­egészítő biztosítás is köthe­tő, amelynek lényege, hogy határozatlan időre kiter­jesztjük a szerződés érvé­nyét Európa egészére, a Szovjetunió és Törökország ázsiai területeire is. A kül­földön bekövetkezett káro­kat önrészesedés nélkül té­rítjük. S végül még egy ki­egészítő forma: mind a pogy­­gyász-, mind a balesetbizto­sítás értéke — külön díj el­lenében — tetszés szerint többszörözhető. Az előbbinél a kiindulási egység az alap­­biztosításban meghatározott 12 ezer forint, az utóbbinál elhalálozás esetén 50 ezer, állandó, teljes rokkantság bekövetkeztekor százezer, múlékony sérülésnél 500 fo­rint. S még valami: aki ezt a cascót megköti, újfajta díj­­kedvezményben részesül. Míg az eddigi gyakorlat sze­rint 5 éves casco-kármentes­­ség után járt — 3 havi — kedvezmény, addig az új formában a következőkép­pen alakulnak a „kulcsok": az ötödik s hatodik évben 3-3 havi, a hetedik és nyol­cadik évben 4-4 havi, a ki­lencedik-tizedikben 5-5 ha­vi kedvezményt adunk. A 11. esztendő után az éves díjnak már csupán a felét fizetik az ügyfelek. Beszámítjuk a ko­rábbi cascoszerződések so­rán kármentesen eltelt időt is, ám csak abban az eset­ben, ha azt átváltoztatják az új, 1987. január 1-től beve­zetett cascobiztosításra. — Mennyiben változott az ügyfélszolgálat rendje? — Hétfőn és csütörtökön hosszabb nyitvatartási idő­ben, azaz este 7 óráig, szom­baton déli 12-ig fordulhat­nak hozzánk az ügyfelek — tájékoztat R­ozgonyi Árpád főosztályvezető-helyettes. Napközben és délután is élő diszpécservonalakat létesí­tettünk, mind a fővárosban, mind vidéken. A beérkezett hívások alapján, ha mozgás­­képtelen autóról van szó, napközben is, ha csak köny­­nyebben sérültről, munkaidő után sietnek a helyszínre kárfelvételre a szakembere­ink. S mivel a tapasztalatok arra utalnak, hogy sokan va­sárnap is intéznék biztosítá­si ügyeiket, vidéki fiókjaink az ügyfelek érdekében e pi­henőnapon is nyitva tarthat­nak. Javulást várunk az ügyfélszolgálati munkában attól is, hogy idén január elsejétől a fővárosban és né­hány héten belül minden megyében működik a szá­mítógépes kárszámítási rend­szer. Számítógép segít — egyelőre csak a fővárosban — az adatnyilvántartásban is, így könnyen előhívható az egyes autók káresemé­nyeire vonatkozó összes adat. — Mennyiben érzik, hogy versenyezniük kell az Állami Biztosítóval? — Az alapvető hangsúlyt — az új módozatok beveze­tése mellett — az ügyintézés gyorsaságára, kulturáltságá­ra, az udvariasságra helyez­zük. Munkatársainkat nagy körültekintéssel választjuk ki. Mindezeken túl bővítjük szolgáltatásaink körét is: egyre több autószerelő-kis­iparossal kötünk szerződést, s anyagilag is támogatjuk az alkatrészellátó szervezete­ket, hogy kellő mennyiségű tartalékalkatrész álljon a ja­vításhoz rendelkezésre — az öreg autókhoz is. — kerek — Idestova egy éve már annak, hogy világra jött a biztosítási szakma ifjabb szülötte, a Hungária Biztosító, s e tény sok tekintetben új helyzetet teremtett ezen a sokáig mozdulatlannak tetsző területen. A tavaly júliusi változások természetesen nem hagyták érintetlenül a gépjárműbiztosítások szerződésrendszerét sem. Sokan állítják: a két biztosító között lassan-lassan kialakuló verseny jótékony hatással volt nemcsak az új biztosítási formák bevezetésére, de a szolgáltatási színvonal emelkedésére is.

Next