Autó-Motor, 1988. július-december (41. évfolyam 13-24. szám)

1988-07-06 / 13. szám

A címet­­adó számjegyet ennek az oldalnak az első felén is láthatja az olvasó, az „ára” és a „forint" szavak között. Meg­drágultunk. Jól tudjuk, hogy az erre az évre előirányzott 15 százalékos árszínvonal-emelkedésnek szinte elhanyagolhatóan kis töre­dékét jelenti néhány újság, közöttük lapunk árának felemelé­se, de azt is ugyanilyen jól tudjuk, hogy sok vásárlónknak még a változatlan árú újság ellenértékének kifizetése is mind nehezebb lett. Olvasóink bizonyára elhiszik, hogy lapunk szerkesztői, új­ságírói elég hiúak, éppen ezért jó érzéssel tölt el bennünket, amikor azt látjuk, hogy vásárolják, olvassák írásainkat, meg­nézik fényképeinket. E hiúságunkban szívesen látnánk, ha akár kétszer-ötször több AM fogyna, hiszen akkor kétszer-öt­­ször több emberhez jutna el termékünk. Az újságcikkek szerzői, a szerkesztők álmodozóak, mindig abban a hitben dolgoznak, hogy valami fontosat közölnek olvasóikkal. Pedig a dolog sokkal prózaibb, árut állítanak elő. Az újság olyan termék, aminek minden egyes írását, fotóját külön-külön el kell adnia, de még küllemét is árusítania kell. Hogy mennyi­ért? Ezentúl 29 forintért; a 64 oldal mindegyikének körülbe­lül 2,20 forintot kell érnie. Azok a munkatársaink, akik már vagy egy tucat évet eltöl­­töttek a szerkesztőségben, több áremelést is végigéltek, és látták, hogy ezek az intézkedések szinte mindig azonos ha­tással járnak; kevesebben vásárolják meg az újságot. A visz­­szaesés mértéke, az újbóli fellendülés bekövetkeztének idő­pontja természetesen nem volt azonos minden alkalommal, a példányszám számszerű változását most sem tudjuk megjó­solni. Éppen csak - ha másért nem, hát hiúságunk okán - abban a csodában bízunk, hogy olvasóink nem tudnak ÁM nélkül meglenni, és vállalják a plusz kiadást. Illene cserébe nekünk is kínálni valamit. Sokat nem tudunk, hiszen az in­tézkedéstől remélt postai, kiadói bevételnövekedésből nem jut értékesebb papírra, kevésbé kunkorodó borítóra vagy a terjedelem bővítésére, de még a szerkesztés körülményeinek jobbítására sem. Az árat leszámítva (illetve felszámítva) más nem változik, legfeljebb lapunk tartalmán módosíthatunk. Azt nem ígérhetjük, hogy ezentúl majd összeszedjük magun­kat, és jobb újságot csinálunk, hiszen eddig sem úgy készült a lap, hogy azt mondtuk volna: ennyi, 23:50-ért nem kell jobb. Csupán egy dolgot tehetünk. Azokhoz fordulunk, akiknek a zsebében turkálunk. Olvasóinkat kérjük, segítsenek olyan újságot készíteni, amelyet olyannak éreznek, ami megéri a pénzét. Kérjük, írják meg, miről olvasnának cikkeket, mi­lyen témákat látnának szívesen lapunkban, és melyek azok, amelyeket fölöslegesnek tartanak. Adjanak ötleteket ripor­tokra és információkra, értékeljék lapunk küllemét, a fotó­kat, illusztrációkat. Amit kínálhatunk, az az, hogy megszív­leljük az önök véleményét. Három hónappal ezelőtt többoldalas összeállítással emlé­keztünk meg lapunk 40. születésnapjáról. Akkor sok olyan levelet kaptunk, amely olvasóink megbecsüléséről, érdeklő­déséről tanúskodott. Sok jókívánság is érkezett - igaz, ezek között egy sem kívánt nekünk drágább lapot. Mivel magunk is úgy éreztük, hogy az eddigi AM sem olcsóságával hívta fel magára a figyelmet, olvasói ankétokon félig tréfásan, félig komolyan azzal szoktuk „vigasztalni” az ár miatt tévesen a szerkesztőséget vádlókat, hogy régen is, ma is hozzávetőle­gesen egy liter benzin árába kerül az AM. Mostanáig így is volt. A 29 forintos helyzetben csak abban bízunk, hogy mos­tani előrefutásunk nem jelenti a verseny újabb állomását. 2 TARTALOM Autósok könyvesboltja6 Árnyékos oldal7 Vámkedvezményt a tisztaságra 1­8-9 Mozaik 10-11 Magyarok közt - Ázsiában 12-15 Volvók 88-ra 16-17 OKBT-filmek a biztonságért 18-19 Aktív zajcsökkentés 20-21 Skodások oldala (3.) 23 Autók és árak - Sorszámok 24 Opel és Renault változatok 25 Anno... - Négyütemű Trabant 26-27 A Nissan 300 ZX 29-33 Hol parkoljunk, merre menjünk? 36 Keres, kínál 37 A BNV-n láttuk 38-39 így kell eladni az autót (1.) 40-41 OKBT-híradó 42 A „Csúcsforgaloméból 43 Postabontás 44 A volánnál: Koltai Róbert 45 Motorral az Eiffelre 46 Szárnyas zsámoly 47-49 Rali ob 50-51 Hungarocamion Nagydíj 53 Talán a Toyotának sikerül?­­ Ez aztán a meglepetés! 54 Aranyhomok Rali 55 Pano­árma 57 Versenyről versenyre 58-59 Keresztrejtvény 60 F-1 GP: Kanada-USA 61 Ralikrossz Eb 62-63 A CÍMLAPON: A Nissan 300 ZX Fotó: Bagi Gyula A HÁTLAPON: Kottás Róbert (Interjúnk a 45. oldalon) Fotó: Szabó Mihály

Next