Autó-Motor, 1988. július-december (41. évfolyam 13-24. szám)

1988-09-21 / 18. szám

SZLOVÁK A Brnói vb-t kivéve az év legrangosabb csehszlovák nemzetközi gyorsasági verse­nye lett a Szlovák Nagydíj Pöstyénben. A versenyen a gyári csapatok kivételével a vb és az Eb színe-java megjelent. Edzésidők alapján úgy tűnt, hogy tisz­tes helyezések elérésére számíthatunk, ám a rekkenő hőség és az elavult öreg ver­senygépeink következtében reményeink már az elsőként lebonyolított 125 cm3-es géposztály versenyében szertefoszlottak, amikor a két fiatal zarkás, Tibori és Mala dugattyútörés miatt kiállni kényszerült. A következő futam a 250 cm3-es gépek versenye volt, ahol általános megdöbbe­nést keltett Szabó János öreg Yamahájá­nak hátsó gumija. Az ellenfelek nem akar­ták elhinni, hogy a sokszoros magyar baj­nok és kétszeres BEK-bajnok ilyen kopott és szakadt gumival futotta a második edzésidőt. A versenyen egy nagyon jó rajt után sajnos a lényegesen nagyobb teljesít­ményű Hondák és az új Yamahák Szabó EREDMÉNYEK 250 cm* (13 kör, 56.2 kör, 42 induló): 1. Siegfried Minieh, A (Yamaha) - 2. A. Stamsnijder, NL (Honda) - 3. T. Ba­cher, A (Rotax) - 4. Z. Leijak, YU (Honda) - 5. G. Grandwohl, A - 6. Szabó János, H (mind Yamaha). 506 cm* (15 kör, 66,8 km, 43 induló): 1. Josef Doppler, A - 2. P. Dekánek, CS (mind Honda) - 3. H. Klingebiel, D - 4. T. Kessler, A (mind Yamaha) - 5. H. Heutmekers, NL - 6. I. Majoros, CS (Honda)... 8. Lovasi István, H - 9. Nagy László, H (mind Yamaha). Szabó János A hazai ralikrossz egyre nagyobb népszerűségét jelzi, hogy újabb pálya született, ezúttal a Balaton­­felvidéken, Tapolcán. Az ob hatodik futama imigyen pályaa­vató is volt, és az erőpróba nagy vesztese Pék László a tapolcai ralikrossz kör meg­álmodója lett. A verseny előtt az ob abszo­lút sorrendjének harmadik helyén álló au­tós büszkén mutatta - jórészt - kétkezi munkájával megépített Audiját, de mert nehogy valamiyen baki csússzon be a ha­zai közönség előtt, ezért régi (veretes) Skoda 130-asával állt rajthoz. - Soha sem hittem el, amikor más sportágak versenyzői azt mondták: ide­gileg nem tudták elviselni a terhelést, a felfokozott várakozást. Most már tudom, hogy létezik ilyen... - búslakodott Pék László, aki nem tudott bekerülni a legjobb 15 autós közé. A C-döntőben háromszor is gazdát cse­rélt az első hely: először Szabados Ottó, aztán dr. Peidl Endre végül Baky József vezetett és jutott be a B-döntőbe. A második hatkörös száguldást Várady Attila nyerte, rajt-cél győzelemmel, noha Gyabronka István végig a „féklámpáján” autózott. Az A-döntő tétje a listavezető helye volt, mert a futam előtt ifj. Tóth Jánosnak 86, Maruzsi Lászlónak pedig 74 pontja volt A Zamárdi Petőfi SE versenyzője azonban ezúttal esélyt sem adott a bajnok Maruzsi Lászlónak, aki viszont abszolút biztosan verte vissza a négykerék-meghajtású VW Tóth János vezet az erősen takart Maruzsi László Renault-ja és Pék László Skodája előtt Pályaavató bajnokveréssel Golffal autózó - és végül a harmadik he­lyen végzett - Vodicska Lajos támadásait - A mintegy négyezer néző fényes bizo­nyítéka annak, hogy fő támogatóink, a Hungária Biztosító, a Skála Tapolca Zsolyta és a Dunántúli Meliorizációs Tár­saság jó helyre tette a pénzét! - örvende­zett Legeza Miklós a verseny mindenese - épp ezért máris megszületett a döntés: ok­tóber 16-án nemzetközi versenyt rende­zünk, amelyre az Eb élvonalát hívjuk meg! FÖLDY ATTILA Az ob állás ■ 6. futam után: 1. Ifj. Tóth János, ZPSE (BMW) 106 pont­­ 2. Maruzsi L., Gázművek MTE (Re­nault 5 Turbo) 91 p.­­ 3. Vodicska L., Szolnoki AB (VW Sincro) 75 p. 59 NAGYDÍJ minden erőlködése dacára fokozatosan át­vették a vezetést, így a Zalka kiválósága hatodikként fejezte be ezt a nehéz ver­senyt a Sárvári Kristály Yamahán. A HPSE reprezentánsa Nagy László gyengébb rajt után kuplunghiba követ­keztében adta fel a küzdelmet. Csősz Atti­la tizenhatodikként, míg a fiatal Garaba Attila tizenhetedikként fejezte be a ver­senyt. Az 500 cm3-es géposztályban színe­inket a honvédos Nagy László és a Zalka feltűnt új csillaga, Lovasi képviselte. Mindkét versenyzőnk kényszerhelyzet kö­vetkeztében indult ebben a kategóriában, ahol gépeik teljesítménye megközelítőleg 50 kW-tal (!!) maradtak el az ellenfeleké­től. Kevésnek bizonyult Lovasi István kivá­ló rajtja és helyenkénti hajmeresztő moto­rozása. Az ellenfelek hatalmas teljesít­ménytöbbletét még ezek sem tudták pó­tolni, és így Lovasi a nyolcadik, míg Nagy a kilencedik helyen fejezte be a versenyt.

Next