Autó-Motor, 1989. július-december (42. évfolyam, 13-24. szám)

1989-08-01 / 15. szám

Minek a kilincs, ha van távirányítás Komolynak lehet venni? Hogy változnak az idők! Míg a múltban sok úgy­nevezett „jövőautó" nem érdemelte meg ezt a dobogót, amelyre he­lyezték, a mai világszer­te ismert prototípusok jó néhánya meglehető­sen reális képet ad az autó jövőjéről. A teg­nappal ellentétben, ami­kor némely kiállított pél­dányt úgy kellett betolni a reflektorfénybe, és ezek a show után el is tűntek a süllyesztőben, a mai kísérleti modellek komolyan veendő csúcstechnológiát hor­doznak. És a „holnap" jó néhány fontos ötlete mára reálissá vált. Í­gy aztán nem volt csoda, hogy a Citro­ennél a kis takaré­kos csoda, az Eco 2000 árnyékában az AX egyszer csak a világra jött, így nyilván az sem véletlen, hogy a Citroen legújabb kutatá­si modellje, az Activa nagyobb­ra sikeredett. És mivel a CX utódjának megjelenése megfog­ható közelségbe került, sőt XM néven már forgalomba is került annál inkább hangsúlyozzák, hogy ez a kísérleti autó messze van a sorozatgyártástól. De ahogy az a nagy híresztelések és a kis igazságok kapcsolatá­ban az már lenni szokott: A jö­vőben Citroen zászlóshajóban, az XM-ben egy új háromliteres V6-OS befecskendezős motor mellett megtalálható lesz az Ac­­tivában optimált magasnyomá­sú hidraulika csúcstechno­lógiája. Abból, ami az Activában már Négyszögletes kormány, holografikus kijelzéssel és többfunkciós monitorral 44

Next