Autó-Motor, 1991. január-június (44. évfolyam, 1-12. szám)

1991-02-15 / 4. szám

el az Ickx/Tarin és a Waldegaard/ Gallagher párosoktól, akik a Cit­roen színeiben futottak. Kocsijuk egymás után porig égett, a túlhe­­vült lengéscsillapítók ugyanis fel­robbantak. A kifröccsenő olaj a turbófeltöltőn lángra lobbant és felgyújtotta az előkelő helyen álló járműveket. A vezető Vatanen ezután még inkább a biztonsági autózást választotta. Taktikája hasznos volt, mert győzött. „A Dakar nem olyan rali, amit meg lehetne nyerni, hanem olyan, amit meg lehet kísérelni nem elveszíte­ni. Mi ezt tettük és sikerült.” Ne­gyedszer, s tegyük hozzá: öt kí­sérletből négyszer. Ötödször azért nem, mert mint ismeretes, 1988- ban a cél előtt két szakasszal el­lopták versenykocsijukat... Az Eriksson-Parmander (Paje­­ro) duó hiába volt ötször is gyor­sabb Vatanenéknál, hátrányukat nem tudták ledolgozni. A mitsu­­bishisek 2-4. helyezése igen fi­gyelemreméltó, csakúgy, mint a Porsche-motoros lada szamarások 5. és 7. helye. Az utóbbit Patrick Tambay ex-F1-es pilóta vezette. A versenysorozat jövőre ugyanonnan ugyanoda tart: Párizsból Dakarba, immár tizennegyedszer. P. J.► A Gramson/Gueguen/ Domergue­­egység akcióban Nem akármilyen tájakon vezetett a verseny. A képen a Waldegaard/Gallagher kettős, Citroennel Ari Vatanen, a győztes, ünneplők gyűrűjében A motorosok legjobbja, Stephane Peterhansel, Yamahan 1991/4 AUTÓ-MOTOR 51

Next