Autó-Motor, 1991. január-június (44. évfolyam, 1-12. szám)
1991-02-15 / 4. szám
el az Ickx/Tarin és a Waldegaard/ Gallagher párosoktól, akik a Citroen színeiben futottak. Kocsijuk egymás után porig égett, a túlhevült lengéscsillapítók ugyanis felrobbantak. A kifröccsenő olaj a turbófeltöltőn lángra lobbant és felgyújtotta az előkelő helyen álló járműveket. A vezető Vatanen ezután még inkább a biztonsági autózást választotta. Taktikája hasznos volt, mert győzött. „A Dakar nem olyan rali, amit meg lehetne nyerni, hanem olyan, amit meg lehet kísérelni nem elveszíteni. Mi ezt tettük és sikerült.” Negyedszer, s tegyük hozzá: öt kísérletből négyszer. Ötödször azért nem, mert mint ismeretes, 1988- ban a cél előtt két szakasszal ellopták versenykocsijukat... Az Eriksson-Parmander (Pajero) duó hiába volt ötször is gyorsabb Vatanenéknál, hátrányukat nem tudták ledolgozni. A mitsubishisek 2-4. helyezése igen figyelemreméltó, csakúgy, mint a Porsche-motoros lada szamarások 5. és 7. helye. Az utóbbit Patrick Tambay ex-F1-es pilóta vezette. A versenysorozat jövőre ugyanonnan ugyanoda tart: Párizsból Dakarba, immár tizennegyedszer. P. J.► A Gramson/Gueguen/ Domergueegység akcióban Nem akármilyen tájakon vezetett a verseny. A képen a Waldegaard/Gallagher kettős, Citroennel Ari Vatanen, a győztes, ünneplők gyűrűjében A motorosok legjobbja, Stephane Peterhansel, Yamahan 1991/4 AUTÓ-MOTOR 51