Autó-Motor, 1993. július-december (46. évfolyam, 14-26. szám)

1993-11-09 / 23. szám

TRANS-EX SZUPERKROSSZ flogm a végén kezdjem: lesz folytatás! A solymári Pemü Sporttelepén amerikai ter­vekkel, Grillmayer József „földgépművész” tervei nyo­mán kialakított szuper­­krosszpálya megnyerte a versenyzők - és ami még ta­lán ennél is fontosabb - az „égi” csatornák részére té­­vékrosszversenyeket rendező Bob de Jong tetszését. Való­ságos krossz-stadiont lehet itt majd kialakítani, lelátók­kal, közvetítőfülkékkel és a szükséges infrastruktúrával. A tervek kivitelezéséhez a solymári iparosok már most felajánlották a majdani se­gítséget. Csipetnyi üröm az öröm­ben, hogy a premierre a vi­lág harminc országában el­juttatott meghívások ellené­re csak kevesen jelentek meg a rajtnál, mert szerte Európában ezen a hétvégén bajnoki futamokat rendez­tek. Több hazai induló és rek­lám jót tett volna a verseny nézettségének is, mert a ver­seny szervezésére olyan ke­vés pénz volt, hogy a TRANS-EX anyagi támoga­tása nélkül az esemény is el­maradt volna. Ennyi panasz után csak valami jó következhet: ma­ga a verseny. Az amerikai Shaun Kales személyében egy igazi szuperkrossz-speci­­alistával találkozhatunk. Jimmy Verburgh és Jasper Jürgensen pedig - bár csak vendégszerepelnek az ilyen jellegű versenyeken - a krossz-vb-k mezőnyében már kellő tapasztalatra tet­tek szert. Ilyen légi akroba­táknak is beillő kiválóságok mellett a mieinknek eleve esélyük sem lehetett a győ­zelemre, de becsületükre váljon, így sem játszottak alárendelt szerepet. Balogi Zoltán különösebb lelkesedés nélkül ismerke­dett a pályával. Egy fagy­lalttal a kezében is ugyanezt az eredményt hozta volna. Persze idehaza még ő a leg­jobb, és ha nem spórol a tűzzel, tán még maga is él­vezte volna a versenyt. Kellemes meglepetést szerzett Véró György, aki a számára teljesen ismeretlen típusú pályán hamar felta­lálta magát. Soóky Zsolt nagyon igyekezett, de ez nem az ő napja volt. Ifj. Kökényesi György mutatott már sokkal többet ezen a pályán. Ahogy azt már az előfu­tamok alapján sejteni lehe­tett, a döntő a sztárvendé­gek díszelőadását hozta. Verburgh ugyan rajt-cél győzelmet aratott, de mind­ez azért nem volt ilyen egy­szerű. Kalos a középme­zőnyből tornázta fel magát a második helyre, és már megcélozta a vezető pozíciót, amikor egy ferdére sikerült elugrás után egy másik ver­senyzővel összeakadva a földre került. Második he­lyét így is megőrizte. A hol­land Willy van Wessel is na­gyon felszívta magát a dön­tőre, de a harmadik bukása után kissé leeresztett, így a dobogó harmadik fokára az előfutamokban szenzációsan bemutatkozott Jörgensen állhatott. Soóky csak egy­szer bukott, de nagyot. A lett Kovgerszel vívott légi csatából mindketten veszte­sen kerültek ki. Nem sok­kal utánuk a „kis Kökény” is egy látványos szaltóval ért földet a hármas ugra­­tón, de ő folytatni tudta a versenyt. Akik célba értek, egytől egyik elismerést érdemelnek. Az ő érdemük, hogy közön­ség egy jó verseny élményével lett gazdagabb. Szuperkrossz és szupergyőztes: Jimmy Verburgh EREDMÉNYEK Nemzetközi szuperkrossz­verseny, 1993. szeptember 19. Solymár Abszolút sorrend: 1. Jimmy Ver­­burgh (B) Suzuki, 20 pont­­ 2. Shaun Kalos (USA) Yamaha, 17-3. Jasper Jörgensen (DK) KTM, 15-4. Willy van Wessel (NL) KTM, 13-5. Balogi Zol­tán (H) Honda, 11-6. Marco Stalman (NL) Kawasaki, 10 - 7. Mavis Levans (LT) Honda, 9 -8. Véró György (H) Honda, 8 -9. Philippe de Bie (B) Kawasaki, 7 10. ifj. Kökényesi György (H) Honda, G RAMOVILL RT. PEUGEOT AUTÓSZOLGÁLAT 2040 Budaörs, Törökbálinti út 23. Tel./fax: 161-2276,185-0518 BUDAÖRSI TELEPÜNKÖN: • a Peugeot gépjárművek összes típusa, valamint márkaszerviz • központi alkatrészraktár • autósbolt várja Önöket • használt autókat beszámítunk • részletfizetési lehetőség! Peugeot gyári garancia • 1 év kilométer-korlátozás nélkül • 6 év átrozsdásodás ellen. Országos kereskedelmi és szervizhálózat! Alkatrészellátás! BEMUTATÓTEREM: IX., ÜLLŐI ÚT 69. Tel.: 215-2477 P­eugeot: Egy új életstílus. 1993/23 AUTÓ-MOTOR 73

Next