Autó-Motor, 1995. január-június (48. évfolyam, 1-13. szám)
1995-01-03 / 1. szám
MOZAIK ÉRZÉKELŐ A SCORPIÓBAN Az új Scorpio extra tartozékainak élén az ultrahangos parkolási távolságérzéke- 16 rendszer szerepel. A hátsó lökhárítóba épített érzékelőfej még a drótkerítésről visszaverődő, kis intenzitású jelet is felfogja. A kijelző 1,6 m-es távolságig zöld fényt ad, a távolság csökkenésével sárgára, majd pirosra vált. A 0,3 m elérésekor a piros fény villogni kezd. Emellett egy állítható intenzitású jelzőhang is figyelmeztet az ütközésveszélyre, a hangmagasság az akadályhoz való közeledés arányában változik. Természetesen sok más felszerelés is rendelhető, így az autó kényelme, megjelenése az egyéni ízléshez igazítható. PEUGEOT INDIÁBAN 525 millió francia frankos alaptőkével rendelkező vegyes vállalatot hozott létre Bombayben a Peugeot-autógyár. A Pal Peugeot elnevezésű, összességében 1,2 milliárd frankos beruházás lehetővé teszi, hogy a kalyani gyárban évente 60 ezer darab 309-es készülhessen el. Az 1,3 literes benzines és 1,5 literes dízelmotorokkal készülő járműveket Indiában értékesítik majd, amelyre 120 tagból álló márkakereskedői hálózatot hoznak létre 1995 első felében. A4-es MÁSKÉPP A Betatec tuningcég Avantgarde márkajelzéssel optikai kiteket készít Audikhoz. Néhány héttel az A4-es Audi bemutatkozása után már készen áll a tuninglehetőség az új modellhez. A közel 8 ezer márkás csomagban a könnyűfém keréktárcsákon kívül a sportfutómű és sportkipufogó, valamint a belső műszerfal és ajtókárpit fa-, illetve alumíniumborítása is benne foglaltatik. Az olcsó pick up-modellek kedvelőinek kegyeit keresi a hamarosan új köntösbe öltöző Skoda kombi. Az emelt tetejű, puttonyos Skoda négyajtós. Az e típusúakra és más Mlada Boleslav-i kocsikra kíváncsiak a Skoda Club Aue/Schneeberg címén kaphat nak friss információkat a VW AG leányvállalatának cseh újdonságairól. Skoda Club - Steffen Mohaupt Schneeberger Str. 42. 08280 Aue/BRD, avagy Skoda Automobile Deutschland GmbH Brunnenweg 15. 63128 Dietzenbach/BRD. PUTTONYOS SKODA FERRARI CSÚCSMODELL A Ferrari márciusban a genfi autószalonon fogja a nagyközönségnek bemutatni új roadsterét, az F 130-ast. A szuperautó szíve a 65°-es V12-es elrendezésű, hengerenként ötszelepes, 4700 cm3-es motor, amelynek teljesítménye 520 (!) lóerő. Ez meghaladja a korábbi, az inkább verseny- mint utcai modell, az F 40-es 478 lóerejét is, nem akármi. AUTÓ-MOTOR 1995/i lyen menetteljesítményeket sejtetve. A jármű tömege 1000 kg alatt lesz, ami a McLaren F-1 lóerő/tömeg arányánál mintegy 40 lóerő/tonnával így is kisebb értéket ad, de elegendő 3,5 másodperc a 100 km/h-ra gyorsuláshoz. A levehető tetőpaneles megoldás miatt ugyanis a konstruktőrök nem a konkurens típus 360 km/h sebességi csúcsának megdöntését vették célba, hanem az autó dinamikája lett minden eddigit felülmúló. Az extrém nyomatékot hagyományos, kézi kapcsolású 6 fokozatú sebességváltó viszi át, de elkészült a Ferrari Formula-1-ben kipróbált, a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókkal vezérelhető félautomatája is. A tervek szerint évente mintegy 150, autóversenyzői képességekkel rendelkező vásárló igényeit szeretnék ezzel a típussal kielégíteni.