Autó-Motor, 1995. január-június (48. évfolyam, 1-13. szám)

1995-01-03 / 1. szám

­ MOZAIK ÉRZÉKELŐ A SCORPIÓBAN Az új Scorpio extra tartozékainak élén az ultrahangos parkolási távolságérzéke- 16 rendszer szerepel. A hátsó lökhárító­ba épített érzékelőfej még a drótkerítés­ről visszaverődő, kis intenzitású jelet is felfogja. A kijelző 1,6 m-es távolságig zöld fényt ad, a távolság csökkenésével sárgára, majd pirosra vált. A 0,3 m el­érésekor a piros fény villogni kezd. Emellett egy állítható intenzitású jelző­hang is figyelmeztet az ütközésveszélyre, a hangmagasság az akadályhoz való kö­zeledés arányában változik. Természete­sen sok más felszerelés is rendelhető, így az autó kényelme, megjelenése az egyéni ízléshez igazítható. PEUGEOT INDIÁBAN 525 millió francia frankos alaptőkével ren­delkező vegyes vállalatot hozott létre Bombayben a Peugeot-autógyár. A Pal Peugeot elnevezésű, összességében 1,2 mil­liárd frankos beruházás lehetővé teszi, hogy a kalyani gyárban évente 60 ezer da­rab 309-es készülhessen el. Az 1,3 literes benzines és 1,5 literes dízelmotorokkal ké­szülő járműveket Indiában értékesítik majd, amelyre 120 tagból álló márkakeres­kedői hálózatot hoznak létre 1995 első fe­lében. A4-es MÁSKÉPP A Betatec tuningcég Avantgarde márkajel­zéssel optikai kiteket készít Audikhoz. Né­hány héttel az A4-es Audi bemutatkozása után már készen áll a tuninglehetőség az új modellhez. A közel 8 ezer márkás csomag­ban a könnyűfém keréktárcsákon kívül a sportfutómű és sportkipufogó, valamint a belső műszerfal és ajtókárpit fa-, illetve alu­míniumborítása is benne foglaltatik. Az olcsó pick up-modellek kedvelőinek ke­gyeit keresi a hamarosan új köntösbe öltöző Skoda kombi. Az emelt tetejű, puttonyos Skoda négyajtós. Az e típusúakra és más Mlada Boleslav-i kocsikra kíváncsiak a Skoda Club Aue/Schneeberg címén kaphat­­ nak friss információkat a VW AG leányvál­lalatának cseh újdonságairól. Skoda Club - Steffen Mohaupt Schneeberger Str. 42. 08280 Aue/BRD, avagy Skoda Automobile Deutschland GmbH Brunnenweg 15. 63128 Dietzenbach/BRD. PUTTONYOS SKODA FERRARI CSÚCSMODELL A Ferrari márciusban a genfi autószalonon fogja a nagyközönségnek bemutatni új roadsterét, az F 130-ast. A szuperautó szíve a 65°-es V12-es elrendezésű, hengerenként ötszelepes, 4700 cm3-es motor, amelynek teljesítménye 520 (!) lóerő. Ez meghaladja a korábbi, az inkább verseny- mint utcai mo­dell, az F 40-es 478 lóerejét is, nem akármi­. AUTÓ-MOTOR 1995/i­ lyen menetteljesítményeket sejtetve. A jár­mű tömege 1000 kg alatt lesz, ami a McLa­ren F-1 lóerő/tömeg arányánál mintegy 40 lóerő/tonnával így is kisebb értéket ad, de elegendő 3,5 másodperc a 100 km/h-ra gyorsuláshoz. A levehető tetőpaneles meg­oldás miatt ugyanis a konstruktőrök nem a konkurens típus 360 km/h sebességi csúcsá­nak megdöntését vették célba, hanem az autó dinamikája lett minden eddigit felül­múló. Az extrém nyomatékot hagyomá­nyos, kézi kapcsolású 6 fokozatú sebesség­­váltó viszi át, de elkészült a Ferrari Formu­­la-1-ben kipróbált, a kormánykeréken el­helyezett kapcsolókkal vezérelhető félauto­matája is. A tervek szerint évente mintegy 150, autóversenyzői képességekkel rendel­kező vásárló igényeit szeretnék ezzel a tí­pussal kielégíteni.

Next