Autó-Motor, 1997. január-június (50. évfolyam, 1-12. szám)

1996-12-31 / 1. szám

4 Ui óriás Megújult 95-ös sorozatú vontatókat mutat be a január 18. és 26. között rendezendő­ brüsszeli haszongépjármű kiállításon a téma iránt érdek­­lő­dő látogatóknak a DAF. A holland cég kamioncsaládjának legna­gyobb tagjai újraformált masszív lökhárítókat, új ajtókat, kisebb lég­ellenállású kialakítást kaptak, s egy új motorral is bővült a választék. Az új erőmű hathengeres, 12,6 literes, hengerenként négyszelepes, turbófeltöltős és töltőlevegő-visszahűtő­vel is felszerelték. A legna­gyobb teljesítménye 480 lóerő, a forgatónyomatéki maximum pedig 2050 Nm. A 95-ös DAF vontatók ezentúl is há­rom kabinkivitelben vá­sárolhatók meg. A Com­fort Cab normális ma­gasságú, míg a nagyobb terű változatok a Space Cab és Super Space Cab névre hallgatnak. Túl csúnya a meny­­asszony A Fiat nemet mondott az orosz AvtoVaz megvételének ötleté­re. A Lada gyártója ugyanis - állítják az olaszok - olyan gaz­daságtalanul termel, és akkora adósságot halmozott fel, hogy nem érdemes megvásárolni. A 110 ezer dolgozót foglalkoztató ipari óriásban ma egy autó el­készítéséhez 450 munkaóra szükséges, szemben a nagy au­tógyárak 15-20 órás átlagával. Valószínűleg ez az oka annak, hogy a többi kérő is megfuta­modott: a Ford és a General Motors is letett a cég megmen­téséről. A dél-koreai Daewoo még nem adott határozott vá­laszt, de ha be is száll az orosz autóiparba, akkor is csak össze­szerelésről lehet szó. Autó-Motor 1997/1 Hagyománytisztelet Kisebb módosításoktól eltekintve várhatóan ilyen taxikkal találkozhatunk majd a brit városok utcáin. A nemes vonalú „Black Cab" utóda hosszú évek tervezői munkáját viseli magán, az autó formavilága hálás vitatémának bizonyult szakmai és laikus körökben egyaránt. A britek nem kívántak lemonda­ni a tradicionális megjelenésről, így a korábban bemutatott modernebb külsejű változatokat komoly tá­madások érték. A megrendelő ragaszkodott a magas felépítményhez, végül az Asquith verziója felelt meg a határozott elvárásoknak. Az új taxi kezdetben egy 2,5 literes dízelmotorral mutatkozik be, majd később lép a piacra a benzin/gáz és a benzin/elektromos hibridhajtással szerelt változat. Az autó ér­dekessége, hogy gyártását Sri Lankán kezdik, majd az Egyesült Királyságban fejezik be. Új könyv a Harley-Davidsonról Az amerikai legenda címmel új Harley-David­­son könyvet je­lentetett meg a Gabó Kft. A ki­advány 160 olda­lon, gyönyörű fo­tókkal illusztrálva mutatja be az első­sorban egyéni kon­cepciók alapján áté­pített gépeket, mi­közben illő hódolat­tal adózik a Harley- Davidsonok miszti­kumának. A nagy gond­dal összeállított művet egyszerűen csak lapoz­gatni is élmény, a ben­ne szereplő különleges műszaki és díszítési megoldások pedig jó ötletekkel szolgálhat­nak minden tulajdo­nosnak, valamint azoknak is, akik a modellek miniatűr világában építe­nek ilyen motor­­kerékpárokat. Háromliteres GTV Az Alfa Romeo beépítette háromliteres V6-os szívómotorját is a GTV sorozatba. Ezt az erőforrást eddig csak a Spiderhez kínálták, a csukott változathoz csupán az izgága kétliteres turbómotor volt a csúcs. A há­romliteres 220 lóerőt produkál 6300/min fordulaton, 270 Nm-es maximális nyomatékát 5000/min fordulatnál adja le, viszont már 1500-nál is 220 Nm áll a vezető rendelkezésére. Az új erőforrással a GTV 240 km/h fe­letti végsebességre képes, és 6,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h sebességet.

Next