Autó-Motor, 1998. január-június (51. évfolyam, 1-13. szám)

1998-04-07 / 7. szám

műtömeggel, de a kis híján 11 má- H--------------------------------­sodperces gyorsulási érték sok minden, csak nem sportos. (A 190 . 5 lóerős V6-os produkálta 8 másod­perc alatti idő már sokkal inkább figyelemre méltó.) Bár a legna­gyobb forgatónyomatékát (180 &­ Nm) kissé magasan, 4 200/percnél éri el a motor, a már kis fordulat­számnál is magasan húzódó forga­tónyomatékot jelzi, hogy már meglepően tágas a csomagtér 2 000/perctől gyorsan, késedelem nélkül pörög fel - még terhelten is - a kétliteres erőcsomag főtenge­lye. A pörgetésnek 6 500/percnél vet véget az elektronika, az első fokozatban 52, a másodikban 96, a harmadikban 132, a negyedikben Nem gond az autópá­lyázás a kupé volánja mögött, de a hegyi szerpentinek sem jelen­tenek akadályt. Az átla­gos áttételezésű (hár­mat fordul ütközéstől ütközésig), rásegítéses kormány valószínűleg egy az egyben került át a limuzinból. A fek­et­ségek, a sebességmérő ezeknél na- zel szemben a 605-ösből érkezett, gyobb értéket mutat, másodikban s egy kissé „bekapósan" műkö­például a százas számot is elhagyja dik. A kevéssé kitapintható nyo­­a mutató.) Kár, hogy a kipufogó- máspont miatt odafigyelve is lehet hangoló művészeket nem enged- néha olyat fékezni, hogy az utas­­fék közel a kupéhoz. Emiatt sajnos társuk a fék hatásosságát elismer­ő tesztautók üzemanyagát 170 km/óránál. (Ezek valódi sebes- 4 000/perc fordulatszám felett a rendő azonnal bólintanak egyet: a MOL Rt. biztosította szívhez szóló dorombolás helyett csupán amolyan egyszerű mezei motorhang szól az emberhez. Hiába nem túl nagy és erőtel­jes a motor, a masszív karosszéria mozgatása bizony energiát igé­nyel. A sok elindulással és gyorsí­tással járó városi forgalom 13-14 liter benzint is beszippantathat a limuzinokban ennél azért takaré­kosabban működő motorral. A futómű hangolása egy kissé keményebb, mint a limuziné, ami azon látszik meg, hogy a kupé minden különösebb billegés nélkül fordul be a kanyarba, míg a sima 406-os is stabilan bár, de egy kissé kifelé dőlve veszi a kanyarokat. A Peugeot 406 Coupe sporto­san szépséges küllemén belül egy csaknem a limuzinok használha­tóságát nyújtó autó bújik meg. Ezáltal a 406-os főként azoknak felelhet meg, akik egy feltűnően szép, de ugyanakkor a mindenna­pokban is a helyét megálló autót szeretnének. GM. Fotó: Brunstetter Sándor Szárnyaló oroszlán Movenia 2 [1­215-7190 Rocster TS VISZONTE­ANDERKER Kft. 5000 COMMER-AUTOHAUS 7831 7635 CZABAJSZKI ANDRÁS 2030 GALINA Bt. KÁLMÁN VINCE OLÁH JÁNOS PAPP SÁNDOR PENTA­X 1118 8300 4033 7251 1107 6000 PONGRÁC TRADE Kft. 1143 ROLLING TRADE 1215 ETELKA SORS GUMISZERVIZ VICZAI Bt. 7020 ZENGŐ ZOLTÁN 1114 VEZÉRKÉPVISELET: SZOLNOK Rékasi u. 99. PELLÉRD Vasút u. 24. PÉCS Magyarürögi u. 52. ÉRD Vadlúd u.64. BUDAPEST Budaörsi u. 60. TAPOLCA Bacsó B. u. 24. DEBRECEN Sámsoni u. 122. KAPOSPULA Széchenyi u. 1/a. BUDAPEST Bihari u. 19/a. KECSKEMÉT Izsáki u. 3. BUDAPEST Hungária krt. 117. BUDAPEST Védgát u. 8. SZEGED DUNAFÖLDVÁR Paksi u. 133. BUDAPEST Bartók B.u. 91. 56/414-233 72/373-330 72­/310-1731 23/364-241 60/322-279 87/322-833 52/445-030 74/465-116 1/261-8464 76/476-309 1/221-4287 1/277-3334 60/489-412 75/341-071 1/186-5434 4400 Nyíregyháza-Bozsé­k MIWWW Tel.: (42)49-00-00 Fax:­ TELEPHELYEK: 1097 BUDAPEST, Vaskapu u. 37. Tel 9700 SZOMBATHELY, Puskás Tivadar u. 1. Tel 4029 DEBRECEN, Hajnaul u. 18. Tel.: 3527 MISKOLC, József Attila u. 57. Tel.:1 ) 450-930 Sfc( vájféfé? fsffgSs­­­J ■Sót ■01* fi 'fflgm­­ Autó-Motor 1998/7

Next