Autó-Motor, 1998. július-december (51. évfolyam, 14-26. szám)

1998-09-08 / 18. szám

] kiijjTi, u v/ízJ2 jjüílly yiy'vy Nem lesz száraz a bőröd borotválkozás után, ha az új Denim after shave-et haszs­­­nálod. A Denim River Bifa cvíz és hidratáló balzsam T­wingo 2 Mindenféle nagyobb hírverés nélkül - legalábbis a német - pi­acra lépett az 1993 óta gyártott Renault Twingo második generá­ciója. A nagyobb csinnadratta hi­ánya talán azzal magyarázható, hogy „csupán" külső módosítá­sok történtek, az apróság lelke, a 60 lóerős, 1,2 literes motor ugyanaz maradt, s nem változott az erőátviteli rendszer sem. To­vábbra is a régi kézi, félautoma­ta (Easy) és automata váltók kö­zül válogathatnak a Twingo-ked­­velők, akiknek a megerősített karosszériával, a kényelmesebb és hosszabb ülésekkel, az új sze­relvényfallal és lökhárítókkal, no meg a közös bura alá hozott első lámpákkal akarják felcsigázni a vásárlókedvét. 1998/18 hb­b:t• • •••••••• Meglovasítják a Suzukikat Ezúttal persze még véletlenül sem az amúgy elszomorító hazai autólopási statisztikákról lesz szó. Sokkal vidá­mabb hírekkel szolgálunk a márka híveinek. A legújabb modell, a Jimny párizsi bemutatója előtt a japá­nok erejéből arra is futotta, hogy to­vább gazdagítsák a legutóbbi két durranás, a Wagon R+ és a Grand Vi­tara motorválasztékát. A városi minihez immáron egy 1,2 literes, 69 ló­erős, 5,9 literes átlagfogyasztással büszkélkedő duzzogányt is kínálnak, amelyet akár ABS-sel, klímaberendezéssel és automata váltóval is kom­binálhat a leendő vásárló. A „mindent bele" elvet vallók 25 730 német márkát perkálhatnak le a kis mindentudóért. A Grand Vitarával kacérkodók számára örvendetes, hogy a Suzuki illetékesei a minap bejelentették, immár egy kétliteres, intercooleres, turbódízel motorral is kapható az ötajtós újdonság. Eme aggregáttal - melynek maximális nyomatéka 216 Nm 2000-es fordulaton - átlagosan 7,8 liternyi gázolajat fogyaszt a Grand Vitara. Az ABS-sel felszerelt alap­modell 44 450 márkába kerül. Az automata váltóért 1800, a klímaberen­dezésért 1700, a metálfényezésért 550 márka felárat kell fizetni. Módosul a Blackbird A Honda csúcsmodellje, a CBR 1100 XX Super Blackbird a jövő év­től benzinbefecskendezővel felsze­relve jelenik meg a már­­kakereske­­dőknél. A négy 42 mm-es torok­átmérőjű Keihin karburátor levál­tásával a Honda mérnökei négy ló­erővel többet - azaz 168 lóerőt - „hoztak ki" a motorból, ami ügyes kezekben minden bizonnyal még tovább „izmosítható". A Shell másik arca A Mercedes-Benz immáron jó tizenöt éve kísérletezik metanol- (közismert nevén metil-alkohol) és hidrogén­üzemű belső égésű motorok­kal. A kutatásokba most be­szállt az egyik legnagyobb olajipari multi, a Shell, mely az üzemanyaggyártók és for­galmazók közül elsőként ad­ta pénzét és tudását az alter­natív (benzintől és gázolajtól eltérő) hajtóanyagokkal kap­csolatos fejlesztésekre.

Next