Autó-Motor, 1998. július-december (51. évfolyam, 14-26. szám)
1998-09-08 / 18. szám
] kiijjTi, u v/ízJ2 jjüílly yiy'vy Nem lesz száraz a bőröd borotválkozás után, ha az új Denim after shave-et haszsnálod. A Denim River Bifa cvíz és hidratáló balzsam Twingo 2 Mindenféle nagyobb hírverés nélkül - legalábbis a német - piacra lépett az 1993 óta gyártott Renault Twingo második generációja. A nagyobb csinnadratta hiánya talán azzal magyarázható, hogy „csupán" külső módosítások történtek, az apróság lelke, a 60 lóerős, 1,2 literes motor ugyanaz maradt, s nem változott az erőátviteli rendszer sem. Továbbra is a régi kézi, félautomata (Easy) és automata váltók közül válogathatnak a Twingo-kedvelők, akiknek a megerősített karosszériával, a kényelmesebb és hosszabb ülésekkel, az új szerelvényfallal és lökhárítókkal, no meg a közös bura alá hozott első lámpákkal akarják felcsigázni a vásárlókedvét. 1998/18 hbb:t• • •••••••• Meglovasítják a Suzukikat Ezúttal persze még véletlenül sem az amúgy elszomorító hazai autólopási statisztikákról lesz szó. Sokkal vidámabb hírekkel szolgálunk a márka híveinek. A legújabb modell, a Jimny párizsi bemutatója előtt a japánok erejéből arra is futotta, hogy tovább gazdagítsák a legutóbbi két durranás, a Wagon R+ és a Grand Vitara motorválasztékát. A városi minihez immáron egy 1,2 literes, 69 lóerős, 5,9 literes átlagfogyasztással büszkélkedő duzzogányt is kínálnak, amelyet akár ABS-sel, klímaberendezéssel és automata váltóval is kombinálhat a leendő vásárló. A „mindent bele" elvet vallók 25 730 német márkát perkálhatnak le a kis mindentudóért. A Grand Vitarával kacérkodók számára örvendetes, hogy a Suzuki illetékesei a minap bejelentették, immár egy kétliteres, intercooleres, turbódízel motorral is kapható az ötajtós újdonság. Eme aggregáttal - melynek maximális nyomatéka 216 Nm 2000-es fordulaton - átlagosan 7,8 liternyi gázolajat fogyaszt a Grand Vitara. Az ABS-sel felszerelt alapmodell 44 450 márkába kerül. Az automata váltóért 1800, a klímaberendezésért 1700, a metálfényezésért 550 márka felárat kell fizetni. Módosul a Blackbird A Honda csúcsmodellje, a CBR 1100 XX Super Blackbird a jövő évtől benzinbefecskendezővel felszerelve jelenik meg a márkakereskedőknél. A négy 42 mm-es torokátmérőjű Keihin karburátor leváltásával a Honda mérnökei négy lóerővel többet - azaz 168 lóerőt - „hoztak ki" a motorból, ami ügyes kezekben minden bizonnyal még tovább „izmosítható". A Shell másik arca A Mercedes-Benz immáron jó tizenöt éve kísérletezik metanol- (közismert nevén metil-alkohol) és hidrogénüzemű belső égésű motorokkal. A kutatásokba most beszállt az egyik legnagyobb olajipari multi, a Shell, mely az üzemanyaggyártók és forgalmazók közül elsőként adta pénzét és tudását az alternatív (benzintől és gázolajtól eltérő) hajtóanyagokkal kapcsolatos fejlesztésekre.