Autó-Motor, 1998. július-december (51. évfolyam, 14-26. szám)

1998-09-08 / 18. szám

Kontra Tesztünkkel kapcsolatban meg­kérdeztük Goda Krisztinát, a Cit­roen Hungária Kft. marketingve­zetőjét. - Az idén tavasszal bemutatott új Xantia mind a külső, mind pedig a belső megjelenésében von­zóbb, lendületesebb lett. A há­rom éllel díszített motorházfedél, a lökhárítók, a lámpatestek, de az új, tömörebb műszerfal, a to­pos, praktikus rakodóhelyek, le­­exkluzív kerekített formák is egy limuzin benyomását hivatottak fokozni. A megújult Xantia hidra­ulikus, hidraktív, illetve aktív fel­függesztése, valamint önszabá­lyozás hátsó tengelye nemcsak remek vezetési feltételeket teremt, hanem egyúttal a magas fokú ké­nyelem záloga is. És még egy új­donság. Az őszi párizsi autósza­lonon mutatkozik be az új közvet­len befecskendezésű, 2 literes hengerűrtartalmú, common rail dízelmotorral szerelt Citroen Xantia, kezdve húz jól, ami azt jelenti, hogy az ötödik fokozat 85-90 km/h-tól használható, így ország­úton még megéri visszakapcsolni, autópályatempónál (110-120 km/h) viszont átlagos esetben nincs erre szükség. Városi forgalomban a negyedik fokozat tökéletesen be­válik, de ha a forgalom sporto­sabb reagálást kíván, akkor érde­mes a harmadikat kapcsolni. Amiben lehetne különbség, az a motor hangjának és rezgéseinek beszűrődése az utastérbe (az eset­leg eltérő szigetelések és a ka­rosszériaforma miatt). Ám a Peu­­geot-ban és a Citroenben is hason­lóan halkan dolgozott a 2,1-es. A gépház táján található azonos­ságnak még az árnyéka sem merül fel a két kocsi kerékfelfüggesztése­it vizsgálva. Ez kiemelten igaz mű­szaki megvalósításukat nézve, hi­szen a Citroen a Xantia esetében a hagyományosan hidropneumati­­kus rendszert vonultatja fel, míg a Peugeot hagyományos rugózó ele­mekkel felszerelt futóművet vet be. Hasonlóság­­ felfüggesztve A kettő közül a Citroen inkább a kényelmes utazást kedvelők igé­nyeit szolgálja ki, a karosszéria ha­­jószerű­en úszik át az útegyenetlen­­ségek felett. A Peugeot alapvetően szintén komfortos felfüggesztéseit viszont azok is értékelhetik, akik kevésbé szeretik a hajószerű ringa­­tást, s nem bánják, ha az autó egy kis­sé feszesebben tartja a kapcsolatot az úttal. hat nyugodtan a zene élvezetének, mert sem a kerekek, sem a motor zúgása nem zavar meg ebben. Mind a Citroennél, mind a Peu­A futóműveket mindkét autóban segédkeretekre szerelték, így a gördülési zajcsilla­pítás kiváló. Autó­pályatempóban haladva - sőt, még egy kissé afelett is— ezért a Xantiában és a 406-osban is átadhatjuk magán­Nem ismétlés. A motor ugyanotz, de hogy ezúttal a Xantiaba szerelve láltható, azt a hidropneumatikus felfüggesztés zöld gömb­jei árulják el leginkább csupán csendes dörmögéssel el­árulva dízel mivoltát.

Next