Autó-Motor, 1998. július-december (51. évfolyam, 14-26. szám)

1998-09-08 / 18. szám

geot-nál különös gondot fordítot­tak arra, hogy az utasok kényel­mesen, mi több, otthonosan érez­zék magukat. Ezért jókora utaste­reket alakítottak ki - a Xantiáé egy lehelettel tágasabb­­, puha, ennek ellenére még hosszú távon ezért cserébe a pakolást még­is kényelmes ülésekkel, barátság könnyítő, „dobozformájú'' cso­­gos színkombinációkkal. Igaz, magterek inkább csak átlagos mé­retűnek nevezhetők a maguk 435 ^ 1 _ és 430 literével. Mindkét autóban osztottan dönthető a hátsó ülés­támla, ám a Xantia-vásárlók némi előnyben részesülnek, hiszen az ötajtós karosszéria révén a teljes hátsó ülés előrehajlásakor na­gyobb, szám szerint 1405 literes raktér alakítható ki. Jelek, mezek és árak A két autó között különbséget leg­inkább a külső és belső formai ki­alakításban és - az eltérő futómű­­megoldásokból adódóan - a futási tulajdonságokban sikerült kimutat­ni. Ha az összehasonlításba a költ­ségtényezőket is bevesszük, az alapképlet akkor sem változik lé­nyegesen, hiszen a gyakorlatilag azonosan gazdag felszerel­tségű modellek ára közötti eltérés még 5 százalékot sem tesz ki. (Mindkét au­tó csak kifejezetten magas szintű alapfelszereltséggel kapható, amit a Citroennél SX Komfort, a Peugeot­­nál pedig SV néven jegyeznek.) Gajdáti Fotó: Balogh Róbert Cikkünkkel kapcsolatban meg­kérdeztük Horváth Gyulát, a Peu­geot Hungária Kft. marketing­igazgatóját.­­ Egyrészt szeretném hangsú­lyozni, hogy a PSA-csoporton be­lül a Peugeot önálló tervezőcso­portokkal és saját, elkülönített gyártókapacitással rendelkezik. Ez nemcsak eltérő márkaneveket, hanem lényegileg különböző au­tókat is eredményez. Másrészt meggyőződésem, hogy a Peu­geot 406 aktív és passzív bizton­sági elemei külön figyelmet érde­melnek. Ezek közül is szeretném kiemelni a 406 hihetetlen stabili­ tását, úttartását. A 406 még nagy sebesség mellett vagy egyenetlen úton is biztosan fekszik az úton, s a vezető magabiztosan kézben tudja tartani. Felszereltség (alap) 31/c. Tel.: 309-3000. 7-13. Tel.: 212-5915. Shell Hungary Rt. 16. Mészáros u. 56. Tel.: 375-2858. 2088­4/12­109/4300 250/2000 4525/1755/1400 4560/1765/1400 2740 2700 435/1405 430 65­70 1380 1415 5,5/9,4 5,7/9,5 5660000 5 920000 1112 Budapest, Budaörsi út 1016 Budapest, Hegyalja út Töltőállomás, 1016 Budapest, Tesztnapló norm A MOL Rt. a Citroen Xantia 2.1 Diesel Turbo és a Peugeot 406 Diesel Turbo (2088 ccm) típusú gépkocsihoz az alábbi kenőanyagokat ajánlja: Motorolaj (dízel): MOL Carrier Starlight SAE OW-40 MOL Carrier Maximol Sint SAE 5W-40 MOL Carrier Maximol 99 Diesel SAE 15W-40 Hajtóműolaj (kézi kapcsolású váltómű): MOL Carrier Hykomol Sint SAE 75W-90

Next