Autó-Motor, 1998. július-december (51. évfolyam, 14-26. szám)
1998-09-08 / 18. szám
geot-nál különös gondot fordítottak arra, hogy az utasok kényelmesen, mi több, otthonosan érezzék magukat. Ezért jókora utastereket alakítottak ki - a Xantiáé egy lehelettel tágasabb, puha, ennek ellenére még hosszú távon ezért cserébe a pakolást mégis kényelmes ülésekkel, barátság könnyítő, „dobozformájú'' csogos színkombinációkkal. Igaz, magterek inkább csak átlagos méretűnek nevezhetők a maguk 435 ^ 1 _ és 430 literével. Mindkét autóban osztottan dönthető a hátsó üléstámla, ám a Xantia-vásárlók némi előnyben részesülnek, hiszen az ötajtós karosszéria révén a teljes hátsó ülés előrehajlásakor nagyobb, szám szerint 1405 literes raktér alakítható ki. Jelek, mezek és árak A két autó között különbséget leginkább a külső és belső formai kialakításban és - az eltérő futóműmegoldásokból adódóan - a futási tulajdonságokban sikerült kimutatni. Ha az összehasonlításba a költségtényezőket is bevesszük, az alapképlet akkor sem változik lényegesen, hiszen a gyakorlatilag azonosan gazdag felszereltségű modellek ára közötti eltérés még 5 százalékot sem tesz ki. (Mindkét autó csak kifejezetten magas szintű alapfelszereltséggel kapható, amit a Citroennél SX Komfort, a Peugeotnál pedig SV néven jegyeznek.) Gajdáti Fotó: Balogh Róbert Cikkünkkel kapcsolatban megkérdeztük Horváth Gyulát, a Peugeot Hungária Kft. marketingigazgatóját. Egyrészt szeretném hangsúlyozni, hogy a PSA-csoporton belül a Peugeot önálló tervezőcsoportokkal és saját, elkülönített gyártókapacitással rendelkezik. Ez nemcsak eltérő márkaneveket, hanem lényegileg különböző autókat is eredményez. Másrészt meggyőződésem, hogy a Peugeot 406 aktív és passzív biztonsági elemei külön figyelmet érdemelnek. Ezek közül is szeretném kiemelni a 406 hihetetlen stabili tását, úttartását. A 406 még nagy sebesség mellett vagy egyenetlen úton is biztosan fekszik az úton, s a vezető magabiztosan kézben tudja tartani. Felszereltség (alap) 31/c. Tel.: 309-3000. 7-13. Tel.: 212-5915. Shell Hungary Rt. 16. Mészáros u. 56. Tel.: 375-2858. 20884/12109/4300 250/2000 4525/1755/1400 4560/1765/1400 2740 2700 435/1405 430 6570 1380 1415 5,5/9,4 5,7/9,5 5660000 5 920000 1112 Budapest, Budaörsi út 1016 Budapest, Hegyalja út Töltőállomás, 1016 Budapest, Tesztnapló norm A MOL Rt. a Citroen Xantia 2.1 Diesel Turbo és a Peugeot 406 Diesel Turbo (2088 ccm) típusú gépkocsihoz az alábbi kenőanyagokat ajánlja: Motorolaj (dízel): MOL Carrier Starlight SAE OW-40 MOL Carrier Maximol Sint SAE 5W-40 MOL Carrier Maximol 99 Diesel SAE 15W-40 Hajtóműolaj (kézi kapcsolású váltómű): MOL Carrier Hykomol Sint SAE 75W-90