Autó-Motor, 2000. január-június (52. évfolyam 1-13. szám)

2000-02-29 / 5. szám

Gundel Takács Gábor 1964. au­gusztus 27-én született Budapes­ten. Nős, három gyermeke van. Gergő 6, Panka 4, Bence pedig 2 esztendős. Négyéves koráig - mivel édes­apja állatorvosként ott dolgozott - a Balatonfenyves melletti Imrema­­jorban élt a család. Diákéveit a fővárosi Alsóerdősor utcai zenei ta­gozatos általános iskolában kezd­te, majd az I. István (ma már Szent István) Gimnáziumban folytatta. Az érettségi után a Testnevelési Főis­kola sportmenedzser szakán szer­zett képesítést. Játszott amatőr színházban, dzsesszzongoristá­­nak tanult, színházi díszítőként dol­gozott, s a HOKÉV (Horgászati cik­keket Készítő és Értékesítő Válla­lat) számára - bedolgozóként - horgászzsírt töltött tégelyekbe és különféle műanyag kellékeket cso­magolt. 1983-tól ügyelőként dolgozott a Magyar Televízió Sportosztályán, majd a Telesport stábjának tagja­ként 1989-től már riporterként lát­hatták a tévénézők. 1991-től 6 éven át a Rádió Bridge-nél dolgo­zott. Immáron 6 esztendeje vezeti a Játék határok nélkül című vetél­kedőműsor adásait, s kommen­tálja az Eurovíziós dalfesztivál döntőit. 1996 januárjától az Euro­­sport szakkommentátora, 1999 februárjától a Danubius Rádió, ez év januárjától pedig a Lottóshow műsorvezetője. Másfél évig a Te­nisz Magazin főszerkesztője volt. Riporteri munkájának elismerése­ként 1991-ben televíziós nívódíjat kapott. - Két évig, de rengeteg baj volt vele. Szinte állandóan a szerelőnél volt. Bélának - így neveztük el - egy káposztásmegyeri kereszteződés­nél törött ki a jobb első kereke, ami az utolsó csepp volt a pohárban. Egy gondos motormosás után 170 ezer forintért adtuk el az ukránoknak.­­ Erre szokták azt mondani, hogy jól szállt ki belőle. Minőségi váltás következett? - Abszolút, hiszen egy Seat Ibi­­zát vettünk, ami dicséretes módon szemernyit sem emlékeztetett a Zsi­gulira. Először meg is ijedtem, mert teljesen másként reagált a mozdula­taimra, mint a Béla, de hamar rájöt­tem, hogy ez a normális. - A gyerekek miatt lassan szük­ség volt egy nagyobb autóra, nemde? - Az Ibizát három évig használ­tuk, majd egy Renault Mégene után egy Renault Scénicre váltot­tunk. Jól tettük, mert abba kényel­mesen belefér a három gyermek­ülés, sőt, a kéthetes nyaraláskor még a csomagjainkat sem kellett a tetőre tenni. Mivel nemrég Buda­ m­em TOTAL A tesztautóhoz az üzemanyagot a TOTAL olajtársaság biztosította, pestről Érdre költöztünk, gyorsan kiderült, hogy egy másik autóra is szükségünk van, hiszen a gyerekek a fővárosba járnak oviba, s a jövés­menést, illetve az autócserét kép­telenség lenne egyszerre megolda­ni. Vásároltunk hát egy Fiat Seicen­­tót, amelyben én ugyan elfértem, de a három gyerekülés már kevés­bé, így később egy Fiat Bravára cseréltük. A család a Scénicben és egyelőre a Bravában is kényelme­sen elfér. Nagyító - Ez a Fiat Ulysse egy méretosztállyal nagyobb mint a Renault Scénic. Ezt a különbséget a gyakorlatban is lehetne kamatoztatni? -A hat kartámlás ülés mellett ugyan nincs sok hely a csomagoknak, de ügyes pakolással biztosan jól ki le­hetne használni. Az Ulysse persze elsősorban nem egy háromgyerme­kes családnak való. Már csak az ára mi­att sem. - Sokan dicsérik a joystick váltó­kart. Önnek is tetszett? - A második fokozatba húzva egy kicsit útban van a térdem, de egyéb­ként remeknek tartom. Ennél jobban kézre sem állhatna. Ez volt az első dí­zelüzemű autó, amelyet vezettem, s nagyon kellemesen csalódtam. Azt hit­tem, sokkal hangosabb és lomhább lesz, de mindkét dologban megcáfolt. - Eddig azért nem vezetett dízelt, mert annyira a benzines „oldalon” áll? -Tulajdonképpen igen. Szerin­tem egy dízellel legalább 5-6 évig ké­ne járni ahhoz, hogy ledolgozza a ma­gasabb vételárból adódó különbsé­get. Márpedig azt mondják, hogy egy autót utoljára úgy 3 évesen lehet jól eladni. A dízelséggel más bajom nincs, ráadásul ez a Fiat Ulysse is be­bizonyította, hogy hol tart ma a kor­szerű technika. Szabó Róbert­Fotó: Balogh Róbert m mm „Az Audi A8 Quattro és a sportosabb BMW-k nagyon tetszenek, de az más világ. A Scénic most lesz hároméves, így elképzelhető, hogy lecseréljük. Vagy az új Scé­­nic, vagy a Citroen Xsara Picasso lesz az utód." „A tolóajtó remek, a férőhelyek könnyen mozgathatók, a karosszéria formája azonban kissé divatjamúlt. Ebben a kategóriá­ban persze belül van a lényeg.” Autó-Motor 2000/5 • www.automotor.hu 23

Next