Autó-Motor, 2000. január-június (52. évfolyam 1-13. szám)
2000-02-29 / 5. szám
Gundel Takács Gábor 1964. augusztus 27-én született Budapesten. Nős, három gyermeke van. Gergő 6, Panka 4, Bence pedig 2 esztendős. Négyéves koráig - mivel édesapja állatorvosként ott dolgozott - a Balatonfenyves melletti Imremajorban élt a család. Diákéveit a fővárosi Alsóerdősor utcai zenei tagozatos általános iskolában kezdte, majd az I. István (ma már Szent István) Gimnáziumban folytatta. Az érettségi után a Testnevelési Főiskola sportmenedzser szakán szerzett képesítést. Játszott amatőr színházban, dzsesszzongoristának tanult, színházi díszítőként dolgozott, s a HOKÉV (Horgászati cikkeket Készítő és Értékesítő Vállalat) számára - bedolgozóként - horgászzsírt töltött tégelyekbe és különféle műanyag kellékeket csomagolt. 1983-tól ügyelőként dolgozott a Magyar Televízió Sportosztályán, majd a Telesport stábjának tagjaként 1989-től már riporterként láthatták a tévénézők. 1991-től 6 éven át a Rádió Bridge-nél dolgozott. Immáron 6 esztendeje vezeti a Játék határok nélkül című vetélkedőműsor adásait, s kommentálja az Eurovíziós dalfesztivál döntőit. 1996 januárjától az Eurosport szakkommentátora, 1999 februárjától a Danubius Rádió, ez év januárjától pedig a Lottóshow műsorvezetője. Másfél évig a Tenisz Magazin főszerkesztője volt. Riporteri munkájának elismeréseként 1991-ben televíziós nívódíjat kapott. - Két évig, de rengeteg baj volt vele. Szinte állandóan a szerelőnél volt. Bélának - így neveztük el - egy káposztásmegyeri kereszteződésnél törött ki a jobb első kereke, ami az utolsó csepp volt a pohárban. Egy gondos motormosás után 170 ezer forintért adtuk el az ukránoknak. Erre szokták azt mondani, hogy jól szállt ki belőle. Minőségi váltás következett? - Abszolút, hiszen egy Seat Ibizát vettünk, ami dicséretes módon szemernyit sem emlékeztetett a Zsigulira. Először meg is ijedtem, mert teljesen másként reagált a mozdulataimra, mint a Béla, de hamar rájöttem, hogy ez a normális. - A gyerekek miatt lassan szükség volt egy nagyobb autóra, nemde? - Az Ibizát három évig használtuk, majd egy Renault Mégene után egy Renault Scénicre váltottunk. Jól tettük, mert abba kényelmesen belefér a három gyermekülés, sőt, a kéthetes nyaraláskor még a csomagjainkat sem kellett a tetőre tenni. Mivel nemrég Buda mem TOTAL A tesztautóhoz az üzemanyagot a TOTAL olajtársaság biztosította, pestről Érdre költöztünk, gyorsan kiderült, hogy egy másik autóra is szükségünk van, hiszen a gyerekek a fővárosba járnak oviba, s a jövésmenést, illetve az autócserét képtelenség lenne egyszerre megoldani. Vásároltunk hát egy Fiat Seicentót, amelyben én ugyan elfértem, de a három gyerekülés már kevésbé, így később egy Fiat Bravára cseréltük. A család a Scénicben és egyelőre a Bravában is kényelmesen elfér. Nagyító - Ez a Fiat Ulysse egy méretosztállyal nagyobb mint a Renault Scénic. Ezt a különbséget a gyakorlatban is lehetne kamatoztatni? -A hat kartámlás ülés mellett ugyan nincs sok hely a csomagoknak, de ügyes pakolással biztosan jól ki lehetne használni. Az Ulysse persze elsősorban nem egy háromgyermekes családnak való. Már csak az ára miatt sem. - Sokan dicsérik a joystick váltókart. Önnek is tetszett? - A második fokozatba húzva egy kicsit útban van a térdem, de egyébként remeknek tartom. Ennél jobban kézre sem állhatna. Ez volt az első dízelüzemű autó, amelyet vezettem, s nagyon kellemesen csalódtam. Azt hittem, sokkal hangosabb és lomhább lesz, de mindkét dologban megcáfolt. - Eddig azért nem vezetett dízelt, mert annyira a benzines „oldalon” áll? -Tulajdonképpen igen. Szerintem egy dízellel legalább 5-6 évig kéne járni ahhoz, hogy ledolgozza a magasabb vételárból adódó különbséget. Márpedig azt mondják, hogy egy autót utoljára úgy 3 évesen lehet jól eladni. A dízelséggel más bajom nincs, ráadásul ez a Fiat Ulysse is bebizonyította, hogy hol tart ma a korszerű technika. Szabó RóbertFotó: Balogh Róbert m mm „Az Audi A8 Quattro és a sportosabb BMW-k nagyon tetszenek, de az más világ. A Scénic most lesz hároméves, így elképzelhető, hogy lecseréljük. Vagy az új Scénic, vagy a Citroen Xsara Picasso lesz az utód." „A tolóajtó remek, a férőhelyek könnyen mozgathatók, a karosszéria formája azonban kissé divatjamúlt. Ebben a kategóriában persze belül van a lényeg.” Autó-Motor 2000/5 • www.automotor.hu 23