Autó-Motor, 2000. július-december (52. évfolyam 14-26. szám)
2000-07-04 / 14. szám
Forgács Gábor 1947. december 30-án született Budapesten. A Moulin Rouge művészeti titkáraként dolgozó Beáta lánya 24 esztendős. A Pannónia Utcai Általános Iskolába járt, majd az Eötvös Gimnáziumban folytatta tanulmányait. Katonai szolgálati idejét Győrben töltötte, a leszerelést követően pedig miután hat különböző helyen volt segédmunkás - irodagép-műszerész szakmát szerzett. Az 1972-es Ki Mit Tud?-on mutatkozott be a közönségnek jódliénekesként, majd három évig szabadúszó művészként kereste a kenyerét. Azt követően két évig a Békés megyei Jókai Mór Színház, 16 esztendeig a fővárosi Vidám Színpad, majd öt évig a Mikroszkóp Színpad társulatának tagja volt. Azóta ismét szabadúszóként szórakoztatja a tisztelt nagyérdeműt, de közben rendszeresen feltűnik az RTL Klub Csíííz és az M1 Bruhaha című műsorában. „Szerintem az ötajtós karosszéria a legideálisabb. Van hátsó ablaktörlő és a csomagtérbe is könnyedén lehet pakolni. Egy limuzin persze csak akkor ér valamit, ha a csomagterébe ilyen értékeket tudunk rámolni.” ..Nem vagyok a légkondi híve. Egyszerűen nem tudom elviselni, hogy amikor nagy melegben kiszállok a hűvös autóból, az pontosan olyan, mintha belépnék egy szaunába." tam a motorokat, de a dolog pikantériája, hogy éppen most gondolkodom újra a motorvásárláson.- Azok a régi szép idők!- Igen, és azok a mai közlekedési állapotok! Ez egyszerűen nevetséges, hiszen autóval egész nap képtelenség a városban mozogni. Én rengeteget járok felvételekre, szinkronizálni, ide-oda, úgyhogy a „hócipőm” már tele van a totyogással. 2x- A szomorú véget érő bogaras korszak után milyen autó következett?- Mivel a Volkswagennel nagyon elégedett voltam, némi rábeszélés után vettem egy akkor több mint 10 éves K70-est, a VW első orrmotoros, elsőkerék-hajtású autóját. Látványos volt, sőt még gyors is, de rengeteg szerelést, bütykölést igényelt. A vízpumpája szinte állandóan sztrájkolt. Miután eladtam, az autószerelő ismerő-sömtől egy ugyanilyen típusút vettem, csak az éppen fel volt újítva. Talán azért mertem belemenni a vételbe.- Nem bántad meg?- Dehogynem. Egy végigszenvedett európai körutazást követően visszavásároltattam a szerelővel. Akkor fogadtam meg, hogy soha többé nem veszek Volkswagent. Ezt követően egy ideig kölcsönautókkal jártam, majd megvásároltam életem első új autóját, egy Toyota Corollát. Felkelő nap- A gyökeres változtatás gyökeres változást hozott?- Szerencsére igen. Az ezüstmetál Corolla maga volt a csoda. Csendesen, észrevétlenül járt, alig fogyasztott valamit, s még csak cserben sem hagyott. Borzasztóan megszerettem. Emlékszem, 70 000 kilométer volt benne, amikor egy szervizelésnél kérdeztem a szerelőket, hogy nem kéne már fékbetétet cserélni? Ők azt válaszolták, hogy kár lenne az 50%-os állapotúakat kidobni. Három esztendei boldog használat után megváltam tőle, majd egy ausztriai kereskedőnél egy dízel Ford Orionra ruháztam be. Azzal ugyancsak ráfaragtam.- Ha valaki ennyit nyűglődik az autókkal, annak érdemesebb lenne megmaradni egy bevált típusnál, feltéve, hogy volt neki olyan.- A Volkswagen Bogár és a Toyota Corolla nagyon tetszett. A Ford után volt Mazdám, Seatom és több Opelem is, de tény, ha újra választanék, talán egy Toyota Corollát vennék. Nagyvas- Kétségtelen, hogy a Camry más méretosztályt képvisel, mint a Corolla, de gondolom, ezzel sem lenne olyan problémás összebarátkozni...- Bizony, hogy nem! Ez egy igazi profi autó. Óriási hely van benne, hihetetlenül kényelmesek az ülései és nem utolsósorban cefetül megy. Tetszik továbbá az is, hogy automata sebességváltója van, ami a csúcsforgalomban nagyon kényelmes. Nekem persze más igényeim vannak, én megelégednék egy 1,4-es Corollával is, de a Camry vitathatatlanul csábító. Szabó Róbert Fotó: Balogh Róbert TOTAL A tesztautóhoz az üzemanyagot a TOTAL olajtársaság biztosította. ...í'Mfí Autó-Motor 2000/14 • www.automotor.hu 23