Autó-Motor, 2001. január-június (53. évfolyam 1-13. szám)
2001-04-17 / 8. szám
zajuk kereszttartókat hegesztettek, ezekhez rögzíthették később a különböző felépítményeket, karosszériákat. A kor szokásának megfelelően önmagában is árusított önjáró szerkezet akkoriban kimagaslóan keveset, mindössze 650-800 kilogrammot nyomott. Szinte minden A mai személygépkocsik szerkezetének, gyártási módjának ismeretében ma már meglepően hangozhat, hogy a 170 V alvázára milyen sokféle felépítményt készítettek, és így ugyanazon alapra építkezve milyen sokféle járművet állítottak elő. Az alapkivitel egy kétajtós, zárt karosszériás változat volt. A csapott hátú forma ellenére a kétajtós megnevezés nem véletlen, csomagteraszot ugyanis nem szereltek az autóra. A poggyászt az utastér felől, a hátsó ülés támlájának előrehajlása után lehetett csak behelyezni. Ennél a körülményes megoldásnál valamelyest jobbat kiit a kétüléses roadster, mert ennél a hátsó, kinyitható ülés (érdekes módon a külföldi szakirodalom ezt nevezi anyósülésnek) párnáit kiszerelve, annak helyére is be lehetett helyezni az úti holmit. Ezek mellett gyártottak még négyajtós zárt, négyajtós nyitott tetejű, kétajtós, négyüléses kabrió, valamint zárt és nyitott teherszállító (furgon) kivitelt is. Ám még ez sem minden, mert 170 VG (Gegekinder terep) jelzéssel nyitott, összkerékhajtásos, 170 VL (vierrad Lenkung , négykerékkormányzás) jelzéssel négykerék-kormányzásos terepjáró, sőt, G5-nek nevezett, elsősorban exportra szánt szafarikocsi is elhagyta a gyárat. A típus a háborút is túlélte, gyártása - kisebb módosításokkal - egészen 1955-ig tartott, s összesen 140 000 darab 170 V gördült ki a gyárkapun. Az utolsó években azonban nem a V volt az egyetlen 170-es, mert 1949-ben 1701 jelzéssel elkezdődött a régen várt, 1,7 literes dízelmotorral hajtott változat előállítása is, amelyből gyártásának négy éve alatt 43 000 készült el. (itíjdtm A négyüléses, kétajtós karosszériájú autó számított alapkivitelnek. Csomagtérajtó nem volt, a poggyászt az utastér felől lehetett betenni Meseautó. Kétüléses roadster változat kinyitható .,anyósüléssel" HU* az 1.7 literes, 34 lóerős motor. A 2F által szállított négyfokozatú váltó minden fokozata szinkronizált volt 1940-től Két személy számára az átlagot meghaladóan kényelmes volt a hátsó ülés. Ennek támláját kellett előrehajtani a csomagok behelyezéséhez