Autó-Motor, 2001. január-június (53. évfolyam 1-13. szám)

2001-04-17 / 8. szám

zajuk kereszttartókat hegesztettek, ezek­hez rögzíthették később a különböző felé­pítményeket, karosszériákat. A kor szo­kásának megfelelően önmagában is áru­sított önjáró szerkezet akkoriban kima­gaslóan keveset, mindössze 650-800 kilo­grammot nyomott. Szinte minden A mai személygépkocsik szerkezeté­nek, gyártási módjának ismeretében ma már meglepően hangozhat, hogy a 170 V alvázára milyen sokféle felépítményt ké­szítettek, és így ugyanazon alapra építkez­ve milyen sokféle járművet állítottak elő. Az alapkivitel egy kétajtós, zárt karosszé­riás változat volt. A csapott hátú forma el­lenére a kétajtós megnevezés nem vélet­len, csomagteraszot ugyanis nem szerel­tek az autóra. A poggyászt az­ utastér felől, a hátsó ülés támlájának előrehajlása után lehetett csak behelyezni. Ennél a körülmé­nyes megoldásnál valamelyest jobbat ki­­i­t a kétüléses roadster, mert ennél a hátsó, kinyitható ülés (érdekes módon a külföldi szakirodalom ezt nevezi anyós­ülésnek) párnáit kiszerelve, annak helyé­re is be lehetett helyezni az úti holmit. Ezek mellett gyártottak még négyajtós zárt, négyajtós nyitott tetejű, kétajtós, négyüléses kabrió, valamint zárt és nyi­tott teherszállító (furgon) kivitelt is. Ám még ez sem minden, mert 170 VG (G­e­gekinde­r terep) jelzéssel nyitott, összke­­rékhajtásos, 170 VL (vierrad Lenkung , négykerékkorm­ányzás) jelzéssel négyke­rék-kormányzásos terepjáró, sőt, G5-nek nevezett, elsősorban exportra szánt sza­farikocsi is elhagyta a gyárat. A típus a háborút is túlélte, gyártása - kisebb módosításokkal - egészen 195­5-ig tartott, s összesen 140 000 darab 170 V gördült ki a gyárkapun. Az utolsó években azonban nem a V volt az egyetlen 170-es, mert 1949-ben 1701­ jelzéssel elkezdődött a régen várt, 1,7 literes dízelmotorral haj­tott változat előállítása is, amelyből gyár­tásának négy éve alatt 43 000 készült el. (itíjdtm A négyüléses, kétajtós ka­­rosszériájú autó számított alapkivitelnek. Csomagtérajtó nem volt, a poggyászt az utastér felől lehetett betenni Meseautó. Kétüléses roadster változat ki­nyitható .,anyósüléssel" HU* az 1.7 literes, 34 lóerős motor. A 2F által szállított négyfokozatú váltó minden fokozata szinkronizált volt 1940-től Két személy számára az átlagot meghaladóan kényelmes volt a hátsó ülés. Ennek támláját kellett előrehajtani a csomagok behelyezéséhez

Next