Autó-Motor, 2001. július-december (53. évfolyam 14-26. szám)

2001-12-11 / 25-26. szám

futóművének gyengéit: ke­resztfugákon (részben az erre a modellre húzott peresebb gu­mik miatt) ráz, úthullámokon pedig túlságosan ringat. A mo­torhang majdnem mindent fe­ledtet: az öthengeres hátbor­zongató hangon muzsikál, s re­kedtes orgánuma a csúcssebes­ség közelében sem tolakodó. A koncertre nem olcsó a belépő, de a fedélzeti számítógép által mért 11,7 literes városi fo­gyasztás így is a gyár által megadott érték alatt maradt. Spanyolnátha A Toledóban a motor mindenek fölött áll. Erről azok is meggyő­ződhetnek, akiket dinamikája nem hoz tűzbe: az indulást követően hiába állítjuk maximumra a fűtést, az elektronikus vezérlésű rendszer nem hajlandó hőt elvonni a még hideg motortól. Néhány kilométer után aztán a V5-ös eléri üzemi hőmérsékletét, s további öt perc elteltével már az utasok sem va­cognak. Az ülésfűtés enyhíthetné a kellemetlenséget, de időbe telik, mire a hideg bőrhuzatot átmelegí­ti a fűtőszál - ennyit a mediterrán temperamentumról. A fűtéssel a későbbiek során is meggyűlt a bajunk. A kezelőszer­vek mélyre kerültek a középkon­zolon, a gombok aprócskák, állítá­sukhoz le kell vennünk szemünket az útról. Némely konkurens bum­fordibb tekerőgombja szerencsé­sebb megoldás. Ezért legegysze­rűbb, ha automatikus üzemmódra váltunk és fohászkodunk, hogy ne kerüljön elénk egy zöld kártyát még hírből sem ismerő Barkas. Vöröslámpás negyed Az utastér többi alkotóeleme már jobban imponál. A vastagon bőrözött, jó fogású kampány két irányban is állítható, de hiányzik róla a rádió ma már korántsem lu­xusszámba menő távirányítása. A középkonzol felét elfoglaló audio­rendszer hatalmas képernyője könnyen leolvasható, különleges­sége az éjszakai üzemmód, amely­ben a kék-fehér háttér feketére vált - kár, hogy az autó temperamentu­mát idéző, parázslóan vörös műszerfal-világítást nem lehet „lo­pakodó üzemmódra” kapcsolni. A krémszínű bőrbe kötött fote­lek minden irányban jól támasztják a testet, az ülőlap első és hátsó fele külön emelhető vagy süllyeszt­hető, s még a deréktámasz is tág határok között szabályozható, állí­tótárcsája menet közben könnyen elérhető. A térkínálat ezzel együtt is csak elöl jó, hátul a Golf IV pad­lólemezére épülő összes modellre jellemző szűkösség az úr. Ha párhuzamokat keresünk, a Seat Toledót leginkább macskához lehetne hasonlítani: szimpatikus és szeretnivaló jellemét néhány bosszantó apróság teszi felemássá. Ám ha egyszer elkezd dorombol­ni, mindent megbocsátunk neki... Palovecz Gábor­Fotó: Honéczy Barnabás A hengerenkénti négy szelep bevezetése a plusz húsz lóerőn túl a karakterisztikára és a károsanyag-kibocsátásra is kedvezően hatott A tesztautóhoz ajánlott Arai motorolaj: Super Tronic 2­0W-30 Több, mint szuper. Adatlap Összlökettérfogat: 2324 cm3 Hengerek/szelepek száma: 5/20 Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 6000/min Max. forgatónyomaték: 225 Nm 3500/min Hosszúság/szélesség/magasság: 4440/1740/1440 mm Tengelytáv: 2515 mm Saját tömeg: 1380 kg Csomagtér: 500 I Üzemanyagtank: 55 I Gyorsulá is 0-100 km/h: 8,6 s Max. sebesség: 225 km/h Fogyasztás városban/országúton: 12,4/7,71/100 km Tesztfogyasztás: 11,41/100 km A tesztút hossza: 623 km A modell alapára: 7 014 000 Ft A tesztautó szállítója: Porsche Hungária Kft., 1139 Budapest, Fáy u. 27. Telefon: 06-1- 451-5100. Ápolás, tisztítás: Shell Hungary Rt. 16. Töltőállomás, 1016 Budapest, Mészá­ros u. 56. Telefon: 06-1-225-0651. Az üzemanyagot az Aral Hungária Kft biztosította.

Next