Autó-Motor, 2002. január-június (54. évfolyam 1-13. szám)

2002-04-03 / 7. szám

A kívü­l-belül megújult geat Boxer most a második legnagyobb, 12 köbméte­res raktérfogatú lemezeit furgon változatban bizonyí­totta képességeit szer­kesztőségünknél. Haszná­lati értéke, sok gyakorlati­as megoldása, minősége és gazdaságossága egy­aránt meggyőző, apró hi­báit könnyű megbocsátani z ésszerű ipari együttmű­ködés eredményeként a Citroennel és a Fiattal kö­zösen, az olaszországi LEVEL üzemben gyártott könnyű haszon­jármű család Peugeot tagja, a Boxer rögtön az 1994-es bemuta­tót követően megkedveltette ma­gát. Több mint 300 ezer darab kelt el belőle, s Magyarországon is kö­zel 12 ezer vevőre talált, amivel 12,5 százalékos piaci részesedést szerzett. Tulajdonosai elsősorban a kedvező költség-érték arányt, a nagy szállítókapacitást és a kelle­mes vezetőhelyet értékelték. Szép­nek viszont csak jóindulatú túlzás­sal volt mondható a tömpe orrú, kissé suta formájú jármű. Most vi­szont itt az új kiadás, amely megőrizte az előd valamennyi előnyös tulajdonságát, még jobb minőségű és funkcionálisabb lett, korszerű felszerelési tételekkel gazdagodott, amelyek között egy jelentős világújdonság, az év fo­lyamán később megrendelhető holttérkamera (lásd előző szá­munk Járműtechnika rovatában) szerepel­­ és még meg is szépült. A szélvédő vonalát folytató gépháztető dinamikusabb hatást kelt, az átlátszó burájú fényszóró pedig (amellett, hogy sokkal erősebben világít a réginél) szembeötlően jelzi, hogy a Peu­geot halad a korral. Mindent a helyére! A nagy ajtón kényelmesen be­­szállva elsőként a kéziféket vesszük észre, amely maradt a vezetőülés bal oldalán. Itt nem zavar, nem foglal értékes helyet, de ezért némi veszéllyel fizetünk: nem fér hozzá a kocsikísérő, ha netán gurulni kezdene a leállított jármű, vagy hirtelen rosszul len­ne a sofőr. A háromszemélyes fülke az átgondolt tervezés min­taképe. Minden holminak, tarto­zéknak megvan a maga helye. Sorban haladva: a bal ajtózseb nagy üdítős palackot fogad be, a műszerfalon négy kisebb-na­­gyobb rekeszt találtunk (az egyi­ket a rádió helyén), a váltókarhoz képest szimmetrikusan elhelye­zett mélyedésbe a mobiltelefont vagy a poharat rakhatjuk, a zár­ható kesztyűtartó felett nagy, mély tálca használható sokféle­képpen. A papírokat a középen felül feltámasztható írótáblára le­het csíptetni, az autó KRESZ- és egyéb tartozékai az ülések alá költözhetnek, dzsekinket pedig ruhahorog várja a sarkokban. Itt aztán nem nehéz rendet tartani! Az örökké elégedetlen újságíró persze találna még tökéletesíteni­­valót: ebben a magas járműben jól elfért volna egy tágas, kíván­csi tekintetek elől rejtett tetőpolc. Ergonómiából jeles Minden változatban széria a négyféleképpen állítható ülés és az állítható magasságú volán, így nem nehéz megtalálni az alka­tunknak és szokásainknak megfe­lelő testhelyzetet. A kormányke­réktől félarasznyira kiálló, kurta Termes kocsi . A műszerfal nemcsak célszerű, hanem tetszetős is

Next