Autó-Motor, 2002. július-december (54. évfolyam 14-26. szám)

2002-11-27 / 24. szám

­tója, Renault Mégane rom- és ötajtós karosszériaválto­zatban kapható, de az elkövetke­zendő 16 hónapban érkezik majd limuzin, kombi, öt- és hétüléses egyterű, továbbá coupé-cabrio kivitel. A Renault egyébként ötödször nyerte el a megtisztelő díjat, az Év autója zsűri szerint 1966-ban a Renault 16, 1982- ben a Renault 9,1991 -ben a Clio, 1997-ben pedig a Mégane Scénic bizonyult a legjobbnak. A győztes mögött alig 20 ponttal maradt le a Mazdac, a japán si­­kermodellt az 58-ból harmincan jelölték az első két hely valame­lyikére. A harmadik helyezett Citroen C3-nak 214 pontot sike­rült gyűjtenie, majd a Honda Jazz (167 pont), a Ford Fiesta (161 pont), az Opel/Vauxhall Vectra (151 pont), végül a Mer­cedes-Benz E-osztály (133 pont) következik. ZÁMOK vitel alaptípusa 7 550 000 forint­tól indul (2.0 160 Symbole), s 9 160 000 forint a csúcs (2.2 HDi 130 LE). A Citroen két benzines­sel többet nyújt konszerntestvéré­­nél, a C8 ugyanis egy 2,2 literes, 160 lóerős négyhengeres, vala­mint egy 3 literes, V6-os erőfor­rással is rendelhető. A bázis a Citroennél is a legkisebb Otto­­rendszerű aggregáttal szerelt vál­tozat (2.0 16V X), amelynek ára 7 420 000 forinttól, a két decivel öblösebb benzinesé pedig 8 520 ezer forinttól kezdődik. A leg­nagyvonalúbb PS­A-busz a C8 3.0 V6 EXL automatikus váltóval, ez 50 000 forint híján 10 millió fo­rintért vihető el. Itt a Waeco Elsősorban autós kényelmi termé­kek forgalmazásával indult el a kö­zelmúltban a német érdekeltségű Waeco cég magyarországi karrier­je. A márka a hetvenes években született, mivel az alapítók, a német Wahning testvérek - egyikőjük ép­pen hűtéstechnikai mérnöknek ta­nult akkoriban - nem találtak olyan hordozható, gépkocsiban is elhe­lyezhető hűtőalkalmatosságot, amely 12/24 voltos egyen-, vala­mint 230 voltos hálózati árammal egyaránt üzemeltethető. Azóta ren­geteg új termékkel bővült a cég kí­nálata, az utólag beépíthető tolató­radarok és sebességtartó automati­­kák, ülésfűtések, ü­lésszel­l­őztetők, esőérzékelős ablaktörlő berendezé­sek, állófűtések éppúgy szerepelnek a repertoárban, mint az üzemszimu­látorok. Utóbbiak különösen a téli pihenőre állított, avagy az alig hasz­nált veterán két- és négykerekűek számára hasznosak, mivel elektro­mos fogyasztóként és generátorként viselkedve meghosszabbítják az ak­kumulátor élettartamát. Bővebb fel­világosítás a www.transaurus.hu ol­dalon található. COLT Japán: a Colt kibiztosítva kevés hasonlóságot mutat majd a japán kivitellel. Érdekes még a jármű átlagfogyasztása, amely a kisebbik erőforrással 5, a na­­gyobbikkal 6 liter/100 kilomé­terre jön ki. A Mitsubishi a napokban kezd­te meg kiskategóriás modelljé­nek, a nálunk is ismert és ked­velt Colt széria legújabb válto­zatának forgalmazását - egyelő­re csak­­ Japánban. A közel 3,9 méter hosszú újdonság két ben­zines, egy 1,3 literes, 90 lóerős, illetőleg egy 1,5 literes, 98 lóerős motorral választható. Ára irigy­lésre méltóan alacsony, átszá­­ mítva 8500 euróért juthatnak hozzá a felkelő nap országának lakói, akik közül havonta 7000- et szeretne tényleges vevőként regisztrálni a gyémántos már­ka. Az európai rajt egy évvel ké­sőbb várható, ám a Mitsubishi és a DaimlerChrysler együttmű­ködésében fejlesztett, europai­­zált Colt a padlólemezen kívül Autó-Motor 2002/24 • www.automotor.hu 7

Next