Autó-Motor, 2004. január-június (56. évfolyam 1-13. szám)
2004-06-02 / 11. szám
A PSA Peugeot-Citroen és a Ford közös munkájának egyik legfrissebb gyümölcse az 1,6 literes turbódízel motor. A kiváló erőforrás jelen pillanatban is számos modellhez érhető el, a jövőben pedig tovább bővül a kör. A 110 lóerős egység kipróbálásához először a Citroen Picasso és a Ford Focus C-MAX szolgált körítésként. 1 -1m Ji ) i— fr jáSün i A Citroen hátsó ülései - a bevált recept szerint - könnyedén átrendezhetők Az anyósülés alól csak a Xsara Picassóban húzható ki fiók A műszerfali tárolórekeszben akár a kétliteres üdítő is helyet találhat. Látják, az ülésfűtés kapcsolói hova kerültek... A középre helyezett digitális műszeregységen nincs fordulatszámmérő. A váltókar mindkét esetben a középkonzolra került, de az első ülések közötti átjárás csak a Citroenben kényelmes külön utakon A belső térben is hasonló a kép, hiszen a C-MAX műszerfala letisztult, sallangmentes vonalakból építkezik, míg a Citroennél a virtuóz idomok dominálnak. Ez viszont az ergonómia rovására megy, ugyanis az ablakemelők (az elsők és a hátsók gombjai teljesen máshová kerültek), illetve az ülésfűtés kapcsolói logikailag megkérdőjelezhető helyre kerültek. Ugyanakkor az alkalmazott anyagok tekintetében szépít a Citroen. Nem mintha a Focusban komoly hiba lenne, de azért kissé műanyagos hatást kelt, hogy az ajtókra tenyérnyi kárpit sem jutott. Praktikum terén nagyjából egálban van a két egyterű, mindkettő- Auto-Motor 2004/11 • www.automotor.hu I 7