Autó-Motor, 2004. január-június (56. évfolyam 1-13. szám)

2004-06-02 / 11. szám

A PSA Peugeot-Citroen és a Ford közös munkájának egyik legfris­sebb gyümölcse az 1,6 literes turbódízel motor. A kiváló erőforrás jelen pillanatban is számos modellhez érhető el, a jövőben pedig to­vább bővül a kör. A 110 lóerős egység kipróbálásához először a Cit­roen Picasso és a Ford Focus C-MAX szolgált körítésként. 1 -1m Ji ) i— fr jáSün i A Citroen hátsó ülései - a be­vált recept szerint - könnye­dén átrendezhetők Az anyósülés alól csak a Xsara Picassóban húzható ki fiók A műszerfali tárolórekeszben akár a kétliteres üdítő is he­lyet találhat. Látják, az ülésfű­tés kapcsolói hova kerültek... A középre helyezett digitális műszeregységen nincs fordulatszámmérő. A váltókar mindkét eset­ben a középkonzolra került, de az első ülések közötti átjárás csak a Citroenben kényelmes külön utakon A belső térben is hasonló a kép, hiszen a C-MAX műszerfala le­tisztult, sallangmentes vonalak­ból építkezik, míg a Citroennél a virtuóz idomok dominálnak. Ez viszont az ergonómia rovására megy, ugyanis az ablakemelők (az elsők és a hátsók gombjai teljesen máshová kerültek), illetve az ülés­fűtés kapcsolói logikailag megkér­dőjelezhető helyre kerültek. Ugyanakkor az alkalmazott anyagok tekintetében szépít a Cit­roen. Nem mintha a Focusban ko­moly hiba lenne, de azért kissé műanyagos hatást kelt, hogy az aj­tókra tenyérnyi kárpit sem jutott. Praktikum terén nagyjából egál­ban van a két egyterű, mindkettő- Auto-Motor 2004/11 • www.automotor.hu I 7

Next