Autó-Motor, 2004. január-június (56. évfolyam 1-13. szám)

2004-02-11 / 3. szám

Teszt ! VOLKSWAGEN GOLF V 1.9 PD TDI COMFORTLINE Ne ítélj elsőre! Messzemenő következtetéseket semmiképpen ne vonjanak le az ötödik generációs Volkswagen Golf for­májából! A szolid külső változások alapján sokan úgy gondolhatják, hogy maga az autó is csekély mérték­ben változott, pedig a második nemzedék után a Golf éppen most tette a legnagyobb lépést. A­mikor átvettem az új Volkswagen Golf tesztau­tót, arra számítottam, hogy a következő hetem igazán kemény lesz. Nehezen tudok majd kitörni a kíváncsiskodók ostromgyűrűjéből, akik ha nem is ölelnek keblükre, mint azt a rek­­lámfilmben teszik, de mindenféle furfangos keresztkérdésekkel bombáznak majd. Nos, a történet egészen másképpen alakult. A két kezemen meg tudnám számolni, hányan bámulták meg alaposab­ban az ötös Golfot, még keveseb­ben tudakozódtak felőle, de legna­gyobb megdöbbenésemre maguk a Golf-tulajdonosok sem mutat­tak élénk érdeklődést az autó iránt. Bizony, a Volkswagen forma­­tervező részlegénél kissé óvato­san bántak a ceruzával - a design finoman szólva is hagyománytisz­telő, így aztán a vadonatúj Golf nem a legfeltűnőbb jelenség. Azért el kell ismerni, az átszabott köntös korszerűbb és elegánsabb színben tünteti fel a kocsit, példá­ul a Phaeton luxuslimuzin által inspirált fényszórók és hátsó lám­pák, valamint a tükörházakba in­tegrált irányjelzők némi emóciót is csempésznek az egyébként sal­langmentes vonalakba. Minden­esetre a vetélytársakkal összeha­sonlítva biztosan nem nyerne szépségversenyt az alsó-középka­tegóriás Volkswagen. Ám mindez korántsem jelenti azt, hogy az új Golf ne lenne figyelemre méltó! A haladás iránya A legfontosabb újítás, hogy a csa­tolt lengőkaros hátsó futóművet végre teljesen független, négy­lengőkaros rendszerű váltotta fel, miközben az első MacPherson felfüggesztéseket jelentősen to­vábbfejlesztették. A módosítások­nak köszönhetően a Golf menet­tulajdonságai és rugózási kom­fortja nagymértékben javultak. Kanyarban a kocsi téli abroncsok­kal is sokáig ragaszkodik az út­hoz, majd enyhe alulkormányo­­zottsággal figyelmeztet, amikor képességeinek határához érke­zünk. Vezetői hibákra és terhelés­váltásokra szinte immunis a gép, nem könnyű feladat kihozni a bé­ketűrésből. Igaz, a futómű hango­lása kissé feszesre sikeredett, még­is magabiztosan egyengeti el az út­hibákat, a nagyobbak sem képe­sek valódi „megrázkódtatást” okozni a Golfnak. A hagyományos szervokor­mányok általában érzékleteseb­bek az elektromos rásegítésű szer­kezeteknél, s precízebben is irá- Elődjénél korszerűbb és elegánsabb is az ötös Golf designja, az autó jelle­ge azonban maradt, amilyen volt. Va­jon az óvatos újítás előnyére vagy hátrányára válik a Volkswagennek? w I ! ff n­PrJ

Next