Autó-Motor, 2004. július-december (56. évfolyam 14-26. szám)

2004-08-11 / 16. szám

19. Magyar N­agydíj Részletes program VV 70 Közlekedési információk m.................................71 Csapatok és pilóták adatbankja . 72-76 Egyéni és konstruktőri tabella . 77 A Magyar Nagydíjak története .W­ 78 Takuma Sato-interjú ...........................m.............79 Formula-3000 ■■ m 80 Porsche Michelin Supercup WBO-81 Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa . 81 a röviden kellene minősítenünk a 2004-es szezon első 12 fordulójának eseményeit, egyszerűen azt mondanánk: az egyik delik­vens csillagos ötöst kapott, a többi megbukott. Mert nagy vonalakban valóban ez történt, a pontállás legalább annyira tükrözi a Williams és a McLaren érthetetlen tehetetlenségét, mint a Ferrari munkájának már-már beláthatatlanul magas színvonalát. A közönség és a szakma a tavalyi szezon után mert nagyot álmodni: azt hittük, a 2003-as események a Ferrari bukását vetítik előre. Óriásit tévedtünk. A Ferrari Mel­­bourne-ben jött, látott és győzött, miközben a többiek megint elkezdhették vakargatni a fejü­ket. A fő kihívónak kikiáltott McLaren és Williams leszerepelt, és Sepangban végképp világossá vált, hogy a Ferrarinak nem ők, ha­nem a Renault és a BAR tarthatják a fáklyát, így, öt hónappal később - Hockenheim után, a Hungaroring előtt - látszólag vajmi keveset vál­tozott a helyzet, hiszen a Ferrarinak több pont­­ja van, mint az őket üldöző két csapatnak együttvéve. Holott valójában sokkal árnyal­tabb a kép. Messze földről csodájára járnak an­nak, ahogy Michael Schumacher Magny- Cours-ban négy, majd Silverstone-ban két kiál­lással győzött, pedig az igazság az, hogy nem úgy is, hanem csak úgy tudott nyerni. A többi­ek valamelyest tényleg felzárkóztak, s mivel a Ferrari a vb-cím biztos tudatában letett az F2004 fejlesztéséről, a szezon hajrájában még közelebb fognak kerülni hozzájuk. Ez az év - minden látszat ellenére - nem csupán a Ferrariról szól. Szól arról, hogy a ki­tartóan tudatos építkezés meghozza gyümöl­csét (BAR); hogy a megfelelő környezet cso­dát tehet egy versenyzővel (Jenson Button); hogy néhány rossz döntés hosszú időre vál­ságba sodorhat még egy élcsapatot is (a McLaren és az MP4-18/19); hogy a látványos technikai megoldások nem feltétlenül sikere­sek (a Williams és az FW26); hogy a Formula-1 rendkívül biztonságos (Jarno Trulli Silver­stone-ban), mégis mindig veszélyes marad (Ralf Schumacher az USA-ban); s hogy aerodi­namika ide-vagy­ oda, igenis lehet bravúrosan előzni (Takuma Sato és Trulli Hockenheim­­ben). A tanulságok úgyszólván a pályán he­vernek - vonjuk csak le őket bátran, s a ke­­­ sergest. miszerint unalmas a Formula-1, bíz­ zuk nyugodtan másokra! Autó-Motor 2004/16 • www.automotor.hu 69 Az összeállítást készítette: Farkas Péter, Gulyás Gabriella, Molnár József, Paksi Konstantin, Szabó Róbert és Tóth Zoltán Zsolt .

Next