Autó-Motor, 2004. július-december (56. évfolyam 14-26. szám)
2004-09-08 / 18. szám
KORAI ÖRÖM A rajt előtt önbizalomtól duzzadó kebellel kürtölte szét a Peugeot sportigazgatója, hogy ha már a csapatvilágbajnoki cím megszerzésére semmi esélyük, azért Grönholmból még ismét világbajnokot csinálhatnak. Ehhez képest a finn pilóta az első gyorsasági szakasz legelső kanyarjában „hazavágta” a gépét, s így szabad utat nyitott Sebastian Loeb újabb diadalmenetének. éha a túlzott magabiztosság sem kifizetődő, bár Corrado Provera esetében ez érthető. Valósággal élet-halál harcot vívnak a Citroennel, s ha nem egy családba tartozna a két márka, talán meg is értenénk ezt az ádáz elszántságot. Pedig nem ez itt a lényeg, hanem az, hogy a világbajnokság elérkezett az aszfaltos versenyekhez, melyeken egyértelműen a sorozat nagy esélyese, a francia Loeb élvez helyzeti előnyt. Provera nagyon jól tudta, hogy ha Grönholm itt nem villant fel egy győzelmet, mindkét vb-koronának, a csapaténak és az egyéninek is egyértelműen búcsút inthetnek. A szivarkirály önbizalmát csak fokozta, hogy Grönholm sokat sejtetően és magabiztosan nyerte a rajt előtti bemelegítő prológot. Marcus pedig azért volt tán a kelleténél is optimistább, mert végre ő is megkapta az ötfokozatú sebességváltót a 307 WRC-be, s ez érzése szerint főleg aszfaltos pályákon elengedhetetlen. Csakhogy a Német Rali nem simán egy aszfaltos rendezvény, hanem többféle szilárd burkolat „orgiája" - s a legjobban éppen Loeb ismeri, így ő tud alkalmazkodni hozzá, hiszen „csont nélkül” nyerte a két előző kiadást is. Póker Az idei helyzetet tovább bonyolította a zavaros, kiismerhetetlen időjárás. Hol vizes, hol csak nedves, hol poros-száraz - szóval minden elképzelhető variáció egymás után. Mérnök és pilóta legyen a talpán, aki így - jó előre bejelentve - optimális gumit tud választani. Márpedig a második napon olyan penzumok adódtak, hogy négy gyorsaságit kellett menni 85 kilométeres távon szervizlehetőség nélkül. A rendezőket azonban nem érheti vád. Armin Kohl, a főszervező egykor rendőrségi bevetési tiszt volt, tehát tud szervezni és irányítani. Kétezer segítőt iskoláztak, okítottak, s az első, 2002-es német futam 29 kijelölt nézőpontja helyett idén már 111 biztosított területen lehetett figyelemmel kísérni a meccset. N 74 Autó-Motor 2004/18 • www.automotor.hu