Autó-Motor, 2004. július-december (56. évfolyam 14-26. szám)

2004-09-08 / 18. szám

KORAI ÖRÖM A rajt előtt önbizalom­tól duzzadó kebellel kürtölte szét a Peuge­ot sportigazgatója, hogy ha már a csapat­világbajnoki cím meg­szerzésére semmi esélyük, azért Grön­­holmból még ismét vi­lágbajnokot csinálhat­nak. Ehhez képest a finn pilóta az első gyorsasági szakasz legelső kanyarjában „hazavágta” a gépét, s így szabad utat nyitott Sebastian Loeb újabb diadalmenetének.­ éha a túlzott magabiztos­ság sem kifizetődő, bár Corrado Provera esetében ez érthető. Valósággal élet-halál har­cot vívnak a Citroennel, s ha nem egy családba tartozna a két márka, talán meg is értenénk ezt az ádáz el­szántságot. Pedig nem ez itt a lé­nyeg, hanem az, hogy a világbajnok­ság elérkezett az aszfaltos versenyek­hez, melyeken egyértelműen a soro­zat nagy esélyese, a francia Loeb él­vez helyzeti előnyt. Provera nagyon jól tudta, hogy ha Grönholm itt nem villant fel egy győzelmet, mindkét vb-koronának, a csapaténak és az egyéninek is egyértelműen búcsút inthetnek. A szivarkirály önbizalmát csak fokozta, hogy Grönholm sokat sejtetően és magabiztosan nyerte a rajt előtti bemelegítő prológot. Mar­cus pedig azért volt tán a kelleténél is optimistább, mert végre ő is meg­kapta az ötfokozatú sebességváltót a 307 WRC-be, s ez érzése szerint főleg aszfaltos pályákon elengedhe­tetlen. Csakhogy a Német Rali nem simán egy aszfaltos rendezvény, ha­nem többféle szilárd burkolat „orgi­ája" - s a legjobban éppen Loeb is­meri, így ő tud alkalmazkodni hoz­zá, hiszen „csont nélkül” nyerte a két előző kiadást is. Póker Az idei helyzetet tovább bonyolította a zavaros, kiismerhetetlen időjárás. Hol vizes, hol csak nedves, hol po­ros-száraz - szóval minden elképzel­hető variáció egymás után. Mérnök és pilóta legyen a talpán, aki így - jó előre bejelentve - optimális gumit tud választani. Márpedig a második napon olyan penzumok adódtak, hogy négy gyorsaságit kellett menni 85 kilométeres távon szervizlehe­tőség nélkül. A rendezőket azonban nem érheti vád. Armin Kohl, a főszervező egykor rendőrségi beveté­si tiszt volt, tehát tud szervezni és irá­nyítani. Kétezer segítőt iskoláztak, okítottak, s az első, 2002-es német futam 29 kijelölt nézőpontja helyett idén már 111 biztosított területen le­hetett figyelemmel kísérni a meccset. N 74 Autó-Motor 2004/18 • www.automotor.hu

Next