Autó-Motor, 2005. január-június (57. évfolyam 1-13. szám)
2005-05-18 / 10. szám
keveréket hoztak, amit a tavaly sikeresen bevett kétféle közül választottak ki. Igen ám, de idén más pályákat jelöltek ki, hogy elkerüljék a múlt évi - talán nem is annyira jogtalan - kritikákat a túlságosan szűk kanyarok és az általánosan lassú tempó miatt. Na, mindegy, Grönholmot ez túlságosan nem izgatta, hanem nyomta a gázt, s tulajdonképpen a hamarosan kézzelfogható közelségbe került dobogós helyért vívott nagyon kemény küzdelmet Harri Rovanperával, Toni Gardemeisterrel és csapattársával, Markko Martinnel. Négyük között nem sok másodperc feszült, csak az volt a bökkenő, hogy Loeb és Solberg már fényévnyi messzeségben vívta ott a maga kis magáncsatáját. A francia tulajdonképpen már megint semmi esélyt nem hagyott a norvégnak, de olyannyira nem, hogy ebbe még Loeb részéről is lazán belefért egy-két gumidefekt. A verseny végére aztán Grönholm némi szerencsével és kiadós szívóssággal leküzdötte nagyjából egyenrangúnak számító ellenfeleit, s a végén ő állhatott fel a pódium harmadik fokára, amely egyéniben és a márkaértékelésben egyaránt 6 pontot ért. Érdekesen alakul a pillanatnyi sorrend, ami kétségtelenül a pár éve bevezetett új pontelosztási szisztémának köszönhető. Hiába nyert idén már háromszor Loeb, csupán egypontos az előnye az egyértelműen háttérbe szorult, de stabilabban célba érkező Solberg előtt. A Citroennél nagyon érződik a svéd és mexikói soványka pontszerzés, s ennek köszönhető, hogy a Peugeot vezeti a márkaértékelést - dacára annak, hogy egyetlen futamot sem nyertek eddig. S ha már a tabellát nézegetjük, akkor az is kezd kikristályosodni, hogy nagyon nem jött be a Subaru és a Ford keverős-kavarós pilótataktikája, mert e csapatok pontjait kizárólag Solberg és főleg Gardemeister szerezte. A remény rabjai A legszomorúbb a sereghajtók helyzete, pedig mindkét istálló iszonyatos erőfeszítéseket tesz, hogy legalább a középmezőnyben megvethesse végre a lábát. A Mitsubishi színeiben Rovanpera élete egyik legjobb versenyét csinálta, szinte az utolsó pillanatig komoly, pontszerző helyen bosszantotta ellenfeleit, s a futómű hibája miatt végül karnyújtásnyira a céltól esett ki a szenzációs harmadik helyről. Jól ment Gianluigi Galli is, aki hazai pályán először terelhetett vb-szintű WRC-autót. Remek formáját azonban romba döntötte a rakoncátlan fék, az első napon összecsuklott futómű, a másnap elhalványult benzinnyomás, végül kegyelemdöfésként a kiesést okozó sebességváltóhiba. A gyémántosoknál szánalmasabban már csak a Skoda szerepelt. Pedig ők is mennyire akartak, készültek és fogadkoztak, hogy most aztán... Egyéniben még egyik versenyzőjüknek sem sikerült pontot szereznie, s a márkaértékelésben is mindössze 4 egységet kapartak össze hatalmas kínok-keservek kö zepette. Most is durva fékproblé mák, majd a kuplung hibája sújtotta Armin Schwarz autóját, ráadásként őt még ki is zárták, mert az egyik reggeli indulásnál egy szerelő egy kis flakonban fékolajat nyújtott át neki utántöltésre, de ezt és ekkor idegen segítségként értékeli a szabályzat. Janne Tuocinho a megsemmisítő 13. helyig jutott csak, így érthető a csapatvezetés lógó orra. S nem elég a Citroën-sikerből, mert jókora meglepetésre a JWRC kategóriát is a PSA-márka nyerte, a sokáig fejlesztgetett, próbálgatott, de ezek szerint most már tényleg ellenállhatatlan C2-vel, méghozzá a spanyol Daniel Sordo-Marc Marti páros révén. A hispánok az utolsó napon vették át a vezetést márkatársuktól, Kris Meeke-től, aki viszont az első napon taszította le az élről a suzukis Koszi Katayamakit. A „kis” vb sem áll lazábban három forduló után, hiszen Meeke egyetlen pontocskával vezet a suzukis Guy Wilks és Per-Gunnar Andersson előtt. A Szerencsével is jó kapcsolatot ápoló Loeb idei harmadik győzelmét aratta, ennek köszönhetően visszavette a tabella vezető pozícióját Solbergtől. Ha a pletykák igazak, jövőre csapattársak lehetnek a Subarunál Solberg csúszik-mászik, repked és száguld - egyelőre,hátvéd nélkül, hiszen ahogy tavaly Hirvonen, úgy idén Atkinson se váltotta be a hozzá fűzött reményeket... A Junior WRC sorozat küzdelmeinek egyik főszereplője a sikeres fejlesztések után igen életerős C2-es Citroen. A kis francia gépet ezúttal a spanyol Sordo vezette diadalra ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT ÖTÖDIK VERSENYE. SZARDÍNIA (I) 1. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC) Citroen Xsara WRC, 4 óra 06'33,7,2. Petter Soiberg/Philip Mills (NOR/GB) Subaru Impreza WRC 2005, ”+00'59,6", 3. Marcus Grönholm/TImo Rautiainen (FIN/FIN) Peugeot 307 WRC, +0307,3”, 4. Markko Martin/MIchael Park (EST/GB) Peugeot 307 WRC, +04’12,3”, 5. Toni fiardemeister/Jakke Honkanen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC04, +0879,3", 6. Roman Kresta/Jan Mozny (CZ/CZ) Ford Focus RS WRC04, +0979,2”, 7. Antony Warmbold/ Michael Orr (D/GB) Ford Focus RS WRC04, +09’59,8", 8. Juuso Pykalisto/Mlka Ovaskainen (FIN/FIN) Citroen Xsara WRC, +1071,2’.______________________ Szakaszgyőzelmek: Loeb - 8, Solberg - 4 Grönholm - 3, Atkinson -1, Galli 1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Loeb 35 pont, 2. P. Solberg 34 pont, 3. Martin 28 pont. 4. Grönholm 26 pont, 5. Gardemeister 24 pont, 6. Rovanpera (FIN) tf pont, 7. Panlzzl (F) 7 pont, 8. Duval (B) és Kresta, 5-5 pont, 10. H. Solberg (NOR) és Warmbold. 4-4 pont, 12. Carlsson (S), Galli (I) és Stohl (A), 3-3-3 pont. 15. Atkinson (AUS) 2 pont, 16. Pykallsto (FIN) 1 pont. _ _______ MÁRKÁK: 1. Peugeot 54 pont, 2. Citroen 43 pont, 3. Subaru 36 pont, 4. Ford 33 pont, 5. Mitsubishi 24 pont, 6. Skoda 5 pont. Allti-Hotor 2005/10 • www.automotor.hu 75