Autó-Motor, 2005. január-június (57. évfolyam 1-13. szám)

2005-05-18 / 10. szám

keveréket hoztak, amit a tavaly si­keresen bevett kétféle közül válasz­tottak ki. Igen ám, de idén más pá­lyákat jelöltek ki, hogy elkerüljék a múlt évi - talán nem is annyira jog­talan - kritikákat a túlságosan szűk kanyarok és az általánosan lassú tempó miatt. Na, mindegy, Grön­­holmot ez túlságosan nem izgatta, hanem nyomta a gázt, s tulajdon­képpen a hamarosan kézzelfogha­tó közelségbe került dobogós he­lyért vívott nagyon kemény küzdel­met Harri Rovanperával, Toni Gardemeisterrel és csapattársával, Markko Martinnel. Négyük között nem sok másodperc feszült, csak az volt a bökkenő, hogy Loeb és Solberg már fényévnyi messzeség­ben vívta ott a maga kis magáncsa­táját. A francia tulajdonképpen már megint semmi esélyt nem ha­gyott a norvégnak, de olyannyira nem, hogy ebbe még Loeb részéről is lazán belefért egy-két gumide­fekt. A verseny végére aztán Grön­­holm némi szerencsével és kiadós szívóssággal leküzdötte nagyjából egyenrangúnak számító ellenfeleit, s a végén ő állhatott fel a pódium harmadik fokára, amely egyéniben és a márkaértékelésben egyaránt 6 pontot ért. Érdekesen alakul a pillanatnyi sorrend, ami kétségtelenül a pár éve bevezetett új pontelosztási szisztémának köszönhető. Hiába nyert idén már háromszor Loeb, csupán egypontos az előnye az egyértelműen háttérbe szorult, de stabilabban célba érkező Solberg előtt. A Citroennél nagyon érző­dik a svéd és mexikói soványka pontszerzés, s ennek köszönhető, hogy a Peugeot vezeti a márkaér­tékelést - dacára annak, hogy egyetlen futamot sem nyertek ed­dig. S ha már a tabellát nézeget­jük, akkor az is kezd kikristályo­sodni, hogy nagyon nem jött be a Subaru és a Ford keverős-kavarós pilótataktikája, mert e csapatok pontjait kizárólag Solberg és főleg Gardemeister szerezte. A remény rabjai A legszomorúbb a sereghajtók helyzete, pedig mindkét istálló iszonyatos erőfeszítéseket tesz, hogy legalább a középmezőnyben megvethesse végre a lábát. A Mi­tsubishi színeiben Rovanpera élete egyik legjobb versenyét csinálta, szinte az utolsó pillanatig komoly, pontszerző helyen bosszantotta el­lenfeleit, s a futómű hibája miatt vé­gül karnyújtásnyira a céltól esett ki a szenzációs harmadik helyről. Jól ment Gianluigi Galli is, aki hazai pályán először terelhetett vb-szintű WRC-autót. Remek formáját azon­ban romba döntötte a rakoncátlan fék, az első napon összecsuklott fu­tómű, a másnap elhalványult ben­zinnyomás, végül kegyelemdöfés­ként a kiesést okozó sebességváltó­hiba. A gyémántosoknál szánalma­sabban már csak a Skoda szerepelt. Pedig ők is mennyire akartak, ké­szültek és fogadkoztak, hogy most aztán... Egyéniben még egyik ver­senyzőjüknek sem sikerült pontot szereznie, s a márkaértékelésben is mindössze 4 egységet kapartak össze hatalmas kínok-keservek kö­­ zepette. Most is durva fékproblé­ mák, majd a kuplung hibája sújtot­ta Armin Schwarz autóját, ráadás­ként őt még ki is zárták, mert az egyik reggeli indulásnál egy szerelő egy kis flakonban fékolajat nyújtott át neki utántöltésre, de ezt és ekkor idegen segítségként értékeli a sza­bályzat. Janne Tuocinho a meg­semmisítő 13. helyig jutott csak, így érthető a csapatvezetés lógó orra. S nem elég a Citroën-sikerből, mert jókora meglepetésre a JWRC kategóriát is a PSA-márka nyerte, a sokáig fejlesztgetett, próbálgatott, de ezek szerint most már tényleg ellenállhatatlan C2-vel, méghozzá a spanyol Daniel Sordo-Marc Mar­ti páros révén. A hispánok az utol­só napon vették át a vezetést már­katársuktól, Kris Meeke-től, aki vi­szont az első napon taszította le az élről a suzukis Koszi Katayamakit. A „kis” vb sem áll lazábban három forduló után, hiszen Meeke egyet­len pontocskával vezet a suzukis Guy Wilks és Per-Gunnar Anders­­son előtt. A Szerencsé­vel is jó kapcsolatot ápoló Loeb idei harmadik győzelmét aratta, ennek köszönhetően visszavette a tabella vezető pozícióját Solbergtől. Ha a pletykák igazak, jövőre csapattársak lehetnek a Subarunál Solberg csúszik-mászik, repked és száguld - egyelőre,hátvéd­ nélkül, hiszen ahogy tavaly Hirvonen, úgy idén Atkinson se vál­totta be a hozzá fűzött reményeket... A Junior WRC sorozat küzdelmeinek egyik főszereplője a sikeres fejlesztések után igen életerős C2-es Citroen. A kis francia gépet ezúttal a spanyol Sordo vezette diadalra ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT ÖTÖDIK VERSENYE. SZARDÍNIA (I) 1. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC) Citroen Xsara WRC, 4 óra 06'33,7,2. Petter Soiberg/Philip Mills (NOR/GB) Subaru Impreza WRC 2005, ”+00'59,6", 3. Marcus Grönholm/TImo Rautiainen (FIN/FIN) Peugeot 307 WRC, +0307,3”, 4. Markko Martin/MIchael Park (EST/GB) Peugeot 307 WRC, +04’12,3”, 5. Toni fiardemeister/Jakke Honkanen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC04, +0879,3", 6. Roman Kresta/Jan Mozny (CZ/CZ) Ford Focus RS WRC04, +0979,2”, 7. Antony Warmbold/ Michael Orr (D/GB) Ford Focus RS WRC04, +09’59,8", 8. Juuso Pykalisto/Mlka Ovaskainen (FIN/FIN) Citroen Xsara WRC, +1071,2’.______________________ Szakaszgyőzelmek: Loeb - 8, Solberg - 4 Grönholm - 3, Atkinson -1, Galli 1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Loeb 35 pont, 2. P. Solberg 34 pont, 3. Martin 28 pont. 4. Grönholm 26 pont, 5. Garde­meister 24 pont, 6. Rovanpera (FIN) tf pont, 7. Panlzzl (F) 7 pont, 8. Duval (B) és Kresta, 5-5 pont, 10. H. Solberg (NOR) és Warmbold. 4-4 pont, 12. Carlsson (S), Galli (I) és Stohl (A), 3-3-3 pont. 15. Atkinson (AUS) 2 pont, 16. Pykallsto (FIN) 1 pont. _ _______ MÁRKÁK: 1. Peugeot 54 pont, 2. Citroen 43 pont, 3. Subaru 36 pont, 4. Ford 33 pont, 5. Mitsubi­shi 24 pont, 6. Skoda 5 pont. Allti-Hotor 2005/10 • www.automotor.hu 75

Next